Η σχετική έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 161 μαθητές, 124 κορίτσια και 37 αγόρια, με μέσο όρο ηλικίας τα 15 χρόνια. Κοινό χαρακτηριστικό όλων των παιδιών που επιλέχθηκαν ήταν το άγχος και τη δυσφορία σε κοινωνικά πλαίσια. Όλοι είχαν δυσκολία να κάνουν φίλους ή στις σχέσεις τους με τους υπάρχοντες φίλους.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 6 ομάδες. 4 έγραφαν σε blog, μια κρατούσε ημερολόγιο για τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετώπιζε και μια δεν έκανε τίποτα.
Δυο από τις ομάδες με τα blogs έγραφαν για τα κοινωνικά τους προβλήματα και μια ομάδα είχε «ανοιχτές» τις αναρτήσεις σε σχόλια. Οι 2 άλλες ομάδες των blogs ήταν ελεύθερες να γράψουν για οποιοδήποτε θέμα και μια από αυτές επίσης είχε «ανοιχτές» τις αναρτήσεις για σχόλια.
Όλες οι ομάδες που διατηρούσαν blogs αναρτούσαν μηνύματα τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα για 10 εβδομάδες.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν την αυτοεκτίμηση, τις καθημερινές κοινωνικές δραστηριότητες και τη συμπεριφορά των νέων πριν, αμέσως μετά και 2 μήνες μετά το πείραμα που διήρκεσε 10 εβδομάδες.
Οι έφηβοι στις ομάδες των blogs παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στην αυτοεκτίμηση, το άγχος σε κοινωνικές περιστάσεις, τη συναισθηματική δυσφορία και τον αριθμό των θετικών κοινωνικών συμπεριφορών σε σύγκριση με εφήβους που έγραφαν ημερολόγιο ή τίποτα.
Οι μεγαλύτερες βελτιώσεις παρατηρήθηκαν σε εφήβους από τους οποίους ζήτησαν οι ερευνητές να γράφουν για τα προβλήματα της κοινωνικής τους ζωής και των οποίων τα blogs ήταν «ανοιχτά» σε σχόλια, σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Psychological Services.