Την πάγια θέση της παράταξής του υπέρ της έλευσης των μέσων σταθερής τροχιάς στον Πειραιά εξέφρασε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. Πειραιά, στην οποία συζητήθηκε η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στον Δήμο Πειραιά...
και την Αττικό Μετρό, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιάννης Μίχας.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Μίχας τόνισε ότι η επέκταση του Μετρό και του Τραμ στον Πειραιά αποτελούν μια ιστορική αναγκαιότητα με πολλαπλά προσδοκώμενα οφέλη για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, για το περιβάλλον, για το κυκλοφοριακό, αλλά και για την τοπική οικονομία, την ανάπτυξη και την προσέλκυση νέων επιχειρήσεων.
Δυστυχώς όμως οι επεκτάσεις με διαχρονικές ευθύνες της Πολιτείας αντί να προχωρήσουν γρήγορα βάλτωσαν, αντί να επισπευσθούν κώλυσαν σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, υπήρξε και η εμπλοκή λόγω του σκανδάλου με τη Siemens και τα σπασμένα τα πλήρωσε και τα πληρώνει ακόμη και σήμερα ο Πειραϊκός λαός.
Τώρα λοιπόν το έργο πρέπει να προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς ώστε ο ευρύτερος Πειραιάς να επωφεληθεί των πλεονεκτημάτων που απολαμβάνουν εδώ και χρόνια άλλες περιοχές του λεκανοπεδίου.
Στη συνέχεια της τοποθέτησής του ο κ. Μίχας πρότεινε να ενταχθεί στο Μνημόνιο Συνεργασίας μια δέσμη 4 προτάσεων (για θα συμπεριληφθούν στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό) με στόχο την περαιτέρω συγκοινωνιακή αναβάθμιση της πόλης που αφορούν :
- Στην υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ μέχρι το ύψος του Κηφισού ποταμού για να μην διαχωρίζεται στα δύο και η περιοχή του Νέου Φαλήρου και γκετοποιείται η περιοχή προς το Καραϊσκάκη. Η υπογειοποίηση αναμένεται να ενοποιήσει τις δύο περιοχές και να ελευθερώσει τον χώρο, που σήμερα καταλαμβάνουν οι γραμμές, για τη δημιουργία χώρου περιπάτου και ανάπτυξης πρασίνου. Αυτό είναι ένα πράσινο αντιστάθμισμα των δένδρων που χάθηκαν για την κατασκευή της οδογέφυρας, αλλά και της εν γένει υποβάθμισης της ποιότητας ζωής στην περιοχή.
- Στην ανάληψη ευθύνης χρηματοδότησης από την Αττικό Μετρό ή την Τραμ ΑΕ εργασιών ανάπλασης και παράδοσης στους πολίτες των μη προσπελάσιμων χώρων στην Ακτή Θεμιστοκλέους στην περιοχή του Διρού, σε συνεργασία βέβαια με την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία και τον Δήμο.
- Στην εξέταση από πλευράς Αττικό Μετρό, βύθισης των οδών Ηρ. Πολυτεχνείου και Β. Γεωργίου με στόχο την ενοποίηση της πλατείας Κοραή, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του Δημοτικού Θεάτρου.
- Στην εξέταση από πλευράς Αττικό Μετρό ή Τραμ του τρόπου σύνδεσης με μέσο σταθερής Τροχιάς της περιοχής του Προφήτη Ηλία.
Τέλος στην παρέμβασή του ο Γ. Μίχας εξέφρασε τη διαφωνία του με δύο από τις προτάσεις της δημοτικής αρχής που εμπεριέχονται στο Μνημόνιο Συνεργασίας. Η πρώτη αφορά στην πρόταση του Δήμου να αλλάξει η χάραξη της επέκτασης της β φάσης του ΤΡΑΜ προς την Α’ Δημοτική Κοινότητα και αντί να πηγαίνει απευθείας προς Χατζηκυριάκειο και Καλλίπολη να πηγαίνει περιμετρικά του λιμανιού. Η δεύτερη αφορά στο ενδεχόμενο κατασκευής υπόγειου παρκινγκ στον Τινάνειο Κήπο γεγονός που θα καταστρέψει το λιγοστό πράσινο της περιοχής και θα προκαλέσει περαιτέρω συσσώρευση οχημάτων προς τον κεντρικό λιμένα της πόλης.
www.markos.tv
και την Αττικό Μετρό, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιάννης Μίχας.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Μίχας τόνισε ότι η επέκταση του Μετρό και του Τραμ στον Πειραιά αποτελούν μια ιστορική αναγκαιότητα με πολλαπλά προσδοκώμενα οφέλη για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, για το περιβάλλον, για το κυκλοφοριακό, αλλά και για την τοπική οικονομία, την ανάπτυξη και την προσέλκυση νέων επιχειρήσεων.
Δυστυχώς όμως οι επεκτάσεις με διαχρονικές ευθύνες της Πολιτείας αντί να προχωρήσουν γρήγορα βάλτωσαν, αντί να επισπευσθούν κώλυσαν σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, υπήρξε και η εμπλοκή λόγω του σκανδάλου με τη Siemens και τα σπασμένα τα πλήρωσε και τα πληρώνει ακόμη και σήμερα ο Πειραϊκός λαός.
Τώρα λοιπόν το έργο πρέπει να προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς ώστε ο ευρύτερος Πειραιάς να επωφεληθεί των πλεονεκτημάτων που απολαμβάνουν εδώ και χρόνια άλλες περιοχές του λεκανοπεδίου.
Στη συνέχεια της τοποθέτησής του ο κ. Μίχας πρότεινε να ενταχθεί στο Μνημόνιο Συνεργασίας μια δέσμη 4 προτάσεων (για θα συμπεριληφθούν στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό) με στόχο την περαιτέρω συγκοινωνιακή αναβάθμιση της πόλης που αφορούν :
- Στην υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ μέχρι το ύψος του Κηφισού ποταμού για να μην διαχωρίζεται στα δύο και η περιοχή του Νέου Φαλήρου και γκετοποιείται η περιοχή προς το Καραϊσκάκη. Η υπογειοποίηση αναμένεται να ενοποιήσει τις δύο περιοχές και να ελευθερώσει τον χώρο, που σήμερα καταλαμβάνουν οι γραμμές, για τη δημιουργία χώρου περιπάτου και ανάπτυξης πρασίνου. Αυτό είναι ένα πράσινο αντιστάθμισμα των δένδρων που χάθηκαν για την κατασκευή της οδογέφυρας, αλλά και της εν γένει υποβάθμισης της ποιότητας ζωής στην περιοχή.
- Στην ανάληψη ευθύνης χρηματοδότησης από την Αττικό Μετρό ή την Τραμ ΑΕ εργασιών ανάπλασης και παράδοσης στους πολίτες των μη προσπελάσιμων χώρων στην Ακτή Θεμιστοκλέους στην περιοχή του Διρού, σε συνεργασία βέβαια με την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία και τον Δήμο.
- Στην εξέταση από πλευράς Αττικό Μετρό, βύθισης των οδών Ηρ. Πολυτεχνείου και Β. Γεωργίου με στόχο την ενοποίηση της πλατείας Κοραή, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του Δημοτικού Θεάτρου.
- Στην εξέταση από πλευράς Αττικό Μετρό ή Τραμ του τρόπου σύνδεσης με μέσο σταθερής Τροχιάς της περιοχής του Προφήτη Ηλία.
Τέλος στην παρέμβασή του ο Γ. Μίχας εξέφρασε τη διαφωνία του με δύο από τις προτάσεις της δημοτικής αρχής που εμπεριέχονται στο Μνημόνιο Συνεργασίας. Η πρώτη αφορά στην πρόταση του Δήμου να αλλάξει η χάραξη της επέκτασης της β φάσης του ΤΡΑΜ προς την Α’ Δημοτική Κοινότητα και αντί να πηγαίνει απευθείας προς Χατζηκυριάκειο και Καλλίπολη να πηγαίνει περιμετρικά του λιμανιού. Η δεύτερη αφορά στο ενδεχόμενο κατασκευής υπόγειου παρκινγκ στον Τινάνειο Κήπο γεγονός που θα καταστρέψει το λιγοστό πράσινο της περιοχής και θα προκαλέσει περαιτέρω συσσώρευση οχημάτων προς τον κεντρικό λιμένα της πόλης.
www.markos.tv