Σήμερα υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της κοινοπραξίας... J and P Αβαξ S.A. – Ghella SpA – Alstom Tranport S.A. που θα κατασκευάσει την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Την Αττικό Μετρό Α.Ε. εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας ενώ την κοινοπραξία εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της J and P Αβαξ SA Κωνσταντίνος Μιτζάλης.
Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Y.ΜΕ.ΔΙ, των πρεσβευτών της Γαλλίας και της Ιταλίας, του επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, των 7 Δημάρχων των περιοχών που θα κατασκευασθεί το Μετρό, των Προέδρων του ΟΑΣΑ και του ΟΛΠ, της Διοίκησης της εταιρείας καθώς και εκπροσώπων των εργαζομένων της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 660.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα δε, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017)
H Aττικό Μετρό Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:
1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Το έργο αναμένεται να προχωρήσει σε κατασκευή από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εντός του 2012.
2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την Αττικό Μετρό ΑΕ.
3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
Επίσης, το ΥΠ.Y.ΜΕ.ΔΙ και η Αττικό Μετρό Α.Ε. πραγματοποιούν όλες τις απαραίτητες μελέτες για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (29 σταθμούς – 33χλμ) με στόχο να δημοπρατηθεί κατά προτεραιότητα το πρώτο τμήμα Άλσος Βεϊκου-Ευαγγελισμός με 9 σταθμούς (προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ).
Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.Y.ΜΕ.ΔΙ, των πρεσβευτών της Γαλλίας και της Ιταλίας, του επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, των 7 Δημάρχων των περιοχών που θα κατασκευασθεί το Μετρό, των Προέδρων του ΟΑΣΑ και του ΟΛΠ, της Διοίκησης της εταιρείας καθώς και εκπροσώπων των εργαζομένων της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 660.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα δε, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Η κατασκευή της σήραγγας του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με «μετροπόντικα» (ΤΒΜ) προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αναπόφευκτη όχληση στη λειτουργία των Δήμων και συνολικά αναμένεται να απασχοληθούν 2.000 άτομα κατά τα έτη της κατασκευής της επέκτασης (2012-2017)
H Aττικό Μετρό Α.Ε., εκτός από την επέκταση της Γραμμής 3 στον Πειραιά, προχωρά σύντομα και τα ακόλουθα έργα:
1. Επέκταση του Τραμ από Ν. Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά, ολοκληρώνοντας έτσι την απ’ ευθείας σύνδεση του παραλιακού άξονα με τον Πειραιά μέσω του Τραμ. Το έργο αναμένεται να προχωρήσει σε κατασκευή από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εντός του 2012.
2. Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς, με τη προσθήκη ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης, ενοποιώντας λειτουργικά και πολεοδομικά τις περιοχές του Πειραιά από τις οποίες διέρχεται σήμερα επιφανειακά το μέσο αυτό. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στην συνέχεια η δημοπράτησή του από την Αττικό Μετρό ΑΕ.
3. Επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι – Πέραμα, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
Επίσης, το ΥΠ.Y.ΜΕ.ΔΙ και η Αττικό Μετρό Α.Ε. πραγματοποιούν όλες τις απαραίτητες μελέτες για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (29 σταθμούς – 33χλμ) με στόχο να δημοπρατηθεί κατά προτεραιότητα το πρώτο τμήμα Άλσος Βεϊκου-Ευαγγελισμός με 9 σταθμούς (προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ).