Αντίστοιχα, οι πωλήσεις στα κρέατα μειώθηκαν κατά 5%, των φρούτων και των λαχανικών κατά 6%, των χαρτικών κατά 5%, των απορρυπαντικών κατά 6%, ενώ ακόμη και οι πωλήσεις στο γάλα μειώθηκαν κατά 2% και στα γιαούρτια κατά 4%. Σημαντική πτώση της τάξεως του 9% παρουσίασε και η κατηγορία των ποτών και των αναψυκτικών, συνέπεια και της αύξησης των φορολογικών συντελεστών στα συγκεκριμένα είδη.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις σε όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα σημείωσαν πτώση κατά περίπου 2,5%. Την πρωτοφανή καθίζηση της κατανάλωσης έρχεται να επιβεβαιώσει και η Ελληνική Στατιστική Αρχή, σύμφωνα με την οποία, ο δείκτης όγκου στο λιανικό εμπόριο, χωρίς τα καύσιμα, τον περασμένο Δεκέμβριο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2010, σημείωσε μείωση 10,0%, με την πτώση στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων να ανέρχεται σε 6,3%.
Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η παρατεταμένη οικονομική κρίση, που έχει ως συνέπεια την αύξηση της ανεργίας και την συρρίκνωση του οικογενειακού προϋπολογισμού, αναμένεται να οδηγήσει χιλιάδες καταναλωτές στο να περιορίσουν ακόμη περισσότερο τις αγορές τους στις απολύτως αναγκαίες. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν στραφεί πλέον στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι έως και 40% φθηνότερα σε σχέση με τα «επώνυμα», ενώ αρκετοί είναι και οι πολίτες που έχουν μειώσει τις ποσότητες των προϊόντων που αγοράζουν κάνοντας πιο συνετές και ορθολογικές αγορές.
Προσφορές
Με δεδομένη τη σημαντική πτώση της κατανάλωσης, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρούν σε σημαντικές προσφορές, προκειμένου να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες. Εξάλλου, όπως επισημαίνουν στελέχη λιανεμπορικών επιχειρήσεων, οι καταναλωτές πλέον επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ με λίστα προϊόντων και προτιμούν εκείνα που διατίθενται σε προσφορά.