«Μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις» λέει ο λαός και η παροιμία φαίνεται να ταιριάζει γάντι σε διάφορες καταστάσεις και πρόσωπα της μνημονιακής συγκυρίας.
Η υπουργός Παιδείας σωστό «παπαγαλάκι» της τρόικας, προωθεί την … άκρα παπαγαλία στο Λύκειο μέσα από το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που προτείνει η επιστημονική επιτροπή για το Νέο Λύκειο, υπό το γενικό γραμματέα του υπουργείο Β. Κουλαϊδή. Ένας σκασμός εξετάσεις από την Α΄ μέχρι την Γ΄ Λυκείου, (αφού ενδέχεται κάθε έτος οι εξετάσεις να είναι δύο φορές το χρόνο ) συν τις πανελλαδικές.
Κοινώς, στις τρεις τάξεις του λυκείου οι μαθητές θα απομνημονεύουν … τον πατέρα τους και τη μάνα τους και για ό,τι απαιτεί περαιτέρω προσπάθεια και κατανόηση … γραμμή για το φροντιστήριο, αφού το σχολείο παρά τις κατά καιρούς σπουδαιοφανείς διακηρύξεις της υπουργού και το σκίσιμο ρούχων και ταγιέρ για την γνώση, το σχολείο όσο πάει παίρνει διαζύγιο με την προαγωγή της γνώσης, σε ευρεία κλίμακα.
Κι εδώ κολλάει και μία ακόμη εφαρμογή της παροιμίας, αφού οι μαθητές θα έχουν ως οδηγό στη γνώση, εξαθλιωμένους δασκάλους, κακοπληρωμένους, κακομεταχειρισμένους, απαξιωμένους, θυμωμένους και απογοητευμένους, με το φόβο πλέον της απόλυσης. Γιατί παρά τις δήθεν διαβεβαιώσεις του υπουργείου σχετικά με τη μη υπαγωγή εκπαιδευτικών σε καθεστώς εφεδρείας, η τρόικα τις ζητάει και ως γνωστόν η γενικότερη άλωση τομέων κοινωνικής πολιτικής όπως η παιδεία, η υγεία και η ασφάλιση, είναι κεντρικό στοιχείο στην αντίληψη των τροϊκανών και των … προεκτάσεών τους στο εγχώριο πολιτικό σύστημα, και διέπει και τα μνημόνια.
Οι εκπαιδευτικοί, όπως πλέον διατυπώνεται κι επίσημα από τον συνδικαλιστικό κι επιστημονικό τους φορέα, βλέπουν στην «αξιολόγηση» (έτσι όπως την αντιλαμβάνεται το υπουργείο) ένα εκδικητικό εργαλείο με σκοπό τις απολύσεις . Την ίδια ώρα αναμένουν νέα συρρίκνωση του κλάδου και με τον πιθανολογούμενο νέο κύκλο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων που όπως λένε θα φέρει κατάργηση οργανικών θέσεων.
Ουσιαστικά το υπουργείο προωθεί ένα βίαιο μετασχηματισμό της εκπαίδευσης με πιθανότερο αποτέλεσμα τη διάλυση – άραγε προς όφελος ποιών – καθώς η όξυνση των προβλημάτων σε συνδυασμό με την ένταση των τιμωρητικών μέτρων, τις συνεχείς μειώσεις εισοδήματος και τις διώξεις καθηγητών και συνδικαλιστών οδηγεί τα πράγματα σε κλιμάκωση των συγκρούσεων του κλάδου με το υπουργείο.
Οι εκπαιδευτικοί, όπως προκύπτει από την απόφαση της ΓΣ των ΕΛΜΕ, προασαντολίζονται σε κινητοποιήσεις όχι μόνο με αιχμή τα προβλήματα και τα αιτήματα του κλάδου αλλά και πέρα από αυτά, και μιλούν για «πολιτική απεργία», έχοντας προαναγγείλει 24ωρη απεργία στις 14 Φεβρουαρίου με δυνατότητα μετάθεση της ημερομηνίας στην περίπτωση που αποφασιστεί γενική απεργία:
«Είναι φανερό» σημειώνεται στην απόφαση του κλάδου, « ότι απαιτείται η συνειδητοποίηση όλων ότι η κατάσταση θα αλλάξει μόνο με γενικό ξεσηκωμό με τα χαρακτηριστικά της πολιτικής απεργίας μέχρι να φύγει κυβέρνηση και τρόικα και σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να εργαστούμε όλοι»….
http://topontiki.gr/