Στην παρέμβαση του ο αρμόδιος υπουργός, Παύλος Γερουλάνος, αφού στάθηκε στα πεπραγμένα της περυσινής χρονιάς, σημείωσε ότι η ανάπτυξη μιας υγιούς και εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να επανέλθει η οικονομία σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, επισημαίνοντας ότι το Διαδίκτυο ανοίγει νέους δρόμους στον ελληνικό τουρισμό, αφού - όπως τόνισε - η online προβολή της χώρας μας σημαίνει αυτόματα προβολή σε όλο τον κόσμο. Σε αυτό το σημείο ο υπουργός στάθηκε στις πρωτοβουλίες του ΥΠΠΟΤ για τον εκσυγχρονισμό του δικτυακού τόπου του ΕΟΤ, αλλά και στις προσπάθειες διαφήμισης μέσω του Διαδικτύου.
Από την πλευρά του, ο διεθνούς βεληνεκούς brand strategist Πήτερ Οικονομίδης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες να γίνει ένα από τα πιο εμπορικότερα ονόματα της τουριστικής βιομηχανίας, αρκεί όμως να γίνει πολύ δουλειά από όλους. Την ίδια στιγμή σημείωσε πόσο αρνητικό είναι για την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, αυτή την περίοδο, το γεγονός ότι η χώρα μας ακούγεται διεθνώς με αρνητική χροιά. Συγκεκριμένα υπογράμμισε ότι στη μηχανή αναζήτησης του Google η οικονομική κρίση συγκεντρώνει τα περισσότερα αποτελέσματα των χρηστών, όταν οι πολίτες του κόσμου ψάχνουν κάτι για Ελλάδα.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η παρέμβαση του προέδρου της Google Έρικ Σμιτ, ο οποίος σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα έκανε λόγο για σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης της ελληνικής τουριστικής αγοράς και γνωστοποίησε το έντονο ενδιαφέρον της Google για την εν Ελλάδι αγορά.
Επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του Διαδικτύου στο χώρο της ξενοδοχείας, ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, εντεταλμένος σύμβουλος του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar, μιλώντας στο ΑΜΠΕ, επεσήμανε ότι οι πωλήσεις του ομίλου μέσω Ίντερνετ έχουν αυξηθεί κατά 25% εφέτος, εκτιμώντας ότι πολύ σύντομα το 50% των κρατήσεων της εταιρείας θα γίνεται μέσω του Διαδικτύου. Παράλληλα, όμως, ανέδειξε μια πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή, για την οποία όπως είπε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη για τη διείσδυση του Ίντερνετ στον τουρισμό. Και δεν είναι άλλη από αυτή των αερομεταφορών, που όπως είπε θα πρέπει να πάει χέρι-χέρι με το Διαδίκτυο. Πώς θα πραγματοποιηθεί η μεταφορά του υποψήφιου χρήστη-τουρίστα στον προορισμό εάν δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Google σχετικά με το online τουρισμό ξεχωρίζουν τα κάτωθι:
-Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν έναν πολύτιμο πλοηγό για τη διαδικτυακή ταξιδιωτική έρευνα: 8 από τους 10 ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν διαδικτυακή πληροφόρηση ξεκινούν από μηχανές αναζήτησης για να βρουν σχετική πληροφόρηση.
-Η εντατική χρήση των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης είναι εμφανής: 75% των ταξιδιωτών οι οποίοι έχουν χρησιμοποιήσει μηχανές αναζήτησης, έκαναν 6 ή περισσότερες αναζητήσεις.
-Υψηλή ανάκληση για διαδικτυακές διαφημίσεις που αφορούν σε όλο το φάσμα ενός ταξιδιού: 3 από τους 4 ταξιδιώτες οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει έρευνα στο διαδίκτυο, θυμούνται να έχουν δει διαδικτυακές διαφημίσεις, διαφημίσεις display και διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης.
-Η διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης, οι διαφημίσεις display και τα ενημερωτικά e-mails είναι οι πλέον αποτελεσματικές όσον αφορά το κατά πόσο επηρεάζουν τις αποφάσεις που αφορούν σε κρατήσεις.
-Το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό κανάλι κρατήσεων υπηρεσιών τουρισμού μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου και ιδιαίτερα σημαντικό για αεροπορικές κρατήσεις και για κρατήσεις διαμονής.
-Η τιμή και ο προορισμός είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία αποφάσεων για ένα ταξίδι. Οι καλές τιμές θεωρούνται κινητήριος δύναμη για τις online αγορές.