Ωστόσο, η χώρα μας εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση, με μία πανίσχυρη ναυτιλιακή δύναμη. Σύμφωνα με το τελευταίο οικονομικό δελτίο της Alpha Bank, η Ελλάδα κυριαρχεί τόσο σε μεταφορική ικανότητα, όσο και σε αριθμό πλοίων (20% του παγκόσμιου στόλου). Οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ελέγχουν το 15% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας, αναδείχθηκαν πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων για το 2011.
Το μήνα Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την «Καθημερινή» η χωρητικότητα των εμπορικών πλοίων υπό ελληνική σημαία αυξήθηκε σε 43.397,6 χιλιάδες σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2000 που ο αριθμός άγγιζε τις 27.328 χιλιάδες. Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία μειώθηκε σημαντικά σε 2.014 πλοία τον Δεκέμβριο του 2011, από 2.096 πλοία τον Δεκέμβριο του 2010.
Το 2011 όπως και το 2010, το 30% των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν ηλικίας κάτω των 10 ετών, ενώ τα άνω των 30 ετών περιορίσθηκαν σε 776 τον Δεκέμβριο του 2011, από 805 τον Δεκέμβριο του 2010.