Μια ομάδα επιστημόνων από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης παρουσίασε σε μια ομάδα εθελοντών έργα του Ρέμπραντ. Οι εθελοντές ήταν όλοι γνώστες του Ρέμπραντ. Από τα έργα που παρουσιάστηκαν κάποια ήταν απομιμήσεις και κάποια αυθεντικά. Επίσης σε κάθε έργο υπήρχε μια ετικέτα με πληροφορίες που ανέφεραν αν είναι αυθεντικό ή όχι.
Ένα πρώτο συμπέρασμα του πειράματος ήταν ότι οι εθελοντές δεν είχαν διαφορετικές αντιδράσεις ανάμεσα σε αυθεντικά και μη έργα. Ωστόσο, οι επιστήμονες όντως ανίχνευσαν (μέσω εγκεφαλογραφήματος) δραστηριότητα των εθελοντών σε έργα όπου παρουσιάζονταν ως αυθεντικά (ενώ μπορεί να μην ήταν).
Παρόμοιο πείραμα έγινε με μια ομάδα κρασιών τα οποία κόστιζαν από 5 εώς 90 δολάρια. Και πάλι τα πειράματα έδειξαν πως οι κριτές επηρεάζονταν από πληροφορίες που τους παρουσιάζονταν σχετικά με τα προϊόντα.
Εν τέλει, ή αξία κάποιων πραγμάτων μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη αλλά αυτό δε σημαίνει πως μπορεί να γίνει αυτό αντιληπτό από όλους και υπό όλες τις συνθήκες. Ένας καταπληκτικός πίνακας είναι πάντα ένα έργο τέχνης αλλά υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες που οδήγησαν στην καταξίωσή του από τον κόσμο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι άνθρωποι πάντα θα αναζητούν την ομορφιά και την αξία ακόμη και σε ανούσια πράγματα γιατί πολύ απλά είναι στη φύση τους. Αυτό όμως δεν τροφοδοτεί και την εξέλιξη;
webtrend.gr