σύμφωνα με την εγκύκλιο που διαβιβάστηκε σήμερα στα σχολεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ζητείται από τους διευθυντές εκπαίδευσης μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου:
1) Να καταχωρήσουν στο Σύστημα Καταγραφής τις προτάσεις-εισηγήσεις τους για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους.
2) Να υποβάλλουν τις προτάσεις αυτές στα αρμόδια Δημοτικά Συμβούλια.
Αφού γνωμοδοτήσουν εγκαίρως τα Δημοτικά Συμβούλια, θα συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων αρμοδιότητάς τους και θα τις διαβιβάσουν μέχρι 24-02-2012 στο υπουργείο Παιδείας και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις.
Μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα αποσταλούν βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων, που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων Δήμων.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, οι συγχωνεύσεις δεν θα ξεπερνούν τα 200 σχολεία, ενώ θα αφορούν και στην τεχνική εκπαίδευση.
Στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που τα προτεινόμενα προς ίδρυση σχολεία είναι ενταγμένα ή πρόκειται να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης, θα πρέπει να αναφέρεται στις προτάσεις-εισηγήσεις.
Τα κριτήρια συγχώνευσης είναι «οι κτιριακές υποδομές-εγκαταστάσεις και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης».
Επιπλέον «εκτιμάται η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο, η οποία για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα 45 λεπτά για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας, ενοποιούνται σε μία σχολική μονάδα, τηρουμένων των παραπάνω κριτηρίων».
Τέλος, επισημαίνεται ότι θα είναι καλό να εξασφαλίζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής εκπαιδευτικής πρότασης προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης, αλλά και την αποφυγή των εκ των υστέρων διαμαρτυριών.