Το μέτρο των διυλιστηρίων αντιμετωπίζεται με … δέος από την αγορά, καθώς πηγές του κλάδου προεξοφλούν ότι θα λειτουργήσει ως καταλύτης εξελίξεων τόσο σε επίπεδο λιανικής όσο και σε επίπεδο εμπορίας.
Σήμερα οι πιστώσεις των διυλιστηρίων βρίσκονται στις 20 ημέρες και όπως έχει ήδη γίνει γνωστό στις εταιρείες, οι όμιλοι διϋλιστηρίων προτίθενται να περιορίσουν το χρόνο των πιστώσεων στις 15 ακόμη και στις 10 ημέρες.
Θέρμανση
Η κατάσταση αναμένεται να γίνει πιο δύσκολη και για τους επιτήδειους της αγοράς που είχαν κάνει επικερδές σπορ το λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο θέρμανσης. Διότι μπορεί η εξίσωση των ΕΦΚ στο θέρμανσης και κίνησης να αυξάνει την επιβάρυνση για τους καταναλωτές, ωστόσο στην πράξη κλείνει το παράθυρο για το λαθρεμπόριο, άρα και μια κάνουλα παράνομου πλουτισμού σε βάρος των εσόδων του κράτους αλλά και αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των έντιμων εταιρειών και πρατηριούχων του κλάδου.
Καταναλώσεις
Σύμφωνα με τα τελευταία επικαιροποιημένα στοιχεία του ΥΠΕΚΑ για τις καταναλώσεις καυσίμου (Ιανουάριος – Αύγουστος) παρατηρούνται οι ακόλουθες διακυμάνσεις στην κατανάλωση:
Βενζίνες -9,7%
Ντίζελ Κίνησης -12,9%
Ντίζελ Θέρμανσης +5,9%
Σύνολο Βενζίνες, Diesel κίνησης και θέρμανσης - 6%
Σύνολο Diesel κίνησης και θέρμανσης -3,3%