Οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Αϊόβα, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο αμερικανικό περιοδικό ψυχολογίας "Perspectives on Psychological Science", σύμφωνα με τη βρετανική ''Daily Mail', κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η υστέρηση στις επιδόσεις των γυναικών στα τεχνολογικού περιεχομένου τεστ ούτε σχετίζονται με το επίπεδο νοημοσύνης τους, ούτε έχουν επίπτωση στις κατοπινές επιδόσεις στην εργασία τους.
Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο, οι νεαρές γυναίκες απλούστατα δεν δείχνουν ανάλογο ενδιαφέρον με τους άνδρες για τα θέματα της τεχνολογίας, όμως, αν χρειαστεί, μπορούν κάλλιστα να προσαρμοστούν αργότερα και να αποκτήσουν τις ίδιες ικανότητες με τους άνδρες σε ένα τεχνικό επάγγελμα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι επαγγελματικές επιδόσεις -αυτό αφορά και στον τεχνολογικό τομέα- δεν είναι θέμα φύλου, αλλά νοημοσύνης, καθώς οι έξυπνοι άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, μπορούν να εκτελέσουν οποιαδήποτε εργασία. Απλούστατα, οι νέες γυναίκες δεν δείχνουν το ίδιο ενδιαφέρον με τους άνδρες για να μάθουν σχετικά με την τεχνολογία, αν όμως χρειαστεί να το κάνουν, είναι στη συνέχεια θέμα νοημοσύνης το πόσο καλά θα τα καταφέρουν (όπως άλλωστε συμβαίνει και με τους άνδρες).
Η έρευνα έδειξε ότι, σε όλα τα διαφορετικά επίπεδα νοημοσύνης, οι γυναίκες ''σκοράρουν'' λιγότερο από τους άνδρες αντίστοιχης νοημοσύνης στα διάφορα τεχνολογικά τεστ, π.χ. στην επισκευή και αποσυναρμολόγηση ενός ποδηλάτου. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας, δεν υπάρχει ''εύκολη λύση'' σε αυτό, καθώς δύσκολα μεταβάλλονται τα ενδιαφέροντα ενός ανθρώπου, ιδίως ενός φύλου, στο βαθμό μάλιστα που αυτά είναι κοινωνικά προσδιορισμένα. ''Τα ενδιαφέροντα αυτά είναι αρκετά σταθερά και διαμορφώνονται σχετικά νωρίς στη ζωή'', όπως είπε.
Προειδοποίησε επίσης ότι αν τεχνικού επιπέδου τεστ συμπεριληφθούν σε τεστ γενικής νοημοσύνης, τότε θα ρίξουν το γενικό ''βαθμό'' των γυναικών, δίνοντας τη διαστρεβλωμένη εικόνα πως οι γυναίκες είναι λιγότερο έξυπνες από τους άνδρες.
dete.gr