αφού το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία, στην τελευταία του συνεδρίαση, να υιοθετήσει την μελέτη εφαρμογής του εν λόγω συστήματος. Το σχέδιο του Δήμου προβλέπει την χάραξη των χώρων παρκαρίσματος των οχημάτων, διαχωρίζοντας τις θέσεις επισκεπτών και κατοίκων, ενώ ορίζει το αντίτιμο που θα καταβάλει κάποιος για να σταθμεύει το όχημά του. Η εφαρμογή του συστήματος θα γίνει από ιδιώτη, ενώ ο Δήμος δεσμεύεται να επιβλέπει την εύρυθμη λειτουργία του μέσω της δημοτικής αστυνομίας. Οι στόχοι πολλοί: να δημιουργηθούν θέσεις οργανωμένης στάθμευσης, που θα βάλουν ένα τέλος στην αναρχία που παρουσιάζει σήμερα το κέντρο, οι οποίες και τους κατοίκους θα εξυπηρετήσουν αλλά και θα προσελκύσουν και πάλι επισκέπτες στο νεκρωμένο εμπορικό σημείο της πόλης. Παράλληλα δε, με τα οικονομικά οφέλη από το αντίτιμο του παρκινγκ ο Δήμος θα τονωθεί οικονομικά, τουλάχιστον θα βγάζει τα έξοδα της δημοτικής αστυνομίας.
• Το πλάνο
Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε την πρώτη φάση ενός γενικότερου πλάνου ελεγχόμενης στάθμευσης στο Μαρούσι, η οποία αφορά το κέντρο και την περιοχή των Αγίων Αναργύρων. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία τριών ζωνών ελεγχόμενης στάθμευσης:
(α) Ζώνη Ι - θέσεις αποκλειστικά επισκεπτών,
(β) Ζώνη ΙΙ - μικτή ζώνη - θέσεις επισκεπτών και μονίμων κατοίκων και
(γ) Ζώνη ΙΙΙ - θέσεις αποκλειστικά κατοίκων και δύο τομείς (Α και Β). Η ακριβής χωροθέτηση των θέσεων αυτών αποτυπώνεται στη μελέτη εφαρμογής και οι εν λόγω θέσεις θα σημανθούν με οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση. Ειδικότερα: Η Ζώνη Ι περιλαμβάνει τις οδούς Βασ. Σοφίας, Χατζηαντωνίου, Αγ. Κωνσταντίνου, Θησέως, Βασ. Όλγας και Βασ. Αμαλίας από το ύψος της οδού Σουρή ως τον άξονα Θησέως - Θεμιστοκλέους, Κυριακού και 28ης Οκτωβρίου, Γαρδέλη από την οδό Σαλαμίνας ως την οδό Βασ. Σοφίας, Περικλέους, Μιλτιάδου έως Ρόδου, Τσαλδάρη από Μιλτιάδου έως Θεμιστοκλέους, Θεμιστοκλέους από Τσαλδάρη έως Βασ. Αμαλίας και τις οδούς Ράλλη και Διονύσου από την Αγίου Κωνσταντίνου έως την οδό Δόλιανης. Στις θέσεις της Ζώνης Ι, οι οποίες ανέρχονται, σύμφωνα με τη συνημμένη Μελέτη Εφαρμογής σε 314, θα μπορούν να σταθμεύουν αποκλειστικά επισκέπτες (βραχυχρόνια στάθμευση επί πληρωμή για όλα τα οχήματα). Η Ζώνη ΙΙ περικλείεται από τις οδούς Αγ. Κωνσταντίνου, Κηφισίας (μη συμπεριλαμβανομένων) Δόλιανης και Νερατζιωτίσσης, καθώς και από τις οδούς Ράλλη και Αγ. Αναργύρων. Επίσης στη Ζώνη ΙΙ ανήκει η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Γούναρη - 25ης Μαρτίου - Μόσχα - Αγ. Αναργύρων - Γούναρη - Διάκου - Τσαλδάρη - Θεμιστοκλέους - Θησέως - Πλαταιών - Χατζηαντωνίου - Βασ. Σοφίας - Γαρδέλη - Κηφισίας - Γούναρη. Στις θέσεις της Ζώνης ΙΙ, οι οποίες ανέρχονται, σύμφωνα με τη Μελέτη Εφαρμογής σε 504, δύνανται να σταθμεύουν επισκέπτες (βραχυχρόνια στάθμευση επί πληρωμή στις θέσεις επισκεπτών) αλλά και κάτοικοι (δωρεάν στάθμευση). Τέλος, η Ζώνη ΙΙΙ εξυπηρετεί αποκλειστικά τους κατοίκους και περιλαμβάνει όλες τις περιοχές και άξονες που δεν ανήκουν σε μία από τις παραπάνω ζώνες. Ο θέσεις της Ζώνης ΙΙΙ ανέρχονται σε 830. Στις δύο πρώτες Ζώνες, το ωράριο στάθμευσης θα αφορά τις εργάσιμες ημέρες από 09:00 έως 21:00, τα δε Σάββατα από 09:00 έως 16:00, με μέγιστη δυνατότητα στάθμευσης 3 ωρών. Στην Τρίτη Ζώνη, που απευθύνεται αποκλειστικά για κάτοικους, δεν υπάρχει ωράριο. Όσο αφορά τους δύο Τομείς Α και Β, αυτοί έχουν ως όριο τον άξονα την οδό Μ. Αλεξάνδρου. Το όριο αυτό χωρίζει τους κατοίκους της περιοχής σε δύο περιοχές περιορίζοντας τη στάθμευση των οχημάτων τους στον τομέα που βρίσκεται η κατοικία τους. Ο κάτοικος του τομέα Α δεν θα μπορεί να σταθμεύσει το όχημά του στις θέσεις κατοίκων του τομέα Β ενώ η στάθμευση στις άλλες ζώνες θα γίνεται με πληρωμή και με το χρονικό περιορισμό που ισχύει για τους επισκέπτες, για τις ώρες λειτουργίας του συστήματος. Στον τομέα Α θα ανήκει η περιοχή που βρίσκεται νοτίως της οδού Μ. Αλεξάνδρου και εντός των ορίων της περιοχής, ενώ στον τομέα Β θα ανήκουν οι περιοχές βόρεια από την Μ. Αλεξάνδρου συμπεριλαμβανομένης της περιοχής δυτικά των γραμμών του ΗΣΑΠ. Να σημειωθεί ότι ειδικές θέσεις θα προβλέπονται για ΑμΕΑ, για επαγγελματικές ανάγκες αλλά και την φορτοεκφόρτωση των εμπορικών καταστημάτων.
• Το κόστος
Για τους επισκέπτες, το τιμολόγιο που προτείνεται να ισχύσει κατά την έναρξη εφαρμογής του συστήματος και θα αναγράφεται στην οθόνη του παρκόμετρου, καθώς και στις πινακίδες σήμανσης των χώρων στάθμευσης, σε υποπινακίδια, θα είναι το ακόλουθο: στάθμευση μισής ώρας, 0,50 ευρώ, στάθμευση μίας ώρας, 1,00 ευρώ, στάθμευση μιάμισης ώρας, 1,50 ευρώ, στάθμευση δύο ωρών, 2,00 ευρώ , στάθμευση δυόμισι ωρών, 4,00 ευρώ , στάθμευση τριών ωρών, 6,00 ευρώ. Ετήσιο τέλος στάθμευσης 10 ευρώ για το 1ο όχημα, 25 ευρώ για το 2ο όχημα και 50 ευρώ για το τρίτο όχημα ανά κάτοικο, χωρίς χρονικό περιορισμό ανά θέση ελεγχόμενης στάθμευσης εντός της προσδιορισμένης περιοχής (ζώνης) κατοικίας του, προβλέπεται για τους μόνιμους κατοίκους. Το τέλος καταβάλλεται άπαξ του έτους στο Δήμο και χορηγείται στον ενδιαφερόμενο κάτοικο ειδικό σήμα ετήσιας ισχύος από την ημέρα έκδοσης του. Για τις επαγγελματικές ανάγκες καθορίζεται ετήσιο τέλος στάθμευσης ανά θέση 1.800 ευρώ που καθ’ υπολογισμό εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο 60% της μέσης ετήσιας είσπραξης τελών ανά θέση στάθμευσης επισκεπτών.
• Οι αντιδράσεις
Το κόστος για όσους θα παρκάρουν πλέον στο κέντρο προκάλεσε τις αντιδράσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Για “ακόμη ένα χαράτσι που αποφάσισε να επιβάλει ο κ. Πατούλης με τους ψήφους όλων των συμβούλων του, στους πολίτες του Αμαρουσίου με το πρόσχημα της ελεγχόμενης στάθμευσης”, έκανε λόγο ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, κ. Νίκος Μπουντούρογλου, για να συμφωνήσει μαζί του και ο αρχηγός της “Κόντρα στον Καιρό”, κ. Λευτέρης Μαγιάκης, ο οποίος τόνισε ότι δεν είναι καιρός για επιπλέον επιβαρύνσεις των νοικοκυριών. Από την άλλη, ο επικεφαλής της μείζονος, κ. Αλέξανδρος Μπρέγιαννης μολονότι αναγνώρισε την άναρχη κατάσταση που παρουσιάζει σήμερα το κέντρο του Αμαρουσίου σε ό,τι αφορά την στάθμευση, διαπίστωσε προχειρότητα στο εγχείρημα της διοίκησης με τη συγκεκριμένη πρόταση για την ελεγχόμενη στάθμευση.
• Οι απαντήσεις
Με ένταση απάντησε στις επικρίσεις ο Δήμαρχος κ. Γιώργος Πατούλης, ο οποίος έκανε λόγο για λαϊκίστικη πολιτική εκείνων που πολεμούν ό,τι προσπαθεί η δημοτική αρχή να εφαρμόσει για να σουλουπώσει την πόλη. “Το εν λόγω μέτρο εφαρμόζεται παντού, σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, με ακριβώς τις ίδιες μεθόδους”, σχολίασε ο Δήμαρχος, τονίζοντας την ανάγκη να μπει τάξη στο κέντρο προκειμένου και οι κάτοικοι να μπορούν να σταθμεύουν εξασφαλισμένα αλλά και η εμπορική ζωή να πάρει και πάλι ζωή. Ο κ. Πατούλης έκανε λόγο για διγλωσσία εκ μέρους τμήματος της αντιπολίτευσης, από όπου, όπως τόνισε, μολονότι διατυπώνεται πολεμική εναντίον των ιδιωτικών εμπορικών κέντρων της πόλης, τώρα που ο Δήμος προσπαθεί να αντιπαλέψει τη ζημιά που έχουν κάνει στο παραδοσιακό εμπορικό κέντρο, και πάλι αντιδρούν. Όπως και να έχει, ο Δήμαρχος δήλωσε αισιόδοξος ότι με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, για την οποία είπε ότι την ζητούν και οι ίδιοι οι πολίτες του Αμαρουσίου, το κέντρο θα αλλάξει όψη προς το καλύτερο.
• Και η περιπέτεια της ψήφισης…
Το θέμα πέρασε περιπετειωδώς από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ειδικότερα, καθώς η αντιπολίτευση επρόκειτο να το καταψηφίσει, έπρεπε να ψηφίσουν όλα τα μέλη της πλειοψηφίας για να εγκριθεί. Έλα όμως που στην ώρα της ψηφοφορίας η Δημοτική Αρχή ήταν... λειψή. Χρειάστηκε αρκετή ένταση και η... επί του πιεστηρίου έλευση του Συμβούλου της πλειοψηφίας, κ. Γιάννη Ζωγόπουλου για να πάρει το θέμα τις απαιτούμενες ψήφους. Ενοχλημένος ο Δήμαρχος άφησε να εννοηθεί ότι οι... απουσίες της παράταξής του σε ένα τόσο σημαντικό θέμα δεν θα περάσουν... ατιμώρητες.