Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, οι νέοι κανόνες για την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των δίτροχων και τρίτροχων οχημάτων έχουν ήδη εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και αναμένεται η ψήφισή τους μέσα στο επόμενο έτος.
Ο πρώτος κανόνας αφορά το ABS , όπου στον ίδιο κανόνα περιλαμβάνεται και η ποινικοποίηση της απενεργοποίησής του.
Ο συγκεκριμένος κανόνας έχει ήδη προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και δεν ήταν λίγοι οι μοτοσικλετιστές που συγκεντρώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στις Βρυξέλλες, για να διαμαρτυρηθούν.
Αντιδράσεις, βέβαια, προκάλεσε και η απόφαση να απαγορευτούν σε σχεδόν ολοκληρωτικό βαθμό οι τροποποιήσεις και βελτιώσεις της μοτοσικλέτας. Αυτό σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η προσθήκη aftermarket αξεσουάρ, όπως εξατμίσεις, κοστούμια, φρένα και άλλα που θα αλλάζουν τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά που έχει εγκριθεί για το εργοστασιακό μοντέλο από τους αυστηρούς νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με όσους αντιδρούν , οι δύο αυτοί κανόνες μόνο αρνητικό αντίκτυπο μπορούν να έχουν, ειδικά στον οικονομικό τομέα. Με αυτή τη λογική, οι εταιρείες θα μπορούν να χρεώνουν όσα θέλουν για ένα υποχρεωτικό ABS, μιας και δεν υπάρχει άλλη επιλογή, ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και από τη στιγμή που όλα τα aftermarket προϊόντα θα τεθούν εκτός νόμου και οι αναβάτες θα είναι υποχρεωμένοι να εξοπλίζουν τη μοτοσικλέτα τους αποκλειστικά με τα επίσημα και εγκεκριμένα αξεσουάρ.