Aπίστευτη ταλαιπωρία για δεκάδες ΜΜΕ από την τρύπα των 21 εκατ. ευρώ που έχει δημιουργήσει η Γαλλική πολυεθνική
Με ασυνήθιστες πρακτικές, παρακάμπτοντας διεθνείς τυπικούς και άτυπους κανόνες της επιχειρηματικής κουλτούρας και λειτουργίας, και ενώ οι πελάτες του στην Ελλάδα τελούσαν εν υπνώσει, ο γαλλικός πολυεθνικός όμιλος διαφήμισης και επικοινωνίας Publicis, αποφάσισε να οδηγήσει σε πτώχευση τη...
θυγατρική εταιρεία στην ελληνική αγορά, την άλλοτε κραταιά διαφημιστική εταιρεία, Leo Burnett, ακυρώνοντας επί της ουσίας το αίτημά της για υπαγωγή στο άρθρο 99.
Οι εντιμότατοι Γάλλοι, λοιπόν, πτωχεύουν την Leo Burnett Athens αφήνοντας ξεκρέμαστους δεκάδες πελάτες και σύροντας στην «τρύπα» της ύφεσης τις χειμάζουσες ήδη από τις συνέπειες της κρίσης, επιχειρήσεις στον χώρο των media. Οι υποχρεώσεις της Leo Burnett Athens αγγίζουν τα 21 εκατ ευρώ ενώ το άνοιγμα της εταιρείας μόνο στον τηλεοπτικό κανάλι Alter ανέρχεται σε 24 εκατ ευρώ. Αυτή είναι η τελευταία πράξη του colpo grosso που έστησαν οι ιθύνοντες του γαλλικού ομίλου στην ελληνική αγορά.
Η πρώτη πράξη παίχθηκε το καλοκαίρι του 2011 όταν βγήκε στο φως τόσο το άνοιγμα, 24 εκατ ευρώ, της Leo Burnett στο Alter όσο και καταγγελίες για κακοδιαχείριση από τη διοίκηση της με διευθύνοντα σύμβουλο τον Πέτρο Βενέτη. Κατόπιν, αυτών οι Γάλλοι της μητρικής Publicis προχώρησαν στην αντικατάσταση της εν λόγω διοίκησης της Leo Burnett και στις 8 Ιουλίου η εταιρεία αιτείται την υπαγωγή της στο άρθρο 99. Στο μεταξύ η νέα διοίκηση με διευθύνοντα σύμβουλο τον Mattias Emmerich, ξεκίνησε μία σειρά επαφών με τους μεγαλύτερους πελάτες, καθησυχάζοντάς τους με το επιχείρημα ότι οι λογαριασμοί τους θα μεταφερθούν σε άλλες δύο εταιρείες που διατηρεί ο όμιλος Publicis στην Ελλάδα, τις Black Pencil και Star Link και θα καλυφθούν μέχρι κεραίας οι υποχρεώσεις.
Κι ενώ μεγάλοι πελάτες τελούσαν από τον Ιούλιο έως σήμερα εν υπνώσει πιστεύοντας στις δεσμεύσεις της νέας διοίκησης της Leo Burnett ότι αφενός θα μεταφερθούν σε δύο εταιρείες αφετέρου η Leo Burnett θα υπαχθεί στο άρθρο 99 άρα θα καλυφθούν οι υποχρεώσεις, με μία αφνιδιαστική και εκτός της επιχειρηματικής λογικής και ηθικής κίνηση οι Γάλλοι το πρώτο 15νθήμερο του Οκτωβρίου ανακοίνωσαν ότι η Leo Burnett Athens πτωχεύει! Και ως γνωστόν «ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος» και το μόνο που αφήνουν οι Γάλλοι στην ελληνική αγορά επικοινωνίας και διαφήμισης είναι «καπνό» από σάπιες και ψευδείς υποσχέσεις και ακάλυπτες επιταγές. Την ώρα που αρκετές γαλλικές επιχειρήσεις αμφισβητούν την αξιοπιστία ελληνικών εταιρειών και αρνούνται να συναλλάσσονται επί πιστώσει μαζί τους, ένας γαλλικός πολυεθνικός κολοσσός αφήνει πίσω του ακάλυπτες επιταγές.
Η απόφαση έχει προκαλέσει σοκ σε όλα σχεδόν τα ελληνικά media, οι διοικήσεις των οποίων αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης της μαύρης τρύπας συνολικής αξίας 21 εκατ. ευρώ, με κυρίαρχη αντίδραση την προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Παράγοντες των μέσων ενημέρωσης υποστηρίζουν ότι το... «κανόνι» αλλά και η απάτη των ψεύτικων δεσμεύσεων των Γάλλων της Publicis, βάσει των οποίων αγόρασαν χρόνο από τον Ιούλιο έως σήμερα, βυθίζουν τα media επικίνδυνα καθώς ο κλάδος πλήττεται σημαντικά από την παρατεταμένη ύφεση της ελληνικής οικονομίας και την συρρίκνωση των διαφημιστικών εσόδων.
Τα στελέχη του Publicis Groupe και της Leo Βurnett Αthens βρίσκονται σε συζητήσεις με τους πολυεθνικούς πελάτες του δικτύου προκειμένου να τους διαβεβαιώσουν πως πρόθεση του Ομίλου είναι να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τους στην ελληνική αγορά με τις άλλες εταιρείες του όμως τόσο η δέσμευσή τους όσο και η αξιοπιστία τους αμφισβητούνται εντόνως.