τελωνειακοί και διοικητικοί έλεγχοι, ταχείες διαδικασίες για διαγωνισμούς και αδειοδοτήσεις, φιλελεύθερη συναλλαγματική πολιτική και, κυρίως, ισχυρά φορολογικά κίνητρα και απαλλαγές σε όλα τα στάδια". Ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών Αντώνης Μπέζας αναφέρει σχετικά: "Συγκεκριμένες παραμεθόριες περιοχές στην πατρίδα μας, όπως η Ήπειρος και η Θράκη, έχουν τις ιδιαίτερες προϋποθέσεις που απαιτούνται για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος. Γεωγραφική γειτνίαση με αναπτυσσόμενες περιοχές και νέες αγορές, κομβική γεωγραφική θέση στο σύστημα των ευρωπαϊκών μεταφορών, φθηνή δημόσια και ιδιωτική γη, ενεργειακή ασφάλεια, επάρκεια συγκοινωνιακών υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια, οδικοί άξονες) που συνδέονται με τις γειτονικές χώρες, ανθρώπινο δυναμικό με εμπειρία και επιστημονική εξειδίκευση, πανεπιστημιακά ιδρύματα που προάγουν την έρευνα και την καινοτομία". Και διευκρινίζει: "Είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται για κάτι το απλό και το εύκολο. Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι κοινοτικοί κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις και τον ανταγωνισμό, ο κώδικας δεοντολογίας για τη φορολόγηση των επιχειρήσεων, καθώς και η εργατική νομοθεσία, και να τεκμηριωθούν ισχυρά επιχειρήματα, ώστε να επιτραπούν αποκλίσεις από τους όρους ρύθμισης της εσωτερικής αγοράς. Έπειτα, χρειάζονται εμπεριστατωμένες μελέτες και σοβαρή προετοιμασία, ώστε οι ελληνικές Αρχές να είναι σε θέση να διεκδικήσουν με απαιτήσεις την υλοποίηση αυτής της ιδέας. Η δημιουργία, πάντως, τέτοιων Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (ελεύθερου εμπορίου, μεταποίησης για εξαγωγή, ελεύθεροι λιμένες κλπ), ακριβώς επειδή υπάρχουν έκτακτες και ειδικές οικονομικές συνθήκες στην πατρίδα μας, μπορεί να αποτελέσει ένα νέο αναπτυξιακό όραμα, που θα ενισχύσει δημογραφικά τις συγκεκριμένες περιοχές και θα προσδώσει, βεβαίως, υπεραξία στις τοπικές, την εθνική και την ευρωπαϊκή οικονομία".
http://www.katoci.com/