"Ο κίνδυνος για το περιβάλλον στο νησί Τζίλιο είναι ιδιαίτερα αυξημένος και πρέπει επειγόντως να επέμβουμε", δήλωσε Κλίνι. "Στόχος μας είναι να αποτρέψουμε διαρροή του καυσίμου στη θάλασσα. Εργαζόμαστε πάνω στο θέμα αυτό", πρόσθεσε. "Αυτός είναι ο εφιάλτης μας από εκείνη τη νύχτα", εξομολογήθηκε ο υπουργός σε συνέντευξή του στην εφημερίδα La Stampa. "Οι δεξαμενές του πλοίου είναι γεμάτες καύσιμα, ένα παχύρρευστο, βαρύ πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Gasoil) που μπορεί να καθίσει στον πυθμένα. Ατό θα ήταν καταστροφή", τόνισε.
Φοβούμενος το χειρότερο, ο υπουργός εξήγησε ότι το καύσιμο αυτό μπορεί να διασκορπιστεί στη θάλασσα, μολύνοντας μια εξαιρετική ακτή με τις γνωστές στις περιπτώσεις αυτές επιπτώσεις για τη θαλάσσια πανίδα και τα πουλιά. "Είμαστε έτοιμοι να επέμβουμε σε περίπτωση διαρροής στη θάλασσα. Οταν μπορέσουμε, θα αντλήσουμε το καύσιμο από τις δεξαμενές. Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να λάβουμε υπόψη μας την επαπειλούμενη ισορροπία του πλοίου", πρόσθεσε ο Κλίνι.
Για τον υπουργό "προτεραιότητα παραμένει η διάσωση τυχόν επιζώντων γιατί εξακολουθεί να είναι επικίνδυνη ως αυτή τη στιγμή η άντληση του καυσίμου από τις δεξαμενές". "Κάποια στιγμή θα πρέπει να απομακρύνουμε το πλοίο το οποίο κλείνει την είσοδο του λιμανιού και αποτελεί οικολογικό απειλή και πρόβλημα για τον τουρισμό", τόνισε ο Κλίνι. Ενώ ανεβαίνουν οι τόνοι για το εάν πρέπει γιγιαντιαία πλοία, όπως το Costa Concordia να πλέουν κοντά στις ακτές, ο υπουργός εξέφρασε τη βούλησή του να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για να μην επαναληφθούν τέτοιου είδους συμβάντα. "Υπάρχουν ήδη κανονισμοί και περιορισμοί, αλλά είτε εφαρμόζονται εν μέρει, είτε παραβλέπονται", τόνισε και πρόσθεσε ότι δε γνωρίζει εάν η κυβέρνηση θα λάβει αυστηρά μέτρα όπως απαγόρευση της ναυσιπλοϊας κοντά στις ακτές.
flashnews.gr