πάλευαν να τα φέρουν βόλτα. Σήμερα είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους -και σπουδαίους- ηθοποιούς και κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στο σινεμά με τον Κοριολανό.
«Οι γονείς μου αντιμετώπιζαν πολλές οικονομικές δυσκολίες. Όλα τα παιδιά θυμόμαστε να μας λένε ότι δεν υπήρχαν χρήματα, ότι έπρεπε να πουλήσουμε κάτι, ότι δεν υπήρχαν δώρα τα Χριστούγεννα. Ήμασταν στην πρώτη γραμμή αυτής της συνεχούς ανησυχίας. Η ατμόσφαιρα στο σπίτι ήταν μονίμως φορτισμένη με άγχος. "Τι θα κάνουμε; Τι θα κάνουμε;"» θυμάται ο ηθοποιός.
Μικρός ο Ρέιφ Φάινς ζούσε μια νομαδική ζωή, αλλάζοντας 14 σπίτια σε ισάριθμα χρόνια. Η μητέρα του ήταν συγγραφέας, ο πατέρας του αγρότης που έγινε φωτογράφος. Ο ίδιος δηλώνει ότι αυτές οι μετακινήσεις τον προετοίμασαν για τη ζωή του ηθοποιού.
«Τότε δεν ήμουν σίγουρος. Το να μετακομίσουμε ήταν κάτι που μας αναστάτωνε γιατί είχε πάντα σχέση με το πού θα έβρισκε δουλειά ο πατέρας μου» λέει στην εφημερίδα.
Επισημαίνει ότι στον αντίποδα των οικονομικών δυσχερειών, υπήρχε πολύ αγάπη. Η μητέρα του Ρέιφ Φάινς (Ο Άγγλος Ασθενής, Η λίστα του Σίντλερ, Το Τέλος Μιας Σχέσης) ήταν εκείνη που του «σύστησε» τον Σαίξπηρ. «Μια μέρα με κάθισε κάτω και μου είπε με δικά της λόγια τον Άμλετ, γεγονός που μου προκάλεσε τεράστια εντύπωση» λέει ο ηθοποιός.
Ο Κοριολανός, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού στο σινεμά, βασίζεται στο θεατρικό έργο του Γουίλιαμ Σαίξπηρ.
Κεντρικό πρόσωπο του έργου είναι ο Γάιος Μάρκιος Κοριολανός (Ρέιφ Φάινς), ο γενναίος στρατηγός των Ρωμαίων, ο οποίος θα έρθει σε σύγκρουση με τους συμπατριώτες του, αυτό το «πολυκέφαλο πλήθος» αλλά και με τη ρωμαϊκή Σύγκλητο και καταλήγει να ζητήσει τη βοήθεια του Αουφίδιου (Τζέραρντ Μπάτλερ), στρατηγού των Βόλσκων, εχθρών των Ρωμαίων.
Ο ίδιος δηλώνει ότι είχε μια «εμμονή» με το έργο -το οποίο μεταφέρει στη σύγχρονη εποχή-, που δεν κάθισε ποτέ να αναλύσει.
Λέει ότι ο χαρακτήρας του εμμένει στην αλήθεια του, ωστόσο παραδέχεται ότι «εάν δεν συμβιβαστείς, εάν δεν διαπραγματευτείς, είσαι καταδικασμένος. Γιατί αυτό αποτελεί τμήμα της ύπαρξής μας σε μία κοινωνία: πρέπει να διαπραγματευτείς. Και αυτό ισχύει παντού: σε ένα κινηματογραφικό γύρισμα, σε ένα θέατρο, σε μία εταιρεία. Στη ζωή. Στην οικογένεια».