ΗΠΑ και τον Καναδά, όπως ζητούσαν οι οικολογικές οργανώσεις, αλλά προς δυσαρέσκεια των Ρεπουμπλικανών πολιτικών του αντιπάλων.
«Η ανακοίνωση αυτή δεν συνδέεται με τα οφέλη του αγωγού καθαυτά, αλλά με τις αυθαίρετες καθυστερήσεις που εμποδίζουν το υπουργείο Εξωτερικών να συγκεντρώσει τις αναγκαίες για την έγκριση του σχεδίου πληροφορίες», που θα κρίνουν εάν το σχέδιο υπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα, εξήγησε ο Μπαράκ Ομπάμα σε ανακοίνωσή του.
Υπό την πίεση των οικολόγων, η αμερικανική κυβέρνηση ανέβαλε το σχέδιο για το 2013, ώστε να καταρτισθεί συμπληρωματική έκθεση για τις περιβαλλοντικές συνέπειες, αλλά στο τέλος Δεκεμβρίου οι Ρεπουμπλικανοί του Κονγκρέσου ψήφισαν δεσμευτικό νόμο για τη λήψη απόφασης για το σχέδιο πριν από το τέλος του Φεβρουαρίου.
«Είμαι απογοητευμένος που οι Ρεπουμπλικανοί του Κονγκρέσου ευθύνονται για την απόφαση αυτή, αλλά αυτό δεν μεταβάλλει τη δέσμευση της κυβέρνησής μου για την ενέργεια που παράγεται στις ΗΠΑ και έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει θέσεις εργασίας και να περιορίσει την εξάρτησή μας από το πετρέλαιο», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Μπαράκ Ομπάμα.
Ο αγωγός επρόκειτο να διατρέχει μία διαδρομή 2.700 χιλιομέτρων ανάμεσα στην Αλμπέρτα και τον Κόλπο του Μεξικού, το κόστος κατασκευής τοποθετείται στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Το σχέδιο επρόκειτο να δημιουργήσει 20.000 θέσεις απασχόλησης στις ΗΠΑ και να τροφοδοτήσει με 20 δισεκατομμύρια δολάρια την αμερικανική οικονομία, σύμφωνα με τον όμιλο TransCanada.
Όμως, οι οικολογικές οργανώσεις ήταν αντίθετες με την κατασκευή ενός τέτοιου έργου επισημαίνοντας του κινδύνους που θα σήμαινε για τα οικοσυστήματα και εκφράζοντας τις επιφυλάξεις τους για την προέλευση του πετρελαίου, καθώς η φύση των πετρελαιοπηγών της Αλμπέρτα καθιστούν εξαιρετικά ενεργοβόρα την εξόρυξή του.