tromaktiko: Καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό μέσω κοινωνικής χρηματοδότησης

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό μέσω κοινωνικής χρηματοδότησης



Mέσω της μεθόδου της κοινωνικής χρηματοδότησης (crowd‐sourcing, crowd‐funding) και των κοινωνικών δικτύων, σκοπεύουμε να συγχρηματοδοτήσουν μια διαφημιστική καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό στις ΗΠΑ.


-Στόχος χρηματοδότησης Α΄φάσης: τουλάχιστον $ 7,500

-Media: Μία υπαίθρια διαφήμιση σε κεντρικό δρόμο της Νέας Υόρκης για 30 ημέρες. Όσο περισσότερα χρήματα συλλέξουμε τόσο περισσότερο διαφημιστικό χώρο θα αγοράσουμε. Aυτο θα δημιουργήσει πολύ μεγαλα περιθώρια για να πάρει η καμπάνια δωρεών δημοσιότητα απο Media που θα γράψουν θετικά λογια για τη πρωτοβουλία.

-Πλάνο: χρηματοδότηση Ιαν‐Φεβ και διαφημιστική καμπάνια Μάρτιος‐Απρίλιος. Η Α’ φάση θα ειναι η πιλοτική περίοδος, που θα μας επιτρέψει να δοκιμάσουμε να πάμε πολύ πιο μακριά απο τη δημοσίευση μιας υπαίθριας διαφήμισης. Εφόσον αυτή η πρώτη καμπάνια είναι επιτυχημένη σκοπεύουμε να την επαναλλάβουμε με μεγαλύτερο χρηματικό στόχο και σε περισσότερες γεωγραφικές περιοχές.

Η χρηματοδότηση

Ως κοινωνική χρηματοδότηση ορίζουμε τη συνεργασία ανθρώπων που έρχονται μαζί και συνεισφέρουν χρήματα, συνήθως μέσω διαδικτύου, για να υποστηρίξουν προσπάθειες κοινωνικού ή καλλιτεχνικού χαρακτήρα.

Η κοινωνική χρηματοδότηση αυτής της καμπάνιας θα γίνει μέσω της ανεξάρτητης πλατφόρμας του www.loudsauce.com. H πλατφόρμα αυτή θα αναλάβει να συλλέξει τα χρήματα και να αγοράσει το διαφημιστικό χώρο στη Νέα Υόρκη κρατώντας προμήθεια 10%. Η προσφορά χρημάτων γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας. Τα χρήματα δεν θα περάσουν ποτέ από τα χέρια της ομάδας των διοργανωτών.

Όσο διαρκεί η καμπάνια τα χρήματα που προσφέρονται λειτουργούν ως υπόσχεση (pledge) και η χρέωση της πιστωτικής γίνεται μόνο εάν και εφόσον συμπληρωθεί το ποσό στόχος ($7,500).

Γιατί το κάνουμε όλο αυτό;

Η καμπάνια κατ’αρχήν σκοπεύει στη προβολή, επικοινωνία και διαφήμιση του τουρισμού της Ελλάδας. Πέρα από τον άμεσο αντίκτυπο της διαφημιστικής καμπάνιας, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και από στόμα σε στόμα , σχεδιάζουμε μία πολύ μεγαλύτερη επικοινωνιακή και διαφημστική καμπάνια σε εύρος, δύναμη και διάρκεια.

Ο μηχανισμός της επικοινωνίας

Η εμπειρία απο αντίστοιχες καμπάνιες δείχνει ότι η δύναμη που δίνει η συμμετοχή στο εγχείρημα 400‐500 προσώπων ειναι πολύ μεγαλύτερη απο τη διαφημιστική δύναμη των 7.500 δολλαρίων που θα συγκεντρώσουν. Ο στόχος μας ειναι να κινητοποιηθουν εκατοντάδες και χιλιάδες έλληνες, κυρίως του εξωτερικού, αλλά και της Ελλάδας. Εαν ο καθένας καλέσει τρεις φίλους του να επισκεφτούν τη χώρα μας, τότε αυτή η ‘απο στόμα σε στόμα’ κινητοποίηση έχει ανυπολογιστη αξία. Πρώτον, γιατι
δημιουργεί μια κατεύθυνση κινητοποίησης σε πολλούς έλληνες, ακόμα και φίλους της Ελλάδας, που θελουν να συμβάλουν με τροπο οργανωμένο. Δεύτερον, επειδή αυτή η προτροπή σε 3 ή 13 ή 1003 φίλους, θα φέρει αποτελέσματα.

Πεποίθησή μας ειναι ότι δύο απο τις μεγάλες εφεδρείες της χώρας, που θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση της κρίσης, ειναι η ελληνική διασπορά και οι Έλληνες οικονομικοί μετανάστες.

Γιατι ο τουρισμός;

Η πρωτοβουλία επέλεξε το πεδίο των τουριστικών υπηρεσιών γιατι αποτελεί το πιο προνομιακό πεδίο της Ελλάδας. Όσο ο τουρισμός της Ελλάδας πάει καλά, τόσο μεγαλύτερες οι προσδοκίες για οικονομική ανάπτυξη. Ο τουρισμός αναγνωρίζεται εύκολα στο εξωτερικό ως χώρος οπου η Ελλάδα έχει , ακόμα και στις σημερινές συνθήκες, να προσφέρει.

Η αρχική Ομάδα που πήρε τη πρωτοβουλία

Γιώργος Κλειβοκιώτης

Ο Γιώργος ζεί από το 2005 εκτός Ελλάδας, αλλά η καρδιά του χτυπάει ακόμη εντός. Όταν το 2009 η σελίδα Facebook που δημιούργησε για να προσκαλέσει ανθρώπους να κάνουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα έφτασε να ταξιδέψει σε 170,000 ανθρώπους συνειδητοποίησε ότι υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι για να παρακινήσει τον κόσμο να βοηθήσει.

Η ιδέα της μαζικής χρηματοδότησης μιας διαφημιστικής καμπάνιας για τον ελληνικό τουρισμό είναι το επόμενο στοίχημα που θέλει να δει να γίνεται πραγματικότητα. Twitter Ονίκ Παλατζιάν. Ο Ονίκ έχει ζήσει 13 χρόνια εκτός Ελλάδας. Έχοντας επιλέξει να επιστρέψει στην Ελλάδα, κοιτάτα πράγματα από την αισιόδοξη τους πλευρά. Αντί να εστιάζει στα αρνητικά, απλά μετρά αυτά που πραγματικά αξίζουν στη ζωή. Είναι το συνολικό πακέτο της Ελλάδας που δεν μπόρεσε να βρει πουθενά αλλού στο κόσμο! Τα περιγράφει στην TEDx ομιλία του «Ελλάδα το διαβατήριο μου για την ευδαιμονία».

Στάθης Χαϊκάλης

Ο Στάθης παρακολουθει τις τάσεις της επικοινωνίας και ασχολείται, σε εθελοντική βάση, με μια σειρά θέματα (causes) και καμπάνιες που αφορουν την εικόνα της Ελλάδας, τη νεανική δημιουργία/επιχειρηματικότητα και τον Κοινωνικό Ιστό της χώρας.

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!