Η δίκη, στις 15 Μαΐου στο Ναυτοδικείο Πειραιά...
Στις 15 Μαΐου, στο Ναυτοδικείο Πειραιά, σημαιοφόρος του Λιμενικού Σώματος που τότε υπηρετούσε ως ανθυπασπιστής κυβερνήτης σκάφους του Λιμενικού Σώματος, δικάζεται με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Πρόκειται για τον κυβερνήτη του σκάφους του Λιμενικού που αργά το βράδυ της 3ης Ιουλίου 2010, ενώ έπλεε επιστρέφοντας από τη Χίο στη θαλάσσια περιοχή Νεαπόλεως – Βαρειάς ανοικτά της Μυτιλήνης, συγκρούσθηκε με σκάφος ιδιώτη, στο οποίο επέβαινε ο 44χρονος τότε υπάλληλος του Πανεπιστημίου Αιγαίου Άρης Κουμπάς. Από τη σύγκρουση βρήκε τραγικό θάνατο ο 44χρονος υπάλληλος του Πανεπιστημίου.
Το σκάφος του στην ακτή λίγες ώρες μετά το ατύχημα...
Σύμφωνα με το κλητήριο θέσπισμα, ο αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος «περί ώρα 21.40΄, ενώ ήταν κυβερνήτης στο Π.Λ.Σ. 186 και έπλεε με ταχύτητα 18 ναυτικών μιλίων παράλληλα με την ακτή σε απόσταση περίπου μισού ναυτικού μιλίου από αυτήν (σ.σ. η παραπάνω υπογράμμιση και όσες ακολουθούν είναι του συντάκτη), στο ύψος περίπου του αλιευτικού καταφυγίου Βαρείας, με κατεύθυνση από ακρωτήριο Αγρελιάς προς λιμάνι Μυτιλήνης, από απρονοησία δεν τηρούσε την πρέπουσα οπτική επιτήρηση ούτε ορθή επιτήρηση με συσκευή ραντάρ». Μάλιστα, ο στρατιωτικός δικαστής Β΄ – αντιεισαγγελέας που υπογράφει το κλητήριο θέσπισμα, σημειώνει για το ραντάρ ότι ο σημαιοφόρος «είχε θέσει μεν σε λειτουργία, όχι όμως στην απαιτούμενη εκ του κυματισμού της θάλασσας και του μικρού όγκου των πιθανών στόχων (λόγω προσέγγισης σε χώρο δραστηριότητας ερασιτεχνών αλιέων) κλίμακα των έξι μιλίων, αλλά στην απρόσφορη κλίμακα του 1,5 μιλίου, και ως εκ τούτου δεν αντελήφθη εγκαίρως ότι πλησίαζε με πορεία συγκρούσεως τη μηχανοκίνητη λέμβο “ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ”, την οποία χειριζόταν ο Αριστείδης Κουμπάς».
Είχε φώτα!
Ο άτυχος Κουμπάς, σύμφωνα πάντα με το κλητήριο θέσπισμα, είχε «αναμμένα τα φώτα ναυσιπλοΐας και με πορεία από δεξιά προς τα αριστερά σε σχέση με το Π.Λ.Σ. 186 και κατεύθυνση το αλιευτικό καταφύγιο Βαρείας», ενώ αντίθετα ο αξιωματικός του Λιμενικού από αμέλεια είχε προβεί στο σύνολο των προαναφερόμενων λανθασμένων ενεργειών που δεν του επέτρεψαν «να απομακρυνθεί από την πορεία της λέμβου είτε μειώνοντας έγκαιρα την ταχύτητά του στο αναγκαίο μέτρο έως και ακινησίας είτε αλλάζοντας την πορεία του προς τα δεξιά ώστε να μην διέλθει πρώραθέν της ούτε επικίνδυνα κοντά της ή ενεργώντας και τους δύο αποφευκτικούς χειρισμούς μαζί όπως επιβάλλει ο ΔΚΑΣ (Διεθνής Κώδικας Ασφαλείας), με αποτέλεσμα όταν τελικά την αντελήφθη, να μην προλάβει να την αποφύγει και να συγκρουστεί μαζί της».
Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε ο Αριστείδης Κουμπάς στο κεφάλι «με αποτέλεσμα να επέλθει ο θάνατός του από πνιγμό». Και αυτό το, κατά το κλητήριο θέσπισμα, «αξιόποινο αποτέλεσμα ο κατηγορούμενος δεν προέβλεψε, εξ αιτίας της προαναφερομένης αμελούς συμπεριφοράς του αν και όφειλε και μπορούσε να προβλέψει ως πιθανό και να το αποφύγει ελέγχοντας οπτικά την έμπροσθέν του θαλάσσια περιοχή και θέτοντας τη συσκευή ραντάρ σε μεγαλύτερη κλίμακα».
...και το σκάφος του Λιμενικού Σώματος τραβηγμένο στην ξηρά. Οι δικηγόροι της οικογένειας του Άρη Κουμπά είχαν ζητήσει να ληφθεί δείγμα μιας ειδικής μαύρης μπογιάς (μοράβια) με την οποία είναι βαμμένα τα ύφαλα του σκάφους του Λιμενικού. Ίχνη μαύρης μπογιάς βρέθηκαν στην αριστερή κουπαστή της βάρκας. Όπως φαίνεται από το κλητήριο θέσπισμα, η μαύρη μπογιά «έδειξε» τη σύγκρουση
Μάρτυρες πολιτικής αγωγής θα καταθέσουν η σύζυγος, η μητέρα και η αδελφή του θύματος, καθώς και συνάδελφοί του στη δουλειά. Ως μάρτυρες υπεράσπισης κλήθηκαν οι επιβαίνοντες στο σκάφος Δημήτρης Χαλκιώτης, γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, και Βασίλης Τσορβάς, προϊστάμενος ΠΣΕΑ της Γραμματείας, όπως και συνάδελφοι του κατηγορουμένου λιμενικοί που επίσης επέβαιναν στο σκάφος. Επίσης έχουν κληθεί να καταθέσουν πραγματογνώμονες.
Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με την τότε υπερασπιστική γραμμή από μέρους του κυβερνήτη του σκάφους, το σκάφος του Λιμενικού Σώματος δεν προσέκρουσε με τη λέμβο του άτυχου Κουμπά.
Χρειάστηκε, μάλιστα, να υπάρξει πραγματογνωμοσύνη και λήψη αποτυπωμάτων από τα ύφαλα των δύο σκαφών, πράγμα που όπως φαίνεται στο κλητήριο θέσπισμα έδειξε πως η σύγκρουση υπήρξε και ο θάνατος του Άρη Κουμπά προήλθε από αυτήν τη σύγκρουση.
Επίσης ας σημειωθεί ότι το κλητήριο θέσπισμα αποδέχεται ότι ο Άρης Κουμπάς κινείτο με αναμμένα τα φώτα. Αντίθετα οι λιμενικοί είχαν υποστηρίξει ότι το σκάφος κινούνταν χωρίς φώτα. Όπως είχε γράψει τότε το «ΕΜΠΡΟΣ», υπήρχαν μαρτυρίες ψαράδων που είδαν το 44χρονο πριν το ατύχημα να ψαρεύει με αναμμένα τα φώτα.
εφημερίδα “ΕΜΠΡΟΣ”