tromaktiko: Αναβάθμιση των Αρχαιολογικών Χώρων και Μουσείων

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Αναβάθμιση των Αρχαιολογικών Χώρων και Μουσείων



"Πριν ή μετά δεν ξέρω, αλλά την 19η Φεβρουαρίου εκλογές δεν θα γίνουν" δήλωσε με νόημα... στους πολιτιστικούς συντάκτες. Με νόημα επίσης αναφέρθηκε και στην τρόικα. "Όχι, δεν έχουμε συναντηθεί. Αν είχαμε συναντηθεί, θα τους είχα εξηγήσει ότι είμαστε αναπτυξιακό υπουργείου" είπε, διευκρινίζοντας ότι "την αναπτυξιακή διάσταση του ΥΠΠΟΤ έχει ήδη αρχίσει να αντιλαμβάνεται το υπουργείο Οικονομικών". Ωστόσο τα αποτελέσματα από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του τριετούς προγράμματος αναβάθμισης των υπηρεσιών Αρχαιολογικών Χώρων και Μουσείων, τα οποία παρουσίασε χθες ο υπουργός στο Μουσείο της Ακρόπολης, δεν είναι εντυπωσιακά. Παρ' ότι ανέφερε ότι από τα 118 μνημεία που δεν είχαν βασικές υπηρεσίες, τα 75 απέκτησαν, ότι 77 μνημεία αναβαθμίστηκαν τουλάχιστον μία κατηγορία από τις τέσσερις που έθεσε το ΥΠΠΟΤ, 28 απέκτησαν νερό, 17 απέκτησαν πινακίδες και 10 απέκτησαν εκπαιδευτικά προγράμματα, κανένα μνημείο ούτε καν η Ακρόπολη δεν αναβαθμίστηκε στην πρώτη κατηγορία, δεν παρέχει όλες τις υπηρεσίες στους επισκέπτες της. Την ακριβή εικόνα την οποία παρουσιάζουν τα μνημεία μας μπορεί κανείς να την αντιληφθεί και από τα στοιχεία που παρέθεσε η γενική γραμματέας του υπουργείου Λίνα Μενδώνη, η οποία ανέφερε ότι βελτιώθηκαν χώροι υγιεινής, δημιουργήθηκαν καινούρια φυλάκια, εγκαταστάθηκαν εκατόν είκοσι δίγλωσσες πινακίδες πυρολάβας σε 17 χώρους αλλά και δίγλωσες λεζάντες σε 6 μουσεία και εκπαιδευτικά προγράμματα. Ογδόντα αρχαιλογικοί χώροι, ενώ έγιναν μεγάλες παρεμβάσεις όπως στον περιβάλλοντα χώρο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου Αθηνών, στην Αγορά της Κω που είχαν καταρρεύσει τα στέγαστρα, στους Δελφούς, τη Σαμοθράκη, στην Ακαδημία Πλάτωνος, όλα αυτά σε συνδιασμό με το ΕΣΠΑ.

Αναφέρθηκε στην απόφαση για την πιστοποίηση των μουσείων που αναμενόταν από το 2002 αλλά και στη μεταφορά των τελών από το ΚΑΣ στο ΤΑΠΑ. Για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια ανέφερε ότι στην Ακρόπολη και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο μπορεί ο επισκέπτης να κλείσει ηλεκτρονικά εισιτήρια και σε έξι μήνες θα μπορεί σε 13 μουσεία που έχουν ήδη τοποθετηθεί τα συστήματα. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 29 αναψυκτήρια ενώ σε λίγες μέρες θα φτάσουν τα 32 ενώ πρόκειται να εγκατασταθούν συστήματα ηλεκτρονικής αλλά και ακουστικής ξενάγησης μέσα από τα κινητά σε 20 χώρους και συνεχίζεται η αναβάθμιση πωλητηρίων και των προϊόντων τους. Έχουν επίσης δημιουργηθεί 169 καινούργια φυλλάδια για τους αρχαιολογικούς χώρους, 340 φυλλάδια για πρώτη φορά σε γραφή braille ελληνικά και αγγλικά, καινούργιοι οδηγοί, νέοι χώροι αφής και οπτικές διαδρομές στα μουσεία της Θεσσαλονίκης, της Αιανής, των Δελφών, απτική απόδοση της κάτοψης του Βράχου της Ακρόπολης και των μνημείων της. Τέλος ανακοινώθηκε η διοργάνωση από το ΤΑΠ διαγωνισμού ιδεών για τη δημιουργία του λογότυπου "Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας". Η προθεσμία υποβολής προτάσεων ολοκληρώνεται στις 12 Ιανουαρίου και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις 15 Φεβρουαρίου.

Παράλληλα ο υπουργός ανακοίνωσε ότι υπογράφηκε η κοινή υπουργική με το υπουργείο Οικονομικών για το ζήτημα της αμοιβής των αρχαιοφυλάκων τα Σαββατοκύριακα και παράλληλα δήλωσε ότι το ΥΠΠΟΤ "πέτυχε τις περισσότερες μειώσεις δαπανών από όλα τα υπόλοιπα" που έφτασαν το 30% για την διετία 2009-2011. Ωστόσο αυτές δεν είναι ικανές να αυξήσουν τον προϋπολογισμό του υπουργείου για το 2012, ο οποίος θα κυμανθεί περίπου στα ίδια με τα φετινά επίπεδα. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις εκθέσεις που οργανώνονται για το Βυζάντιο στην άλλη άκρη του ατλαντικού. "Είναι κομβικής σημασίας ζήτημα να αποδείξουμε την ελληνικότητα του Βυζαντίου πρωτίστως στην Αμερική". Βέβαια για την έκθεση για το Βυζάντιο που προγραμματίζεται να γίνει το 2013 με αρχές του 2014 στη Βοστώνη δεν έδωσε λεπτομέρειες, ανέφερε ότι αναζητούνται χορηγοί. Για τον τουρισμό ανέφερε αύξηση αφίξεων φέτος από αλλαγή πακέτων από τη Β. Αφρική και κατά 20% από κρουαζιέρες. Παράλληλα σχεδιάζεται η έκθεση για την Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας που θα γίνει στο Ζάππειο να προταθεί στο Λονδίνο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες αλλά και αλλαγή του μοντέλου προβολής του ελληνικού πολιτισμού από τον ΕΟΤ στην αγγλική πρωτεύουσα.

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!