Σύμφωνα με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές, και στα δύο μνημόνια που ψήφισε η Βουλή γίνεται λόγος για άμεση απελευθέρωση της ελληνικής αγοράς ταξί, με κατάργηση όλων των διατάξεων που αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη του κλάδου και των υπηρεσιών προς τον πολίτη, όχι όμως με ασυδοσία και χωρίς κανόνες.
Αναφερόμενοι στο σχέδιο νόμου που προωθεί η παρούσα, υπό τον Μάκη Βορίδη, ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, οι ιδιοκτήτες ταξί επισημαίνουν ότι είναι προϊόν ενός ουσιαστικού διαλόγου, με αμοιβαίες υποχωρήσεις. Πρόκειται, όπως επισημαίνουν, για ένα νομοσχέδιο το οποίο ανταποκρίνεται και στον ν.3919 και στις επιταγές της τρόικας, στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και στις προτάσεις που κατατέθηκαν από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, το νομοσχέδιο, όταν ψηφιστεί και εφαρμοστεί ως νόμος του κράτους, δεν αναμένεται να οδηγήσει, τουλάχιστον για την Αθήνα, σε έκδοση νέων αδειών. Και τούτο, γιατί όπως προκύπτει από μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σήμερα αντιστοιχούν 4,25 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, την ώρα που στο προσχέδιο του νόμου προβλέπεται να μην ξεπερνά η αναλογία τα 2,50 ταξί ανά 1.000 κατοίκους.
Οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές υποστήριξαν ότι, λόγω της οικονομικής κρίσης, τα έσοδα του κλάδου έχουν συρρικνωθεί δραματικά, σε ποσοστό που αγγίζει το 60% και έφεραν ως παράδειγμα την αναμονή στο αεροδρόμιο, που φτάνει και τις επτά ώρες, προκειμένου ένα ταξί να πάρει κούρσα προς την Αθήνα.
Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την απελευθέρωση, υπό προϋποθέσεις, του αριθμού των αδειών, καθώς ένας ιδιοκτήτης δεν μπορεί, σήμερα, να έχει στη διάθεσή του παραπάνω από δύο άδειες.
Προβλέπει επίσης, την κυκλοφορία επταθέσιων ή εννεαθέσιων ταξί, ειδικής μεταφοράς. Επιπλέον, την ελεύθερη πώληση της άδειας, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας για τις εμπορικές επιχειρήσεις και με παρακράτηση 20%. Τέλος, τη διεύρυνση της έδρας για την Αθήνα.