«Καλούμε τους καταναλωτές και πελάτες μας να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές και να συμμετάσχουν στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου, κάνοντας παράλληλα τις αγορές τους με τις καλύτερες δυνατές τιμές, την αξιόπιστη εξυπηρέτηση πριν και μετά την αγορά και την καλύτερη ποιότητα» αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.
Την ίδια στιγμή «μαύρες» είναι οι εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) για τις απώλειες των καταστημάτων λιανικής.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, φέτος επικράτησε «βαρυχειμωνιά» στην χριστουγεννιάτικη αγορά και επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις για μείωση 30% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Οι πρώτες εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ αναφέρουν ότι η ένδυση και υπόδηση ξεπέρασε σε μείωση το 40%, τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών το 30%, τα καταστήματα καλλυντικών, βιβλίων και δώρων το 20%, ενώ ακόμα και στα καταστήματα τροφίμων και ποτών παρουσιάζεται μείωση κατά 15% πάντα σε σύγκριση με πέρυσι.
Εξαίρεση αποτελεί ο κλάδος παιδικών προϊόντων και παιχνιδιών που δεν ακολούθησε κάθετη πτώση.
«Η χριστουγεννιάτικη θλίψη ήταν φέτος το κύριο γνώρισμα στην εορταστική κατά τα άλλα ελληνική αγορά. Οι έμποροι βίωσαν μια χριστουγεννιάτικη κατήφεια που τους ψαλίδισε όποια αισιοδοξία διατηρούσαν πριν τα Χριστούγεννα. Οι σαρωτικές αλλαγές στο ελληνικό εμπόριο κατά την διάρκεια του έτους αποτυπώθηκαν και στην τρέχουσα εορταστική αγορά αναδεικνύοντας το 2011 ως την χειρότερη χρόνια μέχρι τώρα» υπογραμμίζει σε ανακοίνωση της η ΕΣΕΕ.