Συγκεκριμένα η ένωση καταναλωτών Codacons, επισημαίνει πως οι πωλήσεις στην ιταλική πρωτεύουσα μειώθηκαν τουλάχιστο κατά 25% και η προσέλευση των πολιτών στους κεντρικούς, εμπορικούς δρόμους κατά 35%.
Ειδικά στο Μιλάνο, στο Τορίνο και στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας, τα καταστήματα ενδυμάτων και υποδημάτων έχουν μειώσει κατά 50% τις τιμές του εμπορεύματος με προοπτική, τις επόμενες εβδομάδες, οι συνολικές εκπτώσεις να φτάσουν στο 70% της αρχικής τιμής.
Ακόμη έχουν τεθεί σε λειτουργία ειδικά τηλέφωνα, τα οποία οι ενώσεις καταναλωτών θέτουν στην διάθεση των πολιτών, ώστε να καταγγέλλονται τυχόν περιπτώσεις αισχροκέρδιας, μετά από σύγκριση της πραγματικής, αρχικής τιμής και εκείνης που αναγράφεται στα νέα καρτελάκια.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις των ιταλικών εμπορικών ενώσεων, μέσα στο 2012, κινδυνεύουν να κλείσουν 150.000 καταστήματα σε όλη την χώρα.