ντροπης και κακοδιαχείρισης.
Βλεπουμε καθημερινα τα μετρα που ανακοινώνονται για τις ΔΕΚΟ, μια απο τις
οποίες ειναι και η ΕΑΒ (Ελληνικη Αεροπορικη Βιομηχανια). Καποτε –πριν 10-12
χρονια- ηταν πραγματικα μια πολυάσχολη επιχείρηση με περιπου 3,200 άτομα προσωπικό, πολλές και σημαντικες συμβασεις με ξενες εταιριες-κολοσσούς αλλα και πολλη δουλεια για την ΠΑ (Πολεμικη Αεροπορια) και τους αλλους κλαδους των Ελληνικων ΕΔ.
Η εταιρια ξεκινησε την παραγωγικη της λειτουργια το 1978
σαν ενα ανερχομενο διαμαντι στον αεροδιαστημικο τομεα της ευρυτερης περιοχης
ΝΑ Ευρωπης/Μ. Ανατολης. Ειναι αληθεια οτι επιτελεσε ολα αυτα τα χρονια
τεραστιο και ειδικευμενο εργο αποσπώντας παντα κολακευτικά σχολια
παγκοσμιως. Τις δουλειες που ανελαμβανε η εταιρια, επαιρνε μεσα απο
διακρατικες συμβασεις/συμφωνιες, διαφορα Consortium, ΝΑΤΟ και
συμβασεις-πλαισιο με τις Ελληνικες ΕΔ. Οπως οι περισσοτερες εταιριες του
κλαδου, συμμετειχε και στις μεγαλες εκθεσεις του εξωτερικου, για
διαφημιστικούς κυριως λογους και σιγουρα οχι για να ‘κλεινει’ δουλειες –πιο
πολυ για ‘δημοσιες σχεσεις’.
Οι απολαβες του προσωπικου στην εταιρια ηταν και ειναι απο τις ψηλοτερες
στον ευρυτερο Δημοσιο τομεα, αν αναλογισθουμε οτι αποφοιτοι Λυκειου παιρνουν
μεχρι και 2,500€ καθαρα με 28-30 χρονια στην εταιρια. Μαλιστα για την
ιστορια, να σημειωσω οτι αποφοιτη δημοτικου παιρνει 1,600€ καθαρα με 20
χρονια.... Καποια διευθυντικα στελεχη, (οι ιδιοι και ...οι ιδιοι οπως σωστα
φανταζεσθε) επαιρναν μεχρι προσφατα περιπου 5,500€ καθαρα και ολα αυτα με
την εταιρια στο ‘κοκκινο’ για παρα πολλα χρονια. Το τεραστιο αυτο
μισθολογικο κοστος –απορροια των αμαρτωλων ΣΣΕ πολλων ετων- δεν αφησε ποτε
την εταιρια να ορθοποδησει, ακομα και σε εποχες με την περισσοτερη δουλεια!
Δεν επιχειρηθηκε ποτε και απο κανεναν συνδεση μισθολογιου με τη δουλεια της
εταιριας ουτε και με την παραγωγικοτητα. Ενα πριμ παραγωγικοτητας (!) που
εδιναν προ ετων, το επαιρναν ολοι... Δεν επιχειρηθηκε ποτε και απο κανεναν
το αυτονοητο για οποιαδηποτε επιχειρηση, η επιμετρηση της εργασιας, δηλαδη η
χρονομετρηση των εργασιων. Μονον ετσι μπορεις να μαθεις την αποδοτικοτητα
και παραγωγικοτητα της εταιριας σου! Αντ’ αυτου, οι υπερωριες πηγαιναν και
πηγαινουν συννεφο, ιδιαιτερα τωρα που εγιναν καποιες περικοπες σους μισθους
και υπαρχει και ελλειψη προσωπικου. Υπερωριες γινονται απο οποιον θελει, οσο
θελει, αναλογα με τις προσωπικες σχεσεις που εχουν με την ιεραρχια, χωρις
κανεις να ενδιαφερεται οτι θα κλεισει το ‘μαγαζι’ μια ωρα αρχυτερα. Ενα
λυπηρο ξεφραγο αμπελι, που παραπαιει μεταξυ φθορας και αφθαρσιας απο την
αναλγησια των υπαλληλων του και το παρτι ασυδοσιας.
Οπως προανεφερα, υπαρχει μεγαλη ελλειψη ειδικευμενου προσωπικου. Οι
περισσοτεροι τεχνικοι εχουν συνταξιοδοτηθει αλλα η κυβερνηση εχει
απαγορευσει τις προσληψεις! Σαν αποτελεσμα, εχουν σταματησει πολλες
δραστηριοτητες της εταιριας και απαρτια που εδω και 30 χρονια επισκευαζονται
εδω, ξαναπαιρνουν το δρομο για την Αμερικη, Γερμανια κλπ. Η ιδια η ΠΑ,
αναζητει λυση στο προβλημα επισκευης των Α/Φ της σε ξενες χωρες! Εχει
ακρωτηριασθει δηλαδη σε μεγαλο βαθμο η τεχνικη δυνατοτητα της ΕΑΒ, σε σημειο
που τιποτε δεν θυμιζει την εταιρια της δεκαετιας του ’90. Με 1,400 ατομα
σημερα-κυριως βοηθητικο προσωπικο- τι μελλον εχει η εταιρια? Ποιος πελατης
θα εμπιστευθει τις συμβασεις του σε εργοστασια-φαντασματα?
Με τα ανωτερω κατα νου, ας μου πει καποιος τι νοημα εχει πια η παρουσια της
εταιριας σε διεθνεις εκθεσεις, περα απο το πανακριβο ...σουλατσο μιας
γνωστης πια παρεας υπαλληλων που κατατρωγουν χωρις ιχνος συνειδησης και
ευθυνης και τα τελευταια μετρητα ενος ετοιμοθανατου και βαρια αρρωστου
γιγαντα... σταχτη και μπουρμπερη να γινουν ολα, εμεις να ‘κονομαμε....(και
ξερετε ολοι οι γνωστες της καταστασης σε ποιους και ποιες αναφερομαι).
Αληθεια, τι διαφημιζετε εκει που πατε? Την ελλειψη προσωπικου? Την σχεδον
καθολικη αδυναμια τηρησης των συμβατικων χρονοδιαγραμματων? Την περιοπτη πια
θεση της εταιριας στα διεθνη Blacklist και τις ρητρες που μας επιβαλλουν οι
ξενοι πελατες?
Διαφορες επιλογες των κυβερνησεων ΝΔ/ΠΑΣΟΚ, οι σχεσεις τους με τους
συνδικαλιστες και η εσωτερικη κακοδιαχειρηση εφεραν την εταιρια σ’αυτα τα
χαλια. Ουτε λογος για αξιοκρατια βεβαια... Υπαλληλοι φευγουν με συνταξη και
ξαναρχονται για να γινουν διευθυντες, κομματοσκυλα προαγονται σε θεσεις
διευθυντων/αναπληρωτων, υπαλληλοι του δημοτικου προαγονται γιατι χαρισαν ενα
σετ...λαστιχα στο αυτοκινητο του διευθυντη, διευθυντης σχεδον καταστρεφει
συμβαση εξωτερικου επειδη δεν τον κρατουν στη θεση του και φευγει σε
συνταξη, δεκαδες υπαλληλων γραφειου που συνεχιζουν παρατυπα και με την ανοχη
βεβαια της ιεραρχιας να παιρνουν τεχνικα επιδοματα ... Αφηστε τις
αναριθμητες ‘ασθενειες’ των υπαλληλων που μαζευουν ελιες ή πανε διακοπες
–καθε χρονο- και υστερα φωναζουμε ολοι γιατι το ΙΚΑ δεν εχει να πληρωσει
συνταξεις...
Λυπαμαι αφανταστα για την καταντια αυτη, γιατι μεχρι πολυ προσφατα ημουν και
εγω υπαλληλος εκει και θα ηθελα παρα πολυ να νοιωθω υπερηφανος. Ηθελα να
ξερω οτι εστω και ενα δικο μου λιθαρακι επιασε τοπο ολα αυτα τα
χρονια...Γιατι να ντρεπομαι?
Αφου αγαπητε κυριε...Μ. δεν υπαρχει γιατρεια –γιατι εσεις σιγουρα δεν
εχετε κανει το παραμικρο για να αναστραφει η πορεια στον γκρεμο- συνεχιστε
το παρτι των υπερωριων, των εκθεσεων, της αναλγησιας και του χαχανητου. ‘Α,
ρε μακαριτη Γουλιο, που εισαι? Θα’ μπαινες μεσα τωρα και δε θα’φηνες
ρουθουνι ορθιο! Σαν το Χριστο που μπηκε στο Ναο και βρηκε τα κοπροσκυλα να
τον εχουν κανει εμπορικο κεντρο!
Αλλα θα μου πειτε τι αλλο επρεπε να περιμενω? Αυτη ειναι η φαρα μας –και η
μοιρα μας.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ