περίπου 44 χιλιόμετρων από την πόλη του Ρέθυμνου και σε υψόμετρο 460 μέτρων.
Στο δημοτικό σχολειό του χωριού γίνονται πράγματα που αν μη τι άλλο αποδεικνύουν πως όταν οι άνθρωποι αγαπούν αυτό που κάνουν, όταν αγαπούν τη δουλεία τους, τότε σίγουρα το αποτέλεσμα είναι ξεχωριστό και αγκαλιάζεται από όλους.
Και τα όσα συμβαίνουν στο σχολείο του Φουρφουρά το οποίο διαθέτει και ιστοσελίδα (fourfourasweb.wordpress.com), είναι σίγουρα ξεχωριστά και πρωτοποριακά.
Το Flashnews.gr μίλησε με τον 27χρονο διευθυντή του σχολείου κ. Άγγελο Πατσιά από τον οποίο ζητήσαμε να μας πει τι ακριβώς γίνεται στο δημοτικό του χωριού.
Ο κ. Πατσιάς, που βρέθηκε από τη Δράμα στο Ρέθυμνο έχει δημιουργήσει μαζί με τους 3 συναδέλφους του και τους 47 μαθητές του σχολείου μέχρι και διαδικτυακή τηλεόραση τοΦουρφουράς τι-βι!
"Προσπαθούμε να αλλάξουμε την καθημερινότητα μας" λέει ο διευθυντής του σχολείου σημειώνοντας πως "θέλουμε όλες οι διδασκαλίες να έχουν κάτι που να ταιριάζει στα παιδιά. Και από εκεί και πέρα ψαχνόμαστε με τα ρομποτάκια, με τον κήπο, με το Φουρφουρας τι-βι (fourfourastv.blogspot.com)."
Τώρα τελευταία δάσκαλοι και μαθητές του δημοτικού σχολείου του Φουρφουρά συνεργάζονται και με άλλα σχολειά του Ρεθύμνου όπου συλλογικά έχει δημιουργηθεί ένα μικρό δίκτυο που όπως τονίζει ο κ. Πατσιάς "είναι από τα ποιο σημαντικά πράγματα που γίνονται τη φετινή χρονιά. Πρόκειται για το Σχολικό Δίκτυο των Ορέων, έτσι το έχουμε ονομάσει, όπου μαζί με κάποια άλλα σχολεία από τα Ζωνιανά , τους Αποστόλους, τις Μαργαρίτες προσπαθούμε να εντάξουμε το Δημοτικό στην κοινωνία των χωριών μας. Προσπαθούμε να μάθουμε ουσιαστικά από τους παλαιότερους, να μας δείξουν την τέχνη τους κι έπειτα εμείς, να προσπαθήσουμε να αναπαράγουμε οτι έχουμε μάθει. Στόχος είναι να φτιάξουμε κάποια προϊόντα και να τα πουλήσουμε για να πετύχουμε μια σχετική αυτοδιαχείριση στο σχολείο, να προσφέρουμε εθελοντικές δράσεις στο χωρίο, με θεατρικά και ότι άλλο μπορούμε."
Αναφορικά τώρα με το πως ανταποκρίνονται οι μαθητές του σχολείου στα όσα τα τελευταία δυο χρόνια μαθαίνουν και κάνουν παράλληλα ο κ. Πατσιάς είπε πως "όταν βλέπουμε οτι τα παιδιά ευχαριστούνται και δεν τρέχουν να φύγουν κυνηγημένα από τις πόρτες όταν χτυπήσει του κουδούνι του διαλείμματος, τότε καταλαβαίνεις πως κάτι καλό έγινε. Βλέποντας λοιπόν την αντίδραση των μαθητών διαπιστώνουμε πως αυτό που κάνουμε εδώ είναι καλό."
Σχετικά τώρα με την ανταπόκριση της κοινωνίας του χωριού αλλά και των γονιών των μαθητών ειδικότερα ο διευθυντής του σχολείου σημείωσε, οτι " ήταν πάρα πολύ δεκτικοί. Στο χωριό υπάρχει ακόμα αυτή η εκτίμηση που υπήρχε και τα προηγούμενα χρόνια στο πρόσωπο του δασκάλου. Ότι δηλαδή ο δάσκαλος είναι ο δάσκαλος που έχει μια εξέχουσα θέση στην τοπική κοινωνία του χωριού. Όλο αυτό ήταν πρωτόγνωρο για εμένα"
Γενικά πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πρωτόγνωρα είναι τα όσα συμβαίνουν στο σχολείο ενός ορεινού χωριού της Κρήτης, στην Ελλάδα της κρίσης.
Είναι όλο αυτό μάλιστα μια χειροπιαστή απόδειξη πως όταν υπάρχει καλή διάθεση, όρεξη και αγάπη για αυτό που καλούμαστε να κάνουμε το αποτέλεσμα θα είναι ανάλογο με εκείνο στο Δημοτικό σχολείο του Φουρφουρά στο Ρέθυμνο.
Και φυσικά η ανταπόκριση κυρίως από τους μαθητές όλης αυτής της προσπάθειας από τουςδασκάλους με την πραγματική έννοια του όρου είναι αν μη τι άλλο η ηθική επιβράβευση αλλά και η καλύτερη ανταμοιβή.
Συνοδοιπόροι του κ. Άγγελου Πατσιά σε όλη αυτή την πρωτοποριακή δραστηριότητα σε σχολείο της Χώρας είναι και οι 3 δάσκαλοι του δημοτικού. Και ειδικότερα η Γεωργία Μπουσδεκίδου, η Κυριακή Κούρτογλου και ο Γιάννης Μανωλακάκης.
Παράδειγμα προς μίμηση!