Οι σύλλογοι διδασκόντων συνεδριάζουν εντός ωραρίου εργασίας και όχι όποτε θελήσει ο κάθε «φεουδάρχης» διευθυντής.
Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, γίνεται συντονισμένη προσπάθεια να καταστρατηγηθούν εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, που κατακτήθηκαν μετά από πολλούς αγώνες. Γι΄ αυτό και είναι αυτονοήτη η παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος σε όσα σχολεία παρατηρούνται αυθαιρεσίες από Διευθυντές ή τη Διοίκηση. Ιδιαίτερα, όταν κάποιοι Διευθυντές ορίζουν συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων χωρίς συνεννόηση με τον Σύλλογο και ακόμα χειρότερα ορίζοντας ως χρόνο έναρξης ή παρατείνοντας τη συνεδρίαση μετά το ωράριο λειτουργίας των σχολικών μονάδων που είναι 8 -2 μ.μ. Υπενθυμίζουμε για μια ακόμα φορά ότι ο Σύλλογος συνεδριάζει όταν τον συγκαλεί ο Διευθυντής (για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου είναι αναγκαία η προσυνεννόηση με τον Σύλλογο) ή αν έχει υπογράψει το 1/3 των καθηγητών, αφού γίνουν περικοπές ωρών ή συντμήσεις. Δε δεχόμαστε τις αυθαιρεσίες για συνεδριάσεις του συλλόγου το απόγευμα. Το απόγευμα ο διευθυντής να «συγκαλεί» τους υπηρέτες του. Εάν επιμείνει για συνεδρίαση εκτός ωραρίου εργασίας, υπενθυμίζουμε το άρ. 11, ΣΤ΄παρ.2 του νόμου 1566/85. «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων». Σε αντίθετη περίπτωση δηλώνουμε ότι θα τον καταγγείλουμε στην Ε.Λ.Μ.Ε., θα του κάνουμε αναφορά και θα του ζητήσουμε υπερωρίες. Επιμένουμε πως οι Σύλλογοι δεν είναι αυλές των διευθυντών». (βλ. Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, από τις Υποχρεώσεις στα Δικαιώματα, Έκδοση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ –ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ –ΚΙΝΗΣΕΩΝ Β΄θμιας εκπαίδευσης, 2007 -2008). Επιμένουμε ότι το ωράριο λειτουργίας σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας είναι δεδομένο και καμιά εγκύκλιος δεν μπορεί να το αλλάξει.
Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι: Ούτε ο διευθυντής ούτε ο Σύλλογος μπορεί να επιβάλει σε συνάδελφο να αναπληρώσει εκπαιδευτικό που απουσιάζει, απασχολώντας τούς μαθητές ή κάνοντας μάθημα. Παραμένουμε στο σχολείο πέραν του διδακτικού ωραρίου στις εργάσιμες ημέρες (και όχι πέραν των 6 ωρών την ημέρα ή των 30 την εβδομάδα), για εκτέλεση «συγκεκριμένου έργου» που μας «έχει ανατεθεί». Η ανάθεση γίνεται σε συγκεκριμένη συνεδρίαση και καταγράφεται στο πρακτικό. Δε δεχόμαστε να μας ανατίθεται έργο όποτε ο διευθυντής θεωρήσει «ότι υπάρχει πρόβλημα στο σχολείο». Ο σύλλογος «έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος» (ν. 1566, αρ 11, ΣΤ, παρ 3). Δεν επιτρέπεται η προσθήκη ωρών ή μαθημάτων στο ωρολόγιο ή αναλυτικό πρόγραμμα.
Ο ρόλος του δασκάλου μέσα στο σχολείο και στο σύλλογο διδασκόντων είναι πρωταγωνιστικός. Εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του και ψηφίζει για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου. Εκφέρει άποψη, ασκεί κριτική στην εκπαιδευτική πολιτική. Συνδικαλίζεται, αγωνίζεται, διεκδικεί…
Τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ και του Σωματείου έχουν υποχρέωση και καθήκον να υπερασπίζονται δικαιώματα και κατακτήσεις του κλάδου. Πολύ περισσότερο στις σημερινές εποχές ξηρασίας... και ολομέτωπης επίθεσης στα δικαιώματα όλου του εργαζόμενου λαού και καταλεηλάτησης της χώρας μας.
'Οποιοι διευθυντές, προϊστάμενοι ή άλλα στελέχη της ιεραρχίας της εκπαίδευσης, “βασιλικότεροι του βασιλέως”, καταστρατηγούν αυτά ή άλλα δικαιώματά μας θα αντιμετωπίσουν όχι μόνο την οργή των εκπαιδευτικών, αλλά και την οργανωμένη αντίσταση του συνδικαλιστικού κινήματος. Να ξέρουν, επίσης, ότι οι μέρες της “βασιλείας τους” θα είναι, έτσι κι αλλιώς, μετρημένες!
Ούτε υποταγμένα, ούτε χωριστά, αλλά ενωτικά και αγωνιστικά υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις μας