Επικίνδυνα και ανεύθυνα παιχνίδια, εξελίχθηκαν σήμερα το πρωί, μπροστά στα μάτια μας, από τον καπετάνιο του ΑQUA MARIA, με την απόλυτη κάλυψη, όπως όλα δείχνουν, του Λιμεναρχείου της Λήμνου.
Για τη ΝΕΛ, αυτού του είδους η συμπεριφορά ήταν απολύτως αναμενόμενη. Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, δεν κλήθηκε ποτέ να απολογηθεί για τον από πλημμελή έως επικίνδυνο τρόπο μεταφοράς των κατοίκων της Λήμνου, με σαπιοκάραβα τύπου AQUA MARIA. Οι συμβάσεις είναι πάντα κομμένες και ραμμένες στις επιθυμίες των πλοιοκτητών, προκειμένου να εξασφαλίζονται τα μέγιστα κέρδη, ακόμα και αν οι επισφάλειες αφορούν ανθρώπινες ζωές .Όσες μικρές ή μεγάλες παρατυπίες και αν συμβαίνουν δεν επισύρουν ποτέ, την ενεργοποίηση ποινικών ή οικονομικών ρητρών, εις βάρος των εταιρειών που τις διαπράττουν. Αντιθέτως, σε όποια διαμαρτυρία νησιωτών για το αυτονόητο δικαίωμα τους, να ταξιδεύουν στις θάλασσες αυτής της χώρας, χωρίς να κινδυνεύει η ζωή τους, επικρέμεται πάντα η Δαμόκλειος Σπάθη της απειλής ( σαν κι αυτή που ακούσαμε προχτές, δια στόματος Υφυπουργού Γεωργιάδη), ότι αν δεν γίνουν τα κέφια της εταιρείας, θα ζημιωθεί το ελληνικό δημόσιο. Η αλήθεια βέβαια είναι, ότι οι εταιρείες έχουν απομυζήσει το ελληνικό δημόσιο, μέσω των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών σε πλοία του χειρίστου είδους.
Όλα αυτά, τα οποία αποτελούν πια καθεστώς στη διάτρητη λειτουργία του Υπουργείου έχουν αποθρασύνει πλήρως την ΝΕΛ σε τέτοιο βαθμό ώστε να συμβαίνουν γεγονότα όπως αυτά που ζήσαμε σήμερα το πρωί.
Ο καπετάνιος του πλοίου (έχω σοβαρές επιφυλάξεις αν λειτούργησε αυτοβούλως, χωρίς την κάλυψη της εργοδότριας εταιρείας), παραβιάζοντας κάθε κανόνα νομιμότητας και ασφάλειας των επιβατών, προσέγγισε το πλοίο στην προβλήτα (του παλιού λιμανιού και όχι εκεί που δένει συνήθως και που είχε συγκεντρωθεί ο κόσμος). Μισανοίγοντας τον καταπέλτη, χωρίς να ρίξει άγκυρα και να δέσει κάβους, επέτρεψε σε λίγους στρατευμένους, να πηδήξουν στην προβλήτα, πράγμα που εκτός από απολύτως παράνομο, είναι και πέρα από κάθε λογική, γιατί είναι εξόχως επικίνδυνο.
Αν κάτι πήγαινε στραβά εκείνη την ώρα;; Αν η αλτικότητα των παλικαριών τους πρόδιδε;; Ποιος θα αναλάμβανε την ευθύνη;; Η εταιρεία, ο καπετάνιος, ή το λιμεναρχείο του νησιού που κάλυψε, όπως όλα δείχνουν, απολύτως τα συμβαίνοντα;;; Ποιά είναι η θέση της 88 ΣΔΙ για το γεγονός;; Ήταν γνώστης αυτού που αγνοούσε μέχρι εκείνη την ώρα η Δημοτική αρχή και όλος ο κόσμος που είχε συγκεντρωθεί στο απέναντι λιμάνι και περίμενε;; Αν όχι, τότε γιατί τα στρατιωτικά οχήματα περίμεναν για να παραλάβουν τους στρατευμένους στο λιμάνι που προσέγγισε τελικά το πλοίο;;
Το αστείο της υπόθεσης, είναι πως και ο ίδιος ο Λιμενάρχης, διαβεβαίωνε (!!!!) μέχρι εκείνη την ώρα τον Δήμαρχο της Λήμνου, ότι το πλοίο θα προσεγγίσει όπως πάντα, το λιμάνι του Αγίου Νικολάου.
Απίστευτα πράγματα, που θα μπορούσαν να συμβούν μόνο σε μια χώρα υπό κατάρρευση.. Εξάλλου σε μια τέτοια ζούμε, ας μην βαυκαλιζόμαστε….
Για τις αυτονόητες ευθύνες λοιπόν, του λιμεναρχείου και του ιδίου του Λιμενάρχη δεν έχω να πω άλλα. Οι κάτοικοι του νησιού θυμούνται πολύ καλά, ότι το λιμεναρχείο της Λήμνου ήταν αυτό που μόλις πριν από λίγους μήνες, όταν ζητήθηκε η γνώμη του για την καταλληλότητα του πλοίου, έδωσε χωρίς κανένα προβληματισμό θετική γνωμοδότηση. Λες κ αγνοούσε την υπαρκτή κατάσταση, λες και ζούσε σ ένα παράλληλο σύμπαν....
Οι εξελίξεις τρέχουν...Ο Δήμαρχος της Λήμνου Αντώνης Χατζηδιαμαντής, κατέθεσε ήδη το μεσημέρι μηνυτήρια αναφορά στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Μυτιλήνης και Καβάλας κατά παντός υπευθύνου, προκειμένου να διερευνηθεί το περιστατικό.
Δεν ξέρω τι μπορεί να ελπίζει κανείς, από τις δομές ενός κράτους που βυθίζεται στην ανυποληψία του. Αυτό που γνωρίζω με βεβαιότητα, είναι ότι τέτοιες συμπεριφορές εξοργίζουν τους κατοίκους του ακριτικού νησιού και ισχυροποιούν την αποφασιστικότητα τους.
Όταν το ίδιο πλοίο θα προσεγγίσει ξανά τη Λήμνο, οι νησιώτες θα βρίσκονται και πάλι εκεί. Μόνο που αυτή τη φορά έχουν γνώση οι φύλακες....Σιγά το πράγμα εξάλλου… Το πλοίο είναι ένα, τα λιμάνι δύο και οι διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι εκατοντάδες…
Μια πρόταση, πάντως, την οποία οφείλουν να διερευνήσουν οι τοπικές αρχές, είναι η δυνατότητα αποκλεισμού από θαλάσσης. Ώστε το πλοίο να μην μπορέσει να προσεγγίσει το λιμάνι και η εταιρεία να μην καρπωθεί την επιδότηση. Τότε και μόνο τότε η εταιρεία θα σταματήσει να καγχάζει αφ υψηλού.
Επίσης, ας γνωρίζει η ΝΕΛ, ότι αν ένας τόπος δεν επιθυμεί, απολύτως δικαιολογημένα ( για λόγους που έχουν εξηγηθεί επανειλλημένα) ένα καράβι, αργά η γρήγορα, το καράβι θα φύγει. Έχει συμβεί και στο παρελθόν.... Δεν είναι κακό να το θυμάται η εταιρεία...
Όσο για το πάλαι ποτέ Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το όνομα του οποίου άλλαξε, αλλά όχι οι σάπιες δομές που το καθιστούσαν και εξακολουθούν να το καθιστούν, άντρο διαφθοράς σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του, η μόνη λύση, σ ένα ιδεατό περιβάλλον θα ήταν διαλυθεί ησύχως, με πολιτική απόφαση.... Να γκρεμιστεί συθέμελα ρε αδελφέ και να ξαναδημιουργηθεί από τη τέφρα του, αυτή τη φορά, με τέτοιο τρόπο, ώστε να υπηρετεί τον σκοπό ύπαρξης του...
Το μόνο πρόβλημα σ αυτή την περίπτωση, είναι ότι χρόνια τώρα, η Ελλάδα απέχει παρασάγγας, απ ότι μπορεί να θεωρηθεί, έστω και κατ επίφασιν ιδεατό...
http://www.limnosfm100.gr/