Στα ιδιαίτερα προβλήματα του κλάδου των ιδιοκτητών ταξί της Περιφέρειας Πελοποννήσου περιλαμβάνεται η ανυπαρξία ελέγχου, η αναγκαιότητα άμεσης συγκρότησης μεικτών κλιμακίων ελέγχου και πειθαρχικών Συμβουλίων, η υποκλοπή μεταφορικού έργου από πουλμανάκια, Ε.Ι.Χ. και αυτοκίνητα τύπου βαν κλπ.
Σοβαρό είναι το θέμα της επιβίωσης και ομαλής συνέχειας και λειτουργίας του κλάδου, λόγω της αδυναμίας της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών ταξί της Περιφέρειας για την καταβολή των ασφαλιστικών τους εισφορών στον Ο.Α.Ε.Ε.
Ζητούν, πέρα των ευνοϊκών ρυθμίσεων παλαιότερων οφειλών στον Ο.Α.Ε.Ε., το Υπουργείο Εργασίας να θεσμοθετήσει νέες ασφαλιστικές κατηγορίες, πολύ χαμηλότερες από τις ισχύουσες, στις οποίες να εντάσσονται (προαιρετικά) όσοι –και για όσο διάστημα- αδυνατούν να καταβάλουν τις προβλεπόμενες από την ασφαλιστική τους κατηγορία εισφορές. Σε κάθε περίπτωση ζητούν να καταργηθεί και η υποχρέωση προσκόμισης της ασφαλιστικής ενημερότητας των ιδιοκτητών ενός ταξί από τον Ο.Α.Ε.Ε. για το έλεγχο του ταξί από το ΚΤΕΟ, δεδομένου ότι αυτή η υποχρέωση συνιστά ανισότητα, αφού σε κανέναν άλλο επαγγελματικό κλάδο δεν ζητείται τέτοια βεβαίωση (π.χ. σε Ι.Χ. αυτοκίνητα ιδιοκτησίας επιχειρήσεων και επιτηδευματιών που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την άσκηση της επιχειρηματικής-επαγγελματικής δραστηριότητας δεν απαιτείται η προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης των ιδιοκτητών τους).
Θεωρούν ότι η επιταγή του νόμου υποχρέωσης προσκόμισης ασφαλιστικής ενημερότητας από τον Ο.Α.Ε.Ε. όλων των συνιδιοκτητών ενός Ε.Δ.Χ. ταξί, είναι αντισυνταγματική, λόγω του ότι ενδεχόμενη αδυναμία προσκόμισης ενημερότητας ενός εκ των συνιδιοκτητών μπλοκάρει τον έλεγχο του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου ταξί, συνεπώς το ακινητοποιεί, και έτσι παράγει πολύ δυσμενή αποτελέσματα (απώλεια εισοδήματος, εργασίας, κλπ) και στον άλλο (ανεύθυνο) συνιδιοκτήτη που είναι ασφαλιστικά ενήμερος.
Σχετικά με το θέμα της έδρας κάθε ταξί, επισημαίνεται η αναγκαιότητα παραμονής των ταξί στα διοικητικά όρια των σημερινών τους εδρών και σε καμία περίπτωση να μην γίνει μετακίνηση εδρών και συγκέντρωση των ταξί στο κέντρο των δήμων. Το πνεύμα και το γράμμα του νόμου του «Καλλικράτη» δεν απαξιώνει τα δημοτικά διαμερίσματα των δήμων, αντίθετα τα ενισχύει. Ενδεχόμενη ενοποίηση των ταξί στα όρια των καλλικρατικών δήμων, θα επιφέρει την εγκατάλειψη των περισσότερων δημοτικών διαμερισμάτων από τα ταξί τους, με δυσμενή αποτελέσματα για τους κατοίκους τους και τους επισκέπτες (προβληματική εξεύρεση ταξί, υψηλότερο κόμιστρο, παράθυρο για αιτήσεις νέων αδειών στο άμεσο μέλλον). Για όσες συνενώσεις εδρών έγιναν στο παρελθόν (πριν το 2003 αφότου αυτές απαγορεύτηκαν με τον Ν. 3109/2003), στα όρια των καποδιστριακών δήμων, υπήρξαν προσφυγές από τους θιγόμενους, αυτές έγιναν δεκτές από τα Διοικητικά Δικαστήρια και το Συμβούλιο της Επικρατείας εξέδωσε απόφαση (1879/2008) που κρίνει άκυρες τέτοιες συνενώσεις εδρών, χωρίς να πραγματοποιηθούν και ληφθούν υπόψη ενδελεχείς συγκοινωνιακές μελέτες για τις μεταφορικές ανάγκες των κατοίκων της κάθε περιοχής.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα προβάλλουν συνένωση σε καποδιστριακό δήμο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Στον (πρώην) δήμο Μυστρά της Λακωνίας, όπου οι ιδιοκτήτες ταξί από το 2002 λειτούργησαν σε ενιαία έδρα Ε.Δ.Χ., και από τότε τα ταξί του δ.δ. Μυστρά εγκατέλειψαν το χωριό και σταθμεύουν αλλού, με αποτέλεσμα στο Μυστρά, ένα δημοτικό διαμέρισμα παγκοσμίως γνωστό, μνημείο αναγνωρισμένο από την OYNESKO και με αυξημένη τουριστική κίνηση, να στερούνται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες τις υπηρεσίες των ταξί που θα έπρεπε να σταθμεύουν σε αυτό.
Ακόμα προτείνεται να εξετασθεί η δυνατότητα ενός ευέλικτου τιμολογίου, του λεγόμενου αμφιοριακού, όπου η κεντρική διοίκηση, το υπουργείο δηλαδή, θα καθορίζει το ελάχιστο και το μέγιστο που μπορεί να κινηθούν οι δείκτες του τιμολογίου του ταξί σε όλη τη χώρα και από εκεί και πέρα κάθε Περιφέρεια -ενδεχόμενα και στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας (πρώην νομού)- να έχει τη δυνατότητα καθορισμού του κομίστρου στα όριά της. Και τούτο διότι οι οικονομικές συνθήκες (μέσο εισόδημα κατοίκων, τουριστική κίνηση κλπ) και το επιβατικό κοινό διαφέρουν από Περιφέρεια σε Περιφέρεια. Άλλωστε σε αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο καθορισμός του κομίστρου των ταξί γίνεται ακόμη και σε επίπεδο πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης με αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων (π.χ. σε κρατίδια της Γερμανίας).
Σχετικά με το θέμα της ειδικής μεταφοράς (αυτοκίνητα: πολυθέσια, ΑΜΕΑ, LIMO,) όλες οι προτάσεις συγκλίνουν στην αναγκαιότητα παραμονής αυτών των αυτοκινήτων στον κλάδο των ταξί και κατάργηση των στρεβλώσεων του Ν. 3109/2003 και του Ν. 3446/2006. Ειδικότερα προτείνεται από ορισμένους η δυνατότητα αντικατάστασης υπαρχουσών αδειών ταξί μόνο με επταθέσια
Για τα αυτοκίνητα ΑΜΕΑ, εφόσον παραμείνει η υποχρέωση των νομικών προσώπων για την κυκλοφορία τους, προτείνεται να προβλεφθεί οπωσδήποτε η επιδότηση αγοράς τους από το ΕΣΠΑ, κάτι που επιβάλλεται φυσικά να ισχύσει και σε κάθε είδους επένδυση των νομικών, καθώς και των φυσικών προσώπων που δραστηριοποιούνται στην εκμετάλλευση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων. Τέτοιες ενισχύσεις θα άρουν ανισότητες δεκαετιών όπου οι επαγγελματίες ταξί αποκλείονταν από επιδοτήσεις και προγράμματα επιχειρηματικής δράσης και ανάπτυξης.
Τα προβλήματα του κλάδου αναλύθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Τρίπολη με τον υπεύθυνο του Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας Μιχάλη Παπαδόπουλο.
Από την πλευρά του ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η τρόικα δεν ζήτησε ποτέ πλήρη απελευθέρωση για τα ταξί, αφού κάθε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφασίζει τι θα κάνει με τα ταξί και δεν υπάρχει καμία κοινοτική οδηγία που να ορίζει ρητά για την απελευθέρωση των ταξί.