Σύγχυση, άγνοια και απογοήτευση από τις παρεχόμενες
υπηρεσίες του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ)
δηλώνει η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλισμένων και των γιατρών. Οι
ασφαλισμένοι υποστηρίζουν ότι δεν εξυπηρετούνται ικανοποιητικά και
πληρώνουν περισσότερα για τα φάρμακα και τις εξετάσεις τους ενώ οι
γιατροί...
στην συντριπτική πλειοψηφία τους απορρίπτουν το νέο φορέα και αρνούνται να συνάψουν σύμβαση.
στην συντριπτική πλειοψηφία τους απορρίπτουν το νέο φορέα και αρνούνται να συνάψουν σύμβαση.
Τα συμπεράσματα αυτά προέκυψαν μεταξύ άλλων από έρευνα που
διενήργησε για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών η εταιρία
Prognosis σε ασφαλισμένους και γιατρούς μέλη του ΙΣΑ κατά την χρονική
περίοδο 15-2-2012 έως 23-2-2012.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο πρόεδρος του ΙΣΑ Γιώργος
Πατούλης τόνισε ότι τα στοιχεία αναδεικνύουν την αρνητική εικόνα του
ΕΟΠΥΥ με ασφαλισμένους και γιατρούς να θεωρούν ότι το νέο σύστημα αντί
για βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας και άρση της ταλαιπωρίας
των ασθενών, οδήγησε σε χειροτέρευση την ήδη υφιστάμενη δυσμενή
κατάσταση που υφίστατο πριν από τη λειτουργία του.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας παρά το γεγονός οτι
ο ΕΟΠΥΥ ξεκίνησε την επίσημη λειτουργία του στις 1/1/2012 , μόνο το 31%
των ερωτηθέντων γνωρίζουν την ύπαρξη του Φορέα, το 10% γνωρίζει κάτι
ακαθόριστο ως ενιαίο φορέα ενώ το 60% δεν γνωρίζει καν την ύπαρξή του!
Σχεδόν οι μισοί (το 47%) των ασφαλισμένων του πρώην ΙΚΑ που
αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των ασφαλισμένων του Φορέα δεν γνωρίζουν
την ύπαρξη του ΕΟΠΥΥ.
Το ποσοστό αυτό επιβεβαιώνει ότι το πολυδιαφημισμένο εγχείρημα του
ΕΟΠΥΥ που αφορά 9 εκατ. ασφαλισμένους απέτυχε να ενημερώσει με τελεσφόρο
τρόπο τον ελληνικό λαό, με αποτέλεσμα το αλαλούμ και την ταλαιπωρία των
ασφαλισμένων.
Το 43% των ασφαλισμένων δήλωσαν ότι πληρώνουν πιο πολλά χρήματα για
τα φάρμακά τους και το 39,4% για τις εργαστηριακές εξετάσεις τους.
Επίσης διαπιστώθηκε ότι για τη διαδικασία παροχής φαρμάκων στους
ασφαλισμένους επικρατεί άγνοια και ασάφεια γεγονός που επιτείνει μια ήδη
επιβαρυμένη κατάσταση που βιώνουν οι ασφαλισμένοι ως συνέπεια των
αλλεπάλληλων περικοπών σε μισθούς, αμοιβές και συντάξεις.
Όσον αφορά τις ποιοτικές παραμέτρους στην παρεχόμενη περίθαλψη στον
ΕΟΠΥΥ ,μόνο το 4-16% δηλώνει αλλαγή προς το καλύτερο. Ειδικότερα ένας
στους τρείς κατά μέσον όρο θεωρεί ότι άλλαξε προς το χειρότερο ο τρόπος
συνταγογράφησης των φαρμάκων, η ευκολία στα ραντεβού, ο χρόνος αναμονής,
το κόστος επίσκεψης του γιατρού και το κόστος της αγοράς των φαρμάκων.
Σχετικά με τη διαδικασία του ραντεβού μόνο το 28% των ασφαλισμένων
γνωρίζει την ύπαρξη του 184. Οι ερωτώμενοι ασφαλισμένοι δίνουν επτά
διαφορετικές απαντήσεις γεγονός που σηματοδοτεί το μέγεθος της σύγχυσης
και έλλειψης ενημέρωσης των ασφαλισμένων με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία
τους και τις εικόνες με τις τεράστιες ουρές που αποτύπωσαν τα ΜΜΕ.
Το ενθαρρυντικό είναι ότι τα 2/3 (73%) των ασφαλισμένων απάντησαν
ότι γνωρίζουν σε ποιο γιατρό να πάνε για να γράψουν τα φάρμακά τους,
κάτι που επετεύχθη μετά από μεγάλο αγώνα των ιατρικών συλλόγων και των
φορέων, προκειμένου να δοθεί τελικά η δυνατότητα συνταγογράφησης σε
όλους τους γιατρούς και να διευκολυνθούν χιλιάδες ασφαλισμένων.
Στην συντριπτική πλειοψηφία τους οι γιατροί απορρίπτουν το μόρφωμα
του ΕΟΠΥΥ και αρνούνται να συνάψουν σύμβαση με το Φορέα. Οι λόγοι που
επικαλούνται είναι αποκαλυπτικοί της υποτίμησης και του ευτελισμού στον
οποίο επιχειρούν να οδηγήσουν το ιατρικό σώμα.
Ειδικότερα το 70% των ερωτηθέντων γιατρών δηλώνουν ότι είναι από
λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι από το νέο σύστημα υγείας. Σημειώνεται
ότι στο ποσοστό αυτό συμπεριλαμβάνονται νοσοκομειακοί γιατροί, γιατροί
του ΙΚΑ, γιατροί συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ καθώς και γιατροί μη
συμβεβλημένοι.