Ερώτηση για τη χρηματοδότηση του Φράγματος των Αχυρών κατέθεσε ο Βουλευτής Ανδρέας Μακρυπίδης προς τους τρεις Υπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, Υποδομών Μάκη Βορίδη και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Κώστα Σκανδαλίδη. Με την ερώτηση του ο Βουλευτής ζητάει να αποκατασταθεί η ομαλή ροή στη χρηματοδότηση του πολύπαθου αυτού έργου, με την εξασφάλιση πόρων από τα τρία συναρμόδια Υπουργεία, τόσο δηλαδή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Υπ.Υποδομών), όσο και από το ΕΣΠΑ (Υπ.Ανάπτυξης) και το Πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» (Υπ.Αγροτικής Ανάπτυξης).
Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής αναφέρει στην ερώτηση του τα εξής: «Η πρόοδος του εγγειοβελτιωτικού έργου της κατασκευής του Φράγματος των Αχυρών του Δήμου Μεδεώνος και των αρδευτικών δικτύων του κεντρικού Ξηρομέρου Αιτωλοακαρνανίας, βρίσκεται σήμερα, για μια ακόμη φορά, σε εξαιρετικά κρίσιμο σημείο, αφού οι εργασίες έχουν σταματήσει, εξαιτίας καθυστερήσεων στις πληρωμές και ανεξόφλητες υποχρεώσεις προς την ανάδοχο εταιρεία.
Έτσι, το συγκεκριμένο έργο πνοής που εκτελείται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και που αναμένεται να θέσει όλη την περιοχή σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά, μέσα από την κάλυψη των αυξημένων αγροτικών αναγκών για Άρδευση αλλά και Ύδρευση της επαρχίας Ξηρομέρου που αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας, βρίσκεται ήδη εκτός χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης (καλοκαίρι 2011) και πλέον μπροστά στον κίνδυνο οριστικής διακοπής των εργασιών, ενδεχόμενο με σοβαρές παρενέργειες για μια ολόκληρη περιοχή, αποτέλεσμα ολιγωρίας και καθυστερήσεων της Κυβέρνησης.
Στις σημερινές συνθήκες έκτακτης ανάγκης και δημοσιονομικής στενότητας και για να αποκατασταθεί η ομαλή ροή στη χρηματοδότηση του πολύπαθου αυτού έργου, απαιτείται συντονισμένη δράση και αυξημένη συνεργασία μεταξύ των τριών (3) συναρμόδιων Υπουργείων (Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας – Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων).
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες για συγχρηματοδότηση τόσο της πρώτης φάσης (Φράγμα & Αρδευτικό Δίκτυο 7.500 στρ.) όσο και της δεύτερης φάσης του έργου (δίκτυο 18.600 στρεμμάτων) υπερβαίνοντας πιθανές γραφειοκρατικές διαδικασίες και περιορισμούς. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, χρειάζεται να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να εξευρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι από τα συναρμόδια Υπουργεία, όπως:
• Μέσω του ΕΣΠΑ και των άλλων πόρων του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης για τη χρηματοδότηση του αντικειμένου της Ύδρευσης που περιλαμβάνει το έργο του Φράγματος των Αχυρών. Είναι απαραίτητο, στο Νομό Αιτ/νίας και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, που η απορρόφηση του ΕΣΠΑ υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες περιοχές, να χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ένα έργο όπως το Φράγμα Αχυρών (αλλά και άλλες αντίστοιχες ώριμες μελέτες), που θα ενισχύσει τον Υδροφόρο Ορίζοντα και θα εξασφαλίσει την πλήρη και μακροχρόνια Υδροδότηση του Ξηρόμερου, που έχει σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας. Ταυτόχρονα, Θα συνεχίσει απρόσκοπτα η λειτουργία του σύγχρονου εργοστασίου Εμφιάλωσης νερού «ΚΟΡΠΗ», εξασφαλίζοντας τις υπερ-πολύτιμες θέσεις εργασίας για τη συγκεκριμένη περιοχή που μαστίζεται από την ανεργία.
• Μέσω της ένταξης του Φράγματος των Αχυρών στην αναθεώρηση του Προγράμματος «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως άλλα αντίστοιχα έργα κατά το παρελθόν. Με το έργο του Φράγματος των Αχυρών, ενισχύεται η αγροτική παραγωγή με την αναδιάρθρωση και τη δημιουργία νέων δυναμικών καλλιεργειών (π.χ. δενδροκαλλιέργειες, ροδιές, δαμασκηνιές κ.λ.π) που θα παράγουν ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα. Επίσης, θα ευνοηθεί και θα αναβαθμιστεί ο Κτηνοτροφικός Τομέας μέσα από μείωση του κόστους από φτηνές ζωοτροφές (από τριφύλλι, καλαμπόκι κ.λ.π) που θα παράγουν οι ίδιοι οι κτηνοτρόφοι, αλλά και άλλες συνέργειες με τον αγροτικό τομέα.
• Μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, όπου το Φράγμα Αχυρών θα πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα, τόσο λόγω της σημασίας του έργου, όσο και των δεκαετιών που εκκρεμεί η ολοκλήρωση του. Η παρέλευση δεκαπενταετίας από την έναρξη των εργασιών και οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για την ολοκλήρωση του έργου δεν ποιούν τιμή για ένα ευνομούμενο Κράτος και μια συντεταγμένη Πολιτεία.
Επειδή με το Φράγμα των Αχυρών θα αρδευτούν συνολικά 26.000 στρ. και θα ενισχυθεί η αγροτική παραγωγή στην περιοχή με τη δημιουργία νέων δυναμικών καλλιεργειών, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί ο Υδροφόρος ορίζοντας και θα εξασφαλισθεί η πλήρης και μακροχρόνια Υδροδότηση μιας μεγάλης περιοχής.
ΕΡΩΤΟΝΤΑΙ ΟΙ κοι. ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
• Σε ποιές ενέργειες θα προβούν ώστε να αποκατασταθεί η ομαλή ροή στη χρηματοδότηση του πολύπαθου αυτού έργου, με την εξασφάλιση πόρων από τα τρία (3) συναρμόδια Υπουργεία (Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας – Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων);»
e-vonitsa.blogspot.com
Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής αναφέρει στην ερώτηση του τα εξής: «Η πρόοδος του εγγειοβελτιωτικού έργου της κατασκευής του Φράγματος των Αχυρών του Δήμου Μεδεώνος και των αρδευτικών δικτύων του κεντρικού Ξηρομέρου Αιτωλοακαρνανίας, βρίσκεται σήμερα, για μια ακόμη φορά, σε εξαιρετικά κρίσιμο σημείο, αφού οι εργασίες έχουν σταματήσει, εξαιτίας καθυστερήσεων στις πληρωμές και ανεξόφλητες υποχρεώσεις προς την ανάδοχο εταιρεία.
Έτσι, το συγκεκριμένο έργο πνοής που εκτελείται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και που αναμένεται να θέσει όλη την περιοχή σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά, μέσα από την κάλυψη των αυξημένων αγροτικών αναγκών για Άρδευση αλλά και Ύδρευση της επαρχίας Ξηρομέρου που αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας, βρίσκεται ήδη εκτός χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης (καλοκαίρι 2011) και πλέον μπροστά στον κίνδυνο οριστικής διακοπής των εργασιών, ενδεχόμενο με σοβαρές παρενέργειες για μια ολόκληρη περιοχή, αποτέλεσμα ολιγωρίας και καθυστερήσεων της Κυβέρνησης.
Στις σημερινές συνθήκες έκτακτης ανάγκης και δημοσιονομικής στενότητας και για να αποκατασταθεί η ομαλή ροή στη χρηματοδότηση του πολύπαθου αυτού έργου, απαιτείται συντονισμένη δράση και αυξημένη συνεργασία μεταξύ των τριών (3) συναρμόδιων Υπουργείων (Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας – Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων).
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες για συγχρηματοδότηση τόσο της πρώτης φάσης (Φράγμα & Αρδευτικό Δίκτυο 7.500 στρ.) όσο και της δεύτερης φάσης του έργου (δίκτυο 18.600 στρεμμάτων) υπερβαίνοντας πιθανές γραφειοκρατικές διαδικασίες και περιορισμούς. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, χρειάζεται να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να εξευρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι από τα συναρμόδια Υπουργεία, όπως:
• Μέσω του ΕΣΠΑ και των άλλων πόρων του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης για τη χρηματοδότηση του αντικειμένου της Ύδρευσης που περιλαμβάνει το έργο του Φράγματος των Αχυρών. Είναι απαραίτητο, στο Νομό Αιτ/νίας και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, που η απορρόφηση του ΕΣΠΑ υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες περιοχές, να χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ένα έργο όπως το Φράγμα Αχυρών (αλλά και άλλες αντίστοιχες ώριμες μελέτες), που θα ενισχύσει τον Υδροφόρο Ορίζοντα και θα εξασφαλίσει την πλήρη και μακροχρόνια Υδροδότηση του Ξηρόμερου, που έχει σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας. Ταυτόχρονα, Θα συνεχίσει απρόσκοπτα η λειτουργία του σύγχρονου εργοστασίου Εμφιάλωσης νερού «ΚΟΡΠΗ», εξασφαλίζοντας τις υπερ-πολύτιμες θέσεις εργασίας για τη συγκεκριμένη περιοχή που μαστίζεται από την ανεργία.
• Μέσω της ένταξης του Φράγματος των Αχυρών στην αναθεώρηση του Προγράμματος «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως άλλα αντίστοιχα έργα κατά το παρελθόν. Με το έργο του Φράγματος των Αχυρών, ενισχύεται η αγροτική παραγωγή με την αναδιάρθρωση και τη δημιουργία νέων δυναμικών καλλιεργειών (π.χ. δενδροκαλλιέργειες, ροδιές, δαμασκηνιές κ.λ.π) που θα παράγουν ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα. Επίσης, θα ευνοηθεί και θα αναβαθμιστεί ο Κτηνοτροφικός Τομέας μέσα από μείωση του κόστους από φτηνές ζωοτροφές (από τριφύλλι, καλαμπόκι κ.λ.π) που θα παράγουν οι ίδιοι οι κτηνοτρόφοι, αλλά και άλλες συνέργειες με τον αγροτικό τομέα.
• Μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, όπου το Φράγμα Αχυρών θα πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα, τόσο λόγω της σημασίας του έργου, όσο και των δεκαετιών που εκκρεμεί η ολοκλήρωση του. Η παρέλευση δεκαπενταετίας από την έναρξη των εργασιών και οι εκκρεμότητες που υπάρχουν για την ολοκλήρωση του έργου δεν ποιούν τιμή για ένα ευνομούμενο Κράτος και μια συντεταγμένη Πολιτεία.
Επειδή με το Φράγμα των Αχυρών θα αρδευτούν συνολικά 26.000 στρ. και θα ενισχυθεί η αγροτική παραγωγή στην περιοχή με τη δημιουργία νέων δυναμικών καλλιεργειών, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί ο Υδροφόρος ορίζοντας και θα εξασφαλισθεί η πλήρης και μακροχρόνια Υδροδότηση μιας μεγάλης περιοχής.
ΕΡΩΤΟΝΤΑΙ ΟΙ κοι. ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
• Σε ποιές ενέργειες θα προβούν ώστε να αποκατασταθεί η ομαλή ροή στη χρηματοδότηση του πολύπαθου αυτού έργου, με την εξασφάλιση πόρων από τα τρία (3) συναρμόδια Υπουργεία (Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας – Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων – Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων);»