το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις και στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής, η Ελλάδα έρχεται δεύτερη στον κόσμο στην παιδική παχυσαρκία μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ειδικότερα, το 21,9% των εφήβων στη χώρα μας (μαθητών και μαθητριών ΣΤ' Δημοτικού, Β' Γυμνασίου και Α' Λυκείου) έχει μεγαλύτερο βάρος από το φυσιολογικό. Το 27,8% των αγοριών είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα, ενώ το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει το 16,3% των κοριτσιών.
Οι ειδικοί έχουν υπολογίσει ότι τις τρεις τελευταίες δεκαετίες τα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας έχουν τριπλασιαστεί. Η βασική αιτία του προβλήματος εντοπίζεται στις κακές διατροφικές συνήθειες, τα άστατα γεύματα, το γρήγορο φαγητό, αλλά και το σύγχρονο τρόπο ζωής που έχει απομακρύνει γονείς και παιδιά από το οικογενειακό τραπέζι.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ερευνητές του πανεπιστημίου του Κολοράντο δημιούργησαν ένα πρόγραμμα μαγειρικής για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου. Από την πειραματική εφαρμογή του προγράμματος "Μαγειρεύοντας με τα παιδιά", οι ειδικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το μάθημα της μαγειρικής είναι πολλαπλώς ωφέλιμο. Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να μάθουν τα μυστικά της υγιεινής διατροφής και να ανακαλύψουν διατροφικούς θησαυρούς από διαφορετικές κουζίνες.
Το μάθημα, εξάλλου, βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, αφού εργάστηκαν ομαδικά για να προετοιμάσουν το γεύμα τους και απόλαυσαν όλα μαζί το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.
«Είναι πολύ σημαντικό να αποκτά κανείς σωστή διατροφική κουλτούρα από μικρή ηλικία», σημειώνει στην επιθεώρηση "Journal of Nutrition Education and Behavior" η Αμερικανίδα καθηγήτρια Λέσλι Κάνιγκαμ-Σάμποου. «Η έρευνά μας έδειξε ότι η εισαγωγή του μαθήματος της μαγειρικής στα σχολεία είναι ένας πρακτικός τρόπος για να μάθουν τα παιδιά να τρώνε υγιεινά και μια καλή ασπίδα απέναντι στον κίνδυνο της παχυσαρκίας», πρόσθεσε.