tromaktiko: «Ένεση» για τη ναυτιλία η μεταφορά φυσικού αερίου

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

«Ένεση» για τη ναυτιλία η μεταφορά φυσικού αερίου



Ρεκόρ επενδύσεων στην  κατασκευή νέων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) καταγράφηκε το 2011. Συγκεκριμένα παραγγέλθηκαν συνολικά 53 πλοία, από τα οποία οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν τα 24, επενδύοντας περί τα 3,5 δισ. δολάρια....
Κι αυτό γιατί η ζήτηση για τη μεταφορά φορτίων υγροποιημένου αερίου αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς από χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Βρετανία, με αποτέλεσμα από το καλοκαίρι οι ημερήσιοι ναύλοι να έχουν εκτοξευθεί κατά 60.000 δολάρια. Ενώ τον Ιούνιο ένα LNG εξασφάλιζε ναύλους 110.000 την μέρα, πριν από λίγες μέρες έσπασε και το φράγμα των 150.000 δολαρίων. Μάλιστα υπάρχουν εκτιμήσεις ότι το 2012 οι ναύλοι θα φθάσουν στα επίπεδα των 200.000 δολαρίων τη μέρα.
Αναλυτές εκτιμούν ότι έως το 2020 θα αυξάνεται έως και κατά 25 εκατομμύρια τόνους το χρόνο η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, ώστε το 2020 να έχει φθάσει στα 401 εκατομμύρια τόνους από 378 εκατομμύρια τόνους που ήταν η αρχική πρόβλεψη.
Σ' αυτή την αύξηση φαίνεται ότι θα οδηγήσουν αποφάσεις όπως αυτή την Γερμανίας να κλείσει σταδιακά όλα της τα πυρηνικά εργοστάσια έως το 2020, της Ιταλίας να απορρίψει εκ νέου το ενδεχόμενο καταφύγει στην πυρηνική ενέργεια ή η κάλυψη αναγκών χωρών όπως η Βρετανία, η οποία εκτιμάται ότι από το 2020 θα εισάγει το 70% των ποσοτήτων σε φυσικό αέριο για την κάλυψη των αναγκών της.


     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!