ο τελευταίος φέρνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το ζήτημα της ισχύος της λαϊκής εφημερίδας.
«Για να κυβερνήσω χρειάζομαι δύο πράγματα: Την Bild και το χαζοκούτι», φέρεται να δήλωσε πριν από χρόνια ο τέως καγκελάριος Γκέρχαρντ Σρέντερ, θέλοντας να καταδείξει την ισχύ του εν λόγω ταμπλόιντ με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ευρώπη. Η Bild βρίσκεται πάλι στο επίκεντρο της επικαιρότητας με αφορμή τις αποκαλύψεις της για τον πρόεδρο της Γερμανίας Κρίστιαν Βουλφ. Αποκαλύψεις οι οποίες αφορούν ένα ιδιωτικό στεγαστικό δάνειο που ο κ. Βουλφ έλαβε από φίλους του πριν από χρόνια και οι οποίες τον έχουν φέρει στα πρόθυρα της παραίτησης. Σήμερα αποδεικνύεται ότι η εφημερίδα Bild είναι σε θέση να ανεβάσει και να κατεβάσει κυβερνήσεις, υποστηρίζουν με κάποια δόση υπερβολής εχθροί και φίλοι της λαϊκής εφημερίδας. Η Bild πουλάει καθημερινά 4 εκατομμύρια φύλλα. Η online έκδοσή της έχει περισσότερα από 11 εκατομμύρια κλικ ημερησίως. Θέμα είναι αυτό που προβάλλει η Bild, υποστηρίζουν πολλοί επικοινωνιολόγοι. «Η μαγεία της εφημερίδας Bild είναι ότι κατορθώνει σε μεγάλο βαθμό να επεξεργαστεί ένα γεγονός ώστε να το καταστήσει κατανοητό στους αναγνώστες, ανεξαρτήτως του εάν αυτοί έχουν πανεπιστημιακή μόρφωση ή όχι», υποστηρίζει ο Νόρμπερτ Μπολτς, καθηγητής ΜΜΕ στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου.
Μια ευφυώς σχεδιασμένη εφημερίδα
Η Bild αποφεύγει τους μεγάλους τίτλους και τις δυσνόητες περιγραφές. Προσπαθεί να συνοψίσει το νόημα των γεγονότων σε λιγότερες από τέσσερις λέξεις. Ενδεικτικός ο τίτλος του ταμπλόιντ, όταν ο γερμανός καρδινάλιος Ράτσινγκερ αναδείχθηκε πάπας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας: «Είμαστε πάπας», έγραψε τότε η εφημερίδα. «Είναι κορίτσι» ήταν ο τίτλος της Bild όταν εξελέγη η Άγκελα Μέρκελ. Η Bild παρουσιάζει τα γεγονότα σαν εικόνες, τα προσωποποιεί στο σχήμα επωνύμων προσωπικοτήτων ή ακόμα και θυμάτων. Το στοιχείο της αμεσότητας που χαρακτηρίζει τον boulevard τύπο είναι παρόν, θα πει ο καθηγητής Μπολτς και θα διευκρινίσει: «Η Bild είναι μια λαϊκή εφημερίδα, σχεδιασμένη τόσο ευφυώς που κατέχει παγκοσμίως ηγετική θέση. Όταν μετά τη δεκαετία του `70 έπεσαν οι τόνοι της κριτικής προς το φύλλο, ένας από τους στοχαστές της Αριστεράς, ο Χανς Μάγκνους Εντσενσμπέργκερ αναγκάστηκε να πει ότι η Bild είναι συνολικά ένα έργο τέχνης».
Είναι σαν τον δράστη σεξουαλικών εγκλημάτων
Κατά τη διάρκεια των φοιτητικών εξεγέρσεων του `68 στο στόχαστρο της Bild ήταν οι φοιτητές, οι οποίοι με τη σειρά τους τη θεωρούσαν υπεύθυνη για τον υστερικό τρόπο που αντέδρασε τότε το κράτος στις διαδηλώσεις αλλά και για το αντιφοιτητικό κλίμα που καλλιεργήθηκε στη Γερμανία. Ο Γκίντερ Βάλραφ, αποκαλυπτικός δημοσιογράφος και συγγραφέας που εργάσθηκε με ψευδώνυμο στην Bild και έγραψε τρία βιβλία για τον τρόπο που ασκεί δημοσιογραφία η εφημερίδα, αποφαίνεται: «Η Bild είναι σαν τον δράστη σεξουαλικών εγκλημάτων που αρνείται να υποβληθεί σε θεραπεία, και ο οποίος θα πρέπει να βρίσκεται υπό συνεχή παρακολούθηση».
Ενδιαφέρουσα είναι η άποψη του Γκίντερ Βάλραφ για την πολιτική επιρροή της εφημερίδας που ιδρύθηκε από τον εκδότη Άξελ Σπρίνγκερ πριν από 60 χρόνια: «Η Bild κάνει πολιτική. Η Bild δεν παρακολουθεί την πολιτική. Η Bild κάνει πολιτική» (αναδημοσίευση από Deutsche Welle).