Η εν λόγω πρόταση αποτελείται από δύο μέρη που είναι διακριτά. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στην αναδιοργάνωση της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και στην οποία αναφέρεται η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και ο κατακερματισμός των αρμοδιοτήτων της. Στο δεύτερο μέρος γίνεται αναφορά στην αναδιοργάνωση του ευρύτερου διοικητικού συστήματος της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αναφέρεται ρητώς η «ένταξη» των ΚΕΔΔΥ στις ενιαίες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο «Πρώτα ο μαθητής, Πρώτα η Σχολική Μονάδα, Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο» καταργείται η υφιστάμενη δομή των ΚΕΔΔΥ και αυτά με την σειρά τους εντάσσονται ως παρεχόμενες υπηρεσίες και όχι ως αυτόνομοι φορείς στις ενιαίες διευθύνσεις εκπαίδευσης, με συνέπεια τα παιδιά με μαθησιακές και λοιπές δυσκολίες να μην έχουν την δυνατότητα εξέτασης από διεπιστημονικό προσωπικό αφιερωμένο στην με επιστημονικό τρόπο διάγνωση των προβλημάτων τους.
Τα ΚΕΔΔΥ είναι εκπαιδευτικές υπηρεσίες, δεν μπορούν να αντικατασταθούν απο διοικητικές υπηρεσίες, δεν υποστηρίχθηκαν ποτέ από άλλες υπηρεσίες με αύξηση των μόνιμων στελεχών τους και παρά την ύπαρξη αιτημάτων του μαθητικού πληθυσμού αγωνίζονται ώστε να γίνεται εξέταση και διάγνωση με επιστημονικό τρόπο των προβλημάτων τους και των δυσκολιών των μαθητών. Η ενδεχόμενη κατάργηση θα οδηγήσει γονείς και παιδιά σε ιδιωτικούς φορείς που θα πολλαπλασιάσουν τις δαπάνες και μάλιστα τώρα που το οικογενειακό εισόδημα συνεχώς συρρικνώνεται γιατί δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε απλά σχολεία εφόσον εκλείψουν οι τόσο ζωτικές προνοιακές δομές της πολιτείας για την αξιολόγηση και την υποστήριξή τους.
Ερωτάται ο κος Υπουργός:
Τί προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να πράξει με τα ΚΕΔΔΥ καθώς εδώ και χρόνια προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια στην κοινωνία και η ενδεχόμενη κατάργησή τους θα έχει συνέπειες τόσο στην κοινωνία όσο και στις οικογένειες που τα παιδιά τους έχουν ανάγκη ελέγχου, αξιολόγησης, διάγνωσης και υποστήριξης από τα ΚΕΔΔΥ;