Τα έργα μάλιστα που σχεδιάζονται από τις ψηφιακές ενισχύσεις θα τα ζήλευε ο Σαλβαντόρ Νταλί και θα τα φθονούσε ο Λουί Αραγκόν!
Μετά από τη μεγάλη "επιτυχία" του Digi Retail, όπου η έλλειψη κοινής λογικής οδήγησε σε τρεις παρατάσεις και οι εξωφρενικές προδιαγραφές στην μετά βίας κάλυψη του προϋπολογισμού, σειρά έχει το Digi Mobile!
Τα στελέχη των ψηφιακών ενισχύσεων, διυλίζοντας την γνώση τους και μετατρέποντας τις σημαντικές τους εμπειρίες σε απόσταγμα σοφίας σκέφτηκαν ότι στη χώρα του χαβαλέ και του τζόγου, η βέλτιστη πρακτική (που ήδη σκέφτονται να υιοθετήσουν στην Ε.Ε. και στις ΗΠΑ) για την αξιολόγηση των προτάσεων είναι η αξιοποίηση της τυχαίας δειγματοληψίας ή για να το πούμε πιο λαϊκά της κληρωτίδας.
Το ποιος λοιπόν θα επιχορηγηθεί από τη δράση Digi Mobile, εξαρτάται από το ποιος θα έχει μαζί του τη θεά τύχη έτσι ώστε να πατήσει στο ιδεατό milisecond το πλήκτρο του ποντικιού και να υποβάλει πρώτος την πρόταση του.
Αναλύοντας π.χ. τα αποτελέσματα του Νοτίου Αιγαίου θα έπρεπε ο υποψήφιος μέσα σε 35 δευτερόλεπτα να έχει πατήσει το πλήκτρο υποβολής. Πως όμως είναι δυνατό αυτό, αφού μέχρι τις 14:00 το κουμπί ήταν ανενεργό (ώρα έναρξης υποβολής) και το refresh του browser στις 14:00 ακριβώς, για να εμφανιστεί το πολυπόθητο κουμπάκι, διαρκούσε από 1 - 3 λεπτά?
Ενδεικτικό του τζόγου, στον οποίο με το ζόρι μας σπρώχνουν οι ψηφιακές ενισχύσεις, είναι το παράδειγμα που βίωσε η εταιρεία μας κατά την υποβολή προτάσεων για την κεντρική Μακεδονία (ώρα έναρξης υποβολής 14:00):
πέντε Η/Υ, σε πέντε διαφορετικές προτάσεις, έκαναν refresh τη φόρμα του συστήματος στις 13:59:30 και πήραν πέντε διαφορετικές θέσεις που κυμαίνονται από τη θέση 240 έως τη θέση 650!
Και για να μην κατηγορηθούμε για εμπάθεια δείτε το εξής απόσπασμα από την ανακοίνωση που εξέδωσαν οι ψηφιακές ενισχύσεις στις 2/2/2012
"Η μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης για τις επιχειρήσεις με έδρα την Περιφέρεια Αττικής, πραγματοποιείται λόγω της διαρκώς αυξανόμενης ροής εισαγωγής προτάσεων και στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα της δράσης και λόγω της υποβολής παραπόνων για δυσχέρειες πρόσβασης στο σύστημα υποβολής από αιτούντες που προέρχονται από διάφορες περιοχές της χώρας. Οι δυσχέρειες αυτές που παρατηρήθηκαν εξετάζονται και διερευνάται η πηγή προέλευσής τους. Θα υπάρξει νεώτερη ανακοίνωση – ενημέρωση με τα αποτελέσματα του ελέγχου."
Το παραπάνω μπάχαλο, συνδέεται άμεσα με την κατάσταση που βιώνει σήμερα ο ελληνικός λαός και είναι για ακόμα μια φορά ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το κατεχόμενο πλέον ελληνικό κράτος!
Ο προφανής και ουσιαστικός τρόπος αξιολόγησης των προτάσεων είναι η βαθμολόγησή τους σε σχέση με μια σειρά παραμέτρων που αφορούν την ποιότητα της πρότασης, τη δυνατότητα εφαρμογής στην πράξη, τη συνάφεια με το αντικείμενο της επιχείρησης, την ανάλυση κόστους - οφέλους κλπ. Θα μπορούσαν λοιπόν να υποβληθούν όλες οι προτάσεις και μόνο όσες ήταν πραγματικά αξιόλογες βάσει βαθμολογίας, να προκριθούν. Κάτι τέτοιο όμως απαιτεί πρώτον επιστημονική γνώση του αντικειμένου από τους αξιολογητές και δεύτερον αξιοκρατία και αντικειμενικότητα. Δυστυχώς τα στοιχεία αυτά είναι ανύπαρκτα στον κρατικό μηχανισμό και για το λόγο αυτό προτιμήθηκε η έννοια της "κλήρωσης".
Γιατί μια τέτοια διαδικασία όπως αυτή της αξιολόγησης του Digi Mobile μόνο με κλήρωση μπορεί να παρομοιαστεί αν όχι με σκληρό μπαρμπούτι στα καταγώγια της Τρούμπας!
Και μια πρόταση προς τις Ψηφιακές Ενισχύσεις: στο επόμενο πρόγραμμα, καλό θα ήταν οι προτάσεις να υποβάλλονται απευθείας στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ...