Όπως αναφέρει τη Δευτέρα το Reuters, οι πιλότοι αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν το εφεδρικό χειροκίνητο σύστημα, καθώς οι φωτεινές ενδείξεις στο κόκπιτ έδειχναν ότι ότι τροχοί δεν είχαν αναπτυχθεί σωστά. Και τα δύο αεροπλάνα προσγειώθηκαν με τη δεύτερη προσπάθεια στο αεροδρόμιο της Οκαγιάμα.
Εκπρόσωπος της ANA δήλωσε ότι η φύση του προβλήματος παραμένει άγνωστη και διερευνάται από τις δύο εταιρείες. Το ιαπωνικό πρακτορείο Kyodo έκανε λόγο για βλάβη σε υδραυλική βαλβίδα, ωστόσο η αμερικανική εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα.
Το πρωτοποριακό 787 Dreamliner είναι το πρώτο αεροπλάνο που αποτελείται κυρίως από πολυμερή υλικά -ουσιαστικά, πλαστικό υψηλής τεχνολογίας- αντί από το συμβατικό αλουμίνιο. Βασικό πλεονέκτημα είναι το μειωμένο βάρος, το οποίο μειώνει με τη σειρά του την κατανάλωση καυσίμου.
Δεδομένου ότι βασίζεται σε νέες τεχνικές παραγωγής και ενσωματώνει συστήματα που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά, η βιομηχανία αεροπλοΐας επαγρυπνεί για τυχόν ανωμαλίες.
Ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, αναλυτής της Teal Group, δήλωσε στο Reuters ότι τέτοιου είδους προβλήματα δεν είναι σπάνια σε νέα αεροσκάφη και τα τελευταία περιστατικά είναι απίθανο να επηρεάσουν την καριέρα του Dreamliner.
Από τα δέκα περιστατικά αποτυχίας του συστήματος προσγείωσης που έχουν καταγραφεί από το 2000 σε διάφορα αεροπλάνα, κανένα δεν προκάλεσε θανατηφόρο δυστύχημα.
Η ANA είχε ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιήσει το Dreamliner μόνο σε εσωτερικές πτήσεις για μια πρώτη, δοκιμαστική περίοδο.
H παράδοση του αεροσκάφους καθυστέρησε τρία χρόνια λόγω προβλημάτων στην ανάπτυξη, στη γραμμή παραγωγής αλλά και στις πτητικές δοκιμές.