Την ίδια ώρα, οι προτάσεις με τις οποίες θα μπορούσε να συγκρατηθεί εν μέρει το ράλι της βενζίνης οδηγούνται στις ελληνικές καλένδες, ελλείψει χρημάτων στα κρατικά ταμεία. Ο γγ Εμπορίου Στ. Κομνηνός πρότεινε τη θέσπιση ενός αυτόματου μηχανισμού που θα βάζει πλαφόν στους φόρους σε περιόδους μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Σήμερα, η τελική τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης περιλαμβάνει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος είναι σταθερός και τον ΦΠΑ 23%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν αυξάνεται η βάση, που περιλαμβάνει την τιμή διυλιστηρίου και τον ΕΦΚ, να αυξάνεται και το ποσοστιαίο κομμάτι του ΦΠΑ 23%.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων τάσσεται υπέρ αυτής της πρότασης, αν και όπως επισημαίνει, η υλοποίησή της με τον τρόπο που προτείνεται περιορίζει τη μείωση της λιανικής τιμής σε δύο λεπτά το λίτρο.
«Ποσό που είναι προφανώς αστείο μπροστά στη φορολογική καταιγίδα που έχει προηγηθεί στα καύσιμα αλλά και στις αυξήσεις των διεθνών τιμών που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα», σχολιάζει.
Η ΠΟΠΕΚ επαναλαμβάνει το πάγιο αίτημα της να καταργηθεί η «ελληνική πρωτοτυπία», όπως την χαρακτηρίζει, της επιβολής φόρου σε φόρο, δηλαδή να σταματήσει η επιβολή ΦΠΑ στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων.
Αν γίνει αυτό, οι πρατηριούχοι εκτιμούν ότι το όφελος για τους οδηγούς στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα είναι κοντά στα 15 λεπτά το λίτρο. Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, σήμερα η τιμή του αργού υποχώρησε κατά 1,28 δολάρια στα 105,99 δολάρια το βαρέλι και του Μπρεντ έως 1% στα 122,98 δολάρια.