tromaktiko: Ίδια μέτρα και ίδια σταθμά για τα σχολεία της Πάτρας

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Ίδια μέτρα και ίδια σταθμά για τα σχολεία της Πάτρας



Κύριοι της δημοτικής αρχής του δήμου Πατρέων.
Δυστυχώς επιβεβαιώνεται ότι τα σχολεία στα χέρια των δήμων αργά ή γρήγορα θα θυμίζουν το παλαιό σκηνικό των τσιφλικάδων και των κολλήγων στην τοπική εκπαιδευτική κοινωνία.

Το δημόσιο αγαθό πρέπει να το διαχειρίζεσθε με δικαιοσύνη και σεβασμό απέναντι στους πολίτες που σας έδωσαν την ευκαιρία να αλλάξετε κάτι, αλλά ακόμη περισσότερο να πιστοποιείτε με τις ενέργειές σας την αγάπη που αρμόζει στα παιδιά που στεγάζουν τα σχολεία. Και προσέξτε, τα παιδιά είναι όλα ίδια. Δεν έχουμε πατεράδες γνωστούς ή διευθυντές ή εκπαιδευτικούς κολλητούς ή φιλοξενούν τα δικά μας παιδιά.

Πιο συγκεκριμένα από τα μέσα Νοεμβρίου ακούγονται ηχηρά παράπονα από Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Α/θμιας και περισσότερο Δ/θμιας Εκπ/σης του Δήμου και αφορούν για την οικονομική διαχείριση των Σχολείων μετά την κατανομή της τακτικής κρατικής επιχορήγησης. Ακόμη και επιφυλάξεις για το διαφορετικό τρόπο διαχείρισης χρηματικών ποσών, που υπήρχαν στα Σχολεία από άλλους Δήμους. Δηλαδή υπήρξε απορρόφηση των χρημάτων που διέθεταν τα Σχολεία, πριν την έναρξη λειτουργίας της Νέας Σχολικής Επιτροπής, ως ένα δίκαιο μέτρο χρηστής διαχείρισης από τους διευθυντές τους.
Στην αρχή οι φωνές ήταν μεμονωμένες . Τις τελευταίες όμως ημέρες πήραν τη μορφή χιονοστιβάδας, γεγονός το οποίο δικαιολογεί μας αναγκάζει να αναδείξουμε το θέμα. Τα ερωτήματα είναι πολλά και εύλογα, αλλά απαντήσεις πειστικές, στα πλαίσια διαφάνειας και χρηστής διαχείρισης των χρημάτων του Έλληνα φορολογούμενου, δεν έχουν δοθεί μέχρι στιγμής.
Οι φωνές που αναδύονται κάνουν λόγο για «πελατειακές σχέσεις» κάποιων μελών των Σχολικών Επιτροπών με συγκεκριμένους Δ/ντές Σχολείων. Αυτές δε μεταφράζονται, σε ευνοϊκή μεταχείριση, έκτακτες επιχορηγήσεις, άμεση επίλυση προβλημάτων από συνεργεία του Δήμου κ.ά.
Σκανδαλωδώς υπάρχουν σχολικές μονάδες με 50 μαθητές που πήραν επιχορήγηση της ίδιας τάξης μεγέθους με σχολικές μονάδες που έχουν πενταπλάσιο και πλέον αριθμό μαθητών. Αναρωτιέται κανείς αν είναι δίκαιο σχολικές μονάδες με νεόδμητα κτίρια και σαφώς λιγότερα έξοδα συντήρησης, να επιχορηγούνται με πολύ μεγαλύτερα ποσά από ότι τα σχολεία που στεγάζονται σε πεπαλαιωμένα κτίρια.
Στάχτη στα μάτια επιχειρείται, όταν γίνονται εξονυχιστικοί έλεγχοι της Σχολικής Επιτροπής σε συγκεκριμένες Σχολικές μονάδες, για να βρεθούν στο απυρόβλητο κάποιες άλλες που δεν «δίνουν λογαριασμό σε κανέναν», ή αποτελεί πράξη ισχύος και εκδίκησης???
Όλα τα παραπάνω προβληματίζουν και δυσχεραίνουν το έργο των Δ/ντών, βάζουν σε δοκιμασία την εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων και σε κάποιες περιπτώσεις διαταράσσουν το κλίμα και τη σωστή συνεργασία ανάμεσα στο Σύλλογο Διδασκόντων και στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.
Η εμπιστοσύνη στα θεσμικά όργανα της δημοτικής αρχής κερδίζεται και μάλιστα από τις πράξεις και τις προθέσεις τους για δίκαιη εφαρμογή των νόμων και των διατάξεων που διέπουν την διαχείριση της περιουσίας της εκπαίδευσης. Τα δείγματα άσκησης των καθηκόντων διαχείρισής σας μέχρι τώρα αποδεικνύονται προβληματικά, είναι στο χέρι σας να μας αποδείξετε το αντίθετο στο μέλλον.

Επιτροπή Παιδείας
ΝΟ.Δ.Ε. ΝΔ Αχαΐας

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!