Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας της Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας Ματίας Βίσμαν όμως δεν έχει ψευδαισθήσεις. Γνωρίζει καλά ότι το 2012 θα είναι μια δύσκολη χρονιά λόγω της αναμενόμενης παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, αλλά και της κρίσης χρέους στην Ευρώπη:
«Είναι καθοριστικό να αποκτήσουμε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες μια ’κουλτούρα σταθερότητας. Τα λόγια δεν αρκούν. Μέχρι σήμερα ακούσαμε πολλές ανακοινώσεις σε πολλές χώρες. Τώρα ήρθε η ώρα να ακολουθήσουν πράξεις και συγκεκριμένες αποφάσεις».
Οι προσπάθειες σταθεροποίησης των οικονομιών έχουν όμως αρνητική επίδραση στην κατανάλωση. Παράδειγμα η Ελλάδα όπου οι πωλήσεις γερμανικών αυτοκινήτων έχουν μειωθεί μέχρι και 35%. Μείωση στις πωλήσεις καταγράφουν οι Γερμανοί κατασκευαστές και σε Ιταλία και Ισπανία. Γεγονός είναι ωστόσο ότι μόνο ένα μικρό μέρος των γερμανικών εξαγωγών πηγαίνει πλέον στην Ευρώπη. Έτσι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επικεντρώνεται πλέον στις εξαγωγές σε Κίνα, Ινδία, Ρωσία, Τουρκία, αλλά και τις ΗΠΑ και τη Βραζιλία, εξηγεί ο Ματίας Βίσμαν:
«Λιγότερο από το ένα τρίτο των οχημάτων εξάγονται στην ευρωζώνη. Ένα επιπλέον 30% πηγαίνει στην λεγόμενη ’υπόλοιπη Ευρώπη’, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η Τουρκία και η Ρωσία. Κάθε 7ο αυτοκίνητο, που κατασκευάζεται στη Γερμανία εξάγεται στις ΗΠΑ και κάθε 8ο στην Κίνα. Η ζήτηση για γερμανικά αυτοκίνητα στις δύο αυτές χώρες αυξήθηκε σημαντικά με 6% για τις ΗΠΑ και 20% για την Κίνα».
Η άνοδος της ζήτησης για γερμανικά αυτοκίνητα ανάγκασε τις μονάδες παραγωγής στη Γερμανία να λειτουργούν στα όριά τους. Αύξηση στις πωλήσεις σημειώθηκε ωστόσο και στη Γερμανία. Έτσι το 2011 διατέθηκαν στην γερμανική αγορά 8% περισσότερα οχήματα από πέρσι. Παρόλα αυτά τα περισσότερα οχήματα προορίζονται για εξαγωγή. 3 στα 4 αυτοκίνητα βρίσκουν αγοραστή εκτός γερμανικών συνόρων.