μεταφορές μέσω του σημαντικότερου πλωτού δίαυλου στην Ευρώπη.
Από τη Γερμανία μέχρι τη Βουλγαρία, τα μεγάλα ποταμόπλοια έχουν σταματήσει να κινούνται σε πολλά σημεία και οι φορτηγίδες κυκλοφορούν με μειωμένο φορτίο ώστε να περιοριστεί το εκτόπισμα.
«Απλά δεν υπάρχει νερό! Η κατάσταση είναι κρίσιμη όχι μόνο εδώ στον κάτω Δούναβη αλλά και πιο ψηλά στη ροή του ποταμού στην Ουγγαρία, την Αυστρία και τη Γερμανία» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ιβάν Ιβάνοφ, αναπληρωτής διευθυντής βουλγαρικής εταιρείας ποταμόπλοιων.
Στην περιοχή της Βουλγαρίας, η στάθμη είναι μόλις μισό μέτρο ψηλότερα από ό,τι στο ιστορικό χαμηλό του 2003.
Ο Δούναβης, με μήκος 2.860 χιλιόμετρα, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό ποτάμι μετά το Βόλγα.
Δεδομένου ότι είναι σοβαρά υποβαθμισμένος στο μεγαλύτερο τμήμα του, η περιβαλλοντική οργάνωση WWF προειδοποίησε ότι η τρέχουσα κατάσταση είναι ενδεικτική της μειωμένης ικανότητας του ποταμού να αντιστέκεται σε ακραία καιρικά φαινόμενα.
Στην Αυστρία, η μετεωρολογική υπηρεσία ZAMG ανακοίνωσε ότι ο περασμένος Νοέμβριος ήταν ο ξηρότερος που έχει καταγραφεί από τότε που άρχισαν οι επίσημες μετρήσεις το 1858.
Οι μεταφορές μέσω Δούναβη στην Αυστρία έχουν μειωθεί κατά 75% και τα φορτία εκτρέπονται σε αυτοκινητόδρομους και τρένα.
Προβλήματα αναφέρονται ακόμα στην Κροατία, τη Σερβία, τη Γερμανία και τη Ρουμανία, η οποία ίσως αναγκαστεί να κλείσει το μοναδικό πυρηνικό της εργοστάσιο στο Τσερνάβοντα, το οποίο ψύχεται με νερό του Δούναβη.
Δεδομένου ότι οι μετεωρολόγοι δεν προβλέπουν βροχές για το επόμενο διάστημα, ο φόβος είναι ότι το λιγοστό νερό που απομένει στην κοίτη του Δούναβη θα παγώσει τις επόμενες εβδομάδες και θα ακινητοποιήσει εντελώς τα πλοία.
Εκτός του αποτελεί τον σημαντικότερο πλωτό δίαυλο στην Ευρώπη, ο Δούναβης σχηματίζει σημαντικούς υδροβιότοπους, οι οποίοι όμως υποβαθμίζονται από τις αμμοληψίες, τα φράγματα και τις εργασίες εκβάθυνσης.