tromaktiko: Εκτροχιασμός δαπανών

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Εκτροχιασμός δαπανών



του Φώτη Φωτεινού
Δαπανήθηκαν 109.000.000€ για τα έργα στον Ηλεκτρικό και τώρα δίνουν άλλα 15.682.500€ για να μειώσουν τον θόρυβο.

Είστε ένας από τους 600.000 καθημερινούς επιβάτες του ΗΣΑΠ; Συνεχίζετε να ταλαιπωρήστε με τις μετεπιβιβάσεις στην Ομόνοια και τα δρομολόγια προς Πειραιά που ξεπερνούν σε συχνότητα τα 12 λεπτά; Ατυχήσατε.

Ετοιμαστείτε για νέα ταλαιπωρία, καθώς το έργο ανακαίνισης της γραμμής του ηλεκτρικού από την Κηφισιά έως το Φάληρο εξελίσσεται στο τέλειο «φιάσκο». Ολοι πίστεψαν, μετά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ότι ο ηλεκτρικός, μετά την αναβάθμιση των γραμμών που ταλαιπώρησε απίστευτα τους επιβάτες, θα γίνει υπέργειο μετρό. Τελικά τα 109.000.000 ευρώ που δαπανήθηκαν δεν ήταν αρκετά! Το έργο, το οποίο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί εξ ολοκλήρου από τον Αύγουστο του 2009, παραμένει ημιτελές!

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε την εκταμίευση ακόμα 15.682.500 ευρώ (επειδή προφανώς μας περισσεύουν) στο πλαίσιο νέας εργολαβίας, προκειμένου να τοποθετηθούν ηχοαποροφητικές πλάκες κατά μήκος της γραμμής! Γιατί; Επειδή η νέα «υπερδιαφημισμένη» γραμμή κάνει περισσότερο θόρυβο από την παλαιά, που χρονολογείται από το 1869!

Ηδη, οι πλάκες που απορροφούν τον θόρυβο έχουν μπει στο τμήμα Ειρήνη - Ηράκλειο, στο οποίο εντοπίζονταν τα περισσότερα προβλήματα, έπειτα από παράπονα καταστηματαρχών και περιοίκων. Πλάκες θα μπουν σε όλο το μήκος της γραμμής, δηλαδή σε συνολικά 22.352 μέτρα.

Ο ηλεκτρικός της Αθήνας είναι ο τρίτος σε παλαιότητα ηλεκτρικός σιδηρόδρομος πόλης σε παγκόσμιο επίπεδο, ύστερα από εκείνους του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης. Το έργο ανακαίνισης της γραμμής, αρχικού προϋπολογισμού 109.000.000, έχει λάβει έως σήμερα τουλάχιστον πέντε παρατάσεις ολοκλήρωσης! Η αρχική σύμβαση υπογράφτηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2008, με τελικό ανάδοχο την κατασκευαστική εταιρία Ακτωρ, αν και ήταν τρίτη στον πίνακα μειοδοσίας.

Οι αιτίες των πέντε παρατάσεων κυμαίνονται από την αστοχία παραγγελίας υλικών, τις αρχαιολογικές έρευνες, μέχρι και τους δωδεκαθεϊστές, οι οποίοι είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αντιδρώντας στα έργα της σήραγγας Μοναστηράκι - Ομόνοια, επειδή «ενοχλούσαν» αρχαίους τάφους. Μάλιστα, σε μια περίπτωση επιβλήθηκε πρόστιμο στην Ακτωρ, το οποίο στη συνέχεια ανακλήθηκε. Ωστόσο, τον καθημερινό επιβάτη του ηλεκτρικού δεν τον ενδιαφέρουν ούτε οι προδιαγραφές του έργου ούτε οι τεχνικές δυσκολίες, αλλά η ανατροπή της καθημερινότητάς του, η οποία θα συνεχιστεί.

Εφημερίδα Δημοκρατία

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!