tromaktiko: Λυσσιατρείο. Θα κατέβει κανείς;...

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Λυσσιατρείο. Θα κατέβει κανείς;...



Τις δημόσιες συγκοινωνίες επιλέγουν οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους, αν και δεν εμφανίζονται αρκετά ικανοποι­ημένοι από την ποιότητα των υπηρεσιών που...
προσφέρουν, με εξαίρεση το μετρό και ακο­λούθως – σε απόσταση – τον προαστιακό. Ως σημαντικότερα προβλήματα θεωρούν την κα­θαριότητα, τη συχνότητα και ανταπόκριση των δρομολογίων και το ακριβό εισιτήριο.

Αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγμα­τοποίησαν το χρονικό διάστημα από 10.9.2011 έως 10.10.2011 σπουδαστές του ΙΕΚ Ξυνή Αθήνας.Εφαλτήριο για την εκπόνηση της έρευνας στάθηκε η συνεχής και επαναλαμβα­νόμενη απεργία των εργαζόμενων στα ΜΜΜ. Παραβλέποντας την καθημερινή ταλαιπωρία των επιβατών, οι σπουδαστές του ΙΕΚ Ξυνή εστίασαν σε συγκεκριμένα ποιοτικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις αστικές συγκοινωνίες διαχρονικά.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι δημό­σιες συγκοινωνίες αποτελούν το βασικό μέσο μετακίνησης των πολιτών. Πιο συγκεκριμένα, 76 άτομα (51,66%) χρησιμοποιούν αποκλει­στικά τα ΜΜΜ και 28 άτομα (18,54%) χρησι­μοποιούν Ι.Χ. αυτοκίνητο. Στην τρίτη θέση χρή­σης ισοβαθμούν το ιδιόκτητο μηχανάκι και η συνδυαστική χρήση των μέσων, με 17 άτομα έκαστο (11,26%). Στην τέταρτη θέση βρίσκε­ται το ποδήλατο, καθώς το προτιμούν 8 άτομα (5,30%) και τελευταία επιλογή αναδεικνύε­ται το ταξί (3 άτομα) ως αποκλειστική επιλογή χρήσης.

Χαμηλή «βαθμολογία»

Αν και η πλειονότητα των συμμετεχόντων επιλέγει τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις της, οι περισσότεροι εκφράζουν αρνητική εκτίμηση για τις τηρούμενες προδιαγραφές.

Οι συμμετέχοντες ζητήθηκε να αξιο­λογήσουν την εξυπηρέτηση που προ­σφέρουν τα ΜΜΜ στους πολίτες. Για τον σκοπό αυτόν χρησιμοποι­ήθηκε πενταβάθμια κλίμακα, από το 1 (χαμηλή) έως το 5 (υψηλή βαθμολογία). Την υψηλότερη βαθ­μολογία απέσπασε το μετρό, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο προ­αστιακός σιδηρόδρομος και ακολουθεί το τραμ. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκο­νται τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ και τα τρόλεϊ και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ).

Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα ζη­τήθηκε να αξιολογήσουν ποιοτικά χαρακτηρι­στικά των ΜΜΜ. Για τον σκοπό αυτόν χρησιμο­ποιήθηκε κλίμακα πέντε βαθμών, από το 1 (χαμηλή) έως το 5 (υψηλή βαθμολογία), όπως και στην προηγούμενη ερώτηση. Η γενική εικόνα των αποτελεσμάτων υποδηλώνει την ανάγκη βελτίωσης των συγκοινωνιών σε ποιοτικό επί­πεδο, με την πλειονότητα των απαντήσεων να κυμαίνεται στον μέσο όρο (βαθμός 3).

Βασικότερο πρόβλημα αποδεικνύεται η ασφάλεια των χώρων στάθμευσης των οχημά­των των συγκοινωνιών, ενώ ως δεύτερο σε ση­μασία πρόβλημα υποδεικνύονται η καθαριότη­τα και οι κανόνες υγιεινής που εφαρμόζονται στα οχήματα. Ως τρίτο χαρακτηριστικό που χρήζει βελτίωσης καταγράφε­ται η ηλικία των οχημάτων. Σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η ανταπόκριση δρομολογίων, η διασύνδεση περιοχών και η επάρκεια της συχνότητας δρομολογίων λαμ­βάνουν τη χαμηλότερη αρνητική βαθμολογία. Είναι χαρακτηριστικό ότι 139 άτομα (92,05%) πιστεύουν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του δικτύου των ΜΜΜ στο λεκανο­πέδιο.

Η τιμή του εισιτηρίου θεωρείται ακριβή από τη συντριπτική πλειονότητα (80,79%), ενώ μό­λις το 1,99% έχει αντίθετη άποψη. Ποσοστό 14,57% θεωρεί την τιμή φυσιολογική.

Τα έργα επέκτασης του μετρό χαρακτηρί­ζονται από χρονοκαθυστέρηση, υποστηρίζει η συντριπτική πλειονότητα (84,11%), ενώ 17 άτομα (11,26%) δήλωσαν ότι εκτελούνται σε εύλογο χρόνο. Ποσοστό 4,64% (7 άτομα) δεν εξέφρασε γνώμη ή δήλωσε άγνοια.

Οι σταθμοί του μετρό είναι αρεστοί στην πλειονότητα, με ποσοστό 89,40%.

Για 97 άτομα (64,24%) πηγή πληροφόρη­σης δρομολογίων είναι το Internet, ενώ 35 άτο­μα (23,18%) πληροφορούνται από στάσεις και εκδοτήρια. Λοιπές πηγές πληροφόρησης είναι η τηλεφωνική γραμμή (5,96%), ενημερωτι­κά φυλλάδια (4,64%) και οι οδηγοί οχημάτων (1,99%).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τους σπουδαστές Κλωτσοτήρα Γρηγόριο, Pando Evmorfia, Σκουρλά Αμαρυλλίδα και Τουμπανάκη Κωνσταντίνο, υπό την επίβλεψη του καθη­γητή Καλογιάννη Ιωάννη.

Για την ολοκλήρωσή της δομήθηκε ηλεκτρο­νικό ερωτηματολόγιο και επιλέχθηκε η εφαρ­μογή της τυχαίας δειγματοληψίας μέσω συ­νεχούς ανάρτησης σε ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης (Facebook). Η στατιστική ανάλυση των ερωτηματολογίων υλοποιήθηκε σε λογι­στικά φύλλα του Excel.

http://topontiki.gr/
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!