Η αναγκαιότητα μετασχηματισμού των προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία και η προσαρμογή τους στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, κατέστησαν υποχρεωτική την αναβάθμιση του σχολείου, ξεκινώντας φυσικά από τη βάση του: το νηπιαγωγείο και το δημοτικό.
Η αρχή έγινε το σχολικό έτος 2010-2011, όταν στο πλαίσιο του «Νέου Σχολείου», λειτούργησε για πρώτη φορά το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σπουδών σε 800 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία,που κάλυπταν περίπου το 30% του μαθητικού πληθυσμού.
Το Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σπουδών εμπλουτίστηκε με νέα διδακτικά αντικείμενα και καινοτόμες δράσεις, όπως η εισαγωγή της φιλαναγνωσίας, η διδασκαλία ξένων γλωσσών, νέων τεχνολογιών και αισθητικής αγωγής (θεατρική αγωγή, μουσική και καλλιτεχνικά).
Παράλληλα, κατά την ίδια χρονιά πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση 2.200 εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (Πληροφορικής, Θεατρικής Αγωγής, Εικαστικών και Μουσικής) ενώ διανεμήθηκαν 4 οδηγοί επιμορφωτών και 3 επιμορφούμενων.
Φέτος, στο σχολικό έτος 2011-2012,το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα εφαρμόζεται σε συνολικά 961 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, στα οποία φοιτά περίπου το 40% του μαθητικού μας πληθυσμού.
Μέχρι τώρα για τις ανάγκες τους, έχουν προσληφθεί μέσω ΕΑΕΠ2.275 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (Δραματικής Τέχνης, Θεατρικών Σπουδών, Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Αγγλικών, Πληροφορικής και Φυσικής Αγωγής), ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς έχουν εκπονηθεί επιμορφωτικά σεμινάρια και ενημερωτικές ημερίδες για Στελέχη της Εκπαίδευσης, με στόχο την αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού που σχετίζεται με τη Θεατρική Αγωγή, τη Μουσική, τα Εικαστικά, την Πληροφορική, τα Αγγλικά, τη Φυσική Αγωγή, τις βιωματικές δράσεις που γίνονται στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης (π.χ. Αγωγή Υγείας, Αγωγή Καταναλωτή, Διατροφικές συνήθειες, Κυκλοφοριακή αγωγή, Περιβάλλον, Ανακύκλωση) καθώς και την ενισχυτική διδασκαλία.