Για την κάλυψη τρεχουσών αναγκών θα χρησιμοποιήσουν το 40% το δώρο Χριστουγέννων ή θα εξοικονομήσουν χρήματα για τυχόν έκτακτες ανάγκες σε ποσοστό 19%, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος» για τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων τα Χριστούγεννα.
Αν και τις προηγούμενες χρονιές την πρωτιά κατακτούσαν σταθερά τα δώρα στα αγαπημένα πρόσωπα, τη χρονιά των σκληρών μέτρων και των περικοπών των μισθών μόλις το 15% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα ξοδέψει το επιπλέον εισόδημα των Χριστουγέννων σε δώρα, ποσοστό το οποίο σημειώνει μείωση 50% σε σύγκριση με το 2010.
Παράλληλα, 1 στους 3 δηλώνει ότι δεν υπάρχει επιπλέον εισόδημα, αριθμός που έχει σχεδόν τριπλασιαστεί σε σχέση με το 2009, ενώ μόλις το 13% των Ελλήνων θα το ξοδέψουν για προσωπική τους ευχαρίστηση. Ρούχα και παπούτσια πρωταγωνιστούν με 27% στα δώρα Χριστουγέννων, ενώ δεύτερα έρχονται τα παιχνίδια με 19%, σημειώνοντας ωστόσο μείωση 7% και 1% αντίστοιχα σε σχέση με το 2010.
Όσο για τα ταξίδια σε χριστουγεννιάτικους προορισμούς του εσωτερικού και του εξωτερικού, φαίνεται πως φαντάζουν πια... μακρινό όνειρο για τους περισσότερους, καθώς 8 στους 10 δηλώνουν ότι δεν προτίθενται να ταξιδέψουν, ενώ σχεδόν 1 στους 2 που θα φύγουν για τις γιορτές θα προτιμήσει ελληνικούς προορισμούς και κυρίως εξοχικά ή πατρικά σπίτια.
Αν και η οικονομική στενότητα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, ωστόσο πρώτος λόγος που θα κρατήσει τους Έλληνες στη «βάση» παραμένει η διάθεση για Χριστούγεννα στο σπίτι με τους αγαπημένους σε ποσοστό 59%, με την κρίση να έρχεται δεύτερη με 31%, αντί 18% που ήταν πέρυσι, ενώ η εργασία την περίοδο των εορτών θα κρατήσει πολλούς στο σπίτι σε ποσοστό 9%.