υπουργείου παιδείας έχουν δημιουργήσει προϋποθέσεις έτσι ώστενα αποτελεί το κάπνισμα μια από τις πιο διαδεδομένες συνήθειες μεταξύ των 'Ελλήνων μαθητών.
Από την πρώτη γυμνασίου ακόμη, σχεδόν 1/2 μαθητές καπνίζει σε καθημερινή βάση, γεγονός που δημιουργεί προϋποθέσεις για επέκταση του φαινομένου στο σύνολο των μαθητών μέσω της μίμησης ή της πιστής αναπαράστασης της σχολικής πραγματικότητας, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν καινούργιες μορφές συμπεριφοράς ή τροποποιούν την υφιστάµενη βιώνοντας την καθημερινότητα του σχολείου.Σημαντικό επίσης μερίδιο στην καθημερινότητα των εφήβων έχουν αρχίσει να καταλαμβάνουν η τακτική κατανάλωση αλκοόλ και η χρήση κάνναβης στις ηλικίες 16 και άνω τόσο στα κορίτσια, όσο και στα αγόρια με τα κορίτσια να είναι πιο ευάλωτα στις εν λόγω συμπεριφορές και εθισμούς.
Ιδιαίτερα αρνητικό σημείο στην μάχη κατά του καπνίσματος στις μικρές ηλικίες είναι το γεγονός ότι η πολιτική του υπουργείου παιδείας “περιορίζεται” σε πολυέξοδες διαλέξεις και εκστρατείες ενημέρωσης οι οποίες δεν αποδίδουνσημαντικά αποτελέσματα καθώς η πληροφόρηση από μόνη της δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αξία της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, ως μέσων παιδείας και αγωγής.
Δυστυχώς, η εμμονή του Υπουργείου Παιδείας να δημιουργήσει παντί τρόπωτο “ψηφιακό σχολείο” συμβάλει αρνητικά στη διαμόρφωση του χαρακτήρα χιλιάδων μαθητών, δεδομένου ότι ο περιορισμός της κινητικής δραστηριότητας είναι ένας παράγοντας που ωθεί τους μαθητές να συνδεθούν µε µη λειτουργικές καταστάσεις, καταστάσεις δηλαδή που δεν προσφέρουν κάτι θετικό στην συναισθηματική, κοινωνική και φυσική ανάπτυξή τους.