Πρόκειται για επένδυση της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ σε πρώτη φάση, με το κατασκευαστικό σταδιο να δίνει δουλειά σε 1500 εργαζόμενους και στη συνέχεια σταθερά θα δώσει 200 θέσεις εργασίας. Οι αποθηκευτικοί χώροι των δεξαμενών θα είναι πλήρως διασφαλισμένοι και εναρμονισμένοι με το περιβάλλον όπως υποστήριξαν οι Ολλανδοί εκπρόσωποι της VOPAK.
“Είμαστε εδώ και για να συζητήσουμε κάθε ανταποδοτικό-αντισταθμιστικό όφελος για τους κατοίκους και τους φορείς της περιοχής“, είπαν χθες οι Ολλανδοί που συμμετείχαν σε συνάντηση την οποία οργάνωσε η Περιφέρεια κατόπιν αιτήσεως της VOPAK.
Ο περιφερειάρχης και ο δήμαρχος Μίνωα Πεδιάδος άκουσαν πλέον με προσοχή τα όσα τους ανέλυσαν οι Ολλανδοί και απομένει πλέον να γίνει η συζήτηση και με άλλους φορείς όπως ο Δήμος Βιάννου που εμπλέκεται καθώς η περιοχή “Δέρματος” που τους ενδιαφέρει είναι στη μέση των δήμων Βιάννου και Μίνωα Πεδιάδος.
Πλήρης πρόταση
Η πρώτη επαφή που είχαν στην Κρήτη οι Ολλανδοί της VOPAK πριν από ένα μήνα περίπου (είχε γράψει σχετικά η “Π“) τώρα πήρε συγκεκριμένο χαρακτήρα και με αναλύσεις για το πώς και το γιατί.
Μάλιστα οι Ολλανδοί που είναι προετοιμασμένοι καθώς ξέρουν τι γίνεται σε όλο τον κόσμο είπαν ότι εκείνοι αναλαμβάνουν όλα τα μετρα ασφαλείας, τα περιβαλλοντικά, εκείνοι θα πάρουν τα 400 στρέμματα γης που χρειάζονται χωρίς διευκολύνσεις ή άλλες παροχές.
Με το ελληνικό κράτος θέλουν να υπογράψουν σύμβαση που ίσως αφορά και συνδρομή για τα στρατηγικά αποθέματα της χώρας (πρέπει κάθε κράτος για λόγους ασφαλείας να έχει στρατηγικά αποθέματα καύσιμων) ενώ θα δώσουν και όποια λογική αντιπαροχή τους ζητηθεί από τους εμπλεκόμενους δήμους.
Σύμφωνα με την έρευνα που έχουν κάνει οι ίδιοι (πρώτα εντόπισαν την περιοχή στο google maps και μετά πήγαν επιτόπου!) στην περιοχή δεν υπάρχει κάποια απαγόρευση περιβαλλοντική, δεν είναι κοντά σε οικισμό, δεν έχει οπτική επαφή με τους παραλιακούς οικισμούς της νότιας Κρήτης.
Πάντα σύμφωνα με τους Ολλανδούς οι διαδικασίες είναι εύκολες από πλευράς της ελληνικής πολιτείας αρκεί να μην δημιουργηθούν προσκόμματα γραφειοκρατικά ή άλλου τύπου.
Τώρα απομένει να δούμε πώς θα αντιδράσει η ελληνική (κρητική) πλευρά η οποία είναι καταρχήν θετική, όσον αφορά όμως την πρόταση, γιατί εκείνο που έχει σημασία είναι να έρθει το πλήρες σχέδιο και οι περιβαλλοντικές μελέτες…να εξεταστούν από ειδικούς και τεχνοκράτες.
Πρώτη η Κρήτη
Η Κρήτη είναι μια από τις τέσσερις περιοχές που έχει επιλέξει η εν λόγω εταιρεία για να κάνει τον τερματικό σταθμό της- οι άλλες περιοχές είναι στην Κύπρο, την Αίγυπτο και την Τουρκία. Στόχος είναι να εξυπηρετηθούν οι διελεύσεις από τα στενά του Σουέζ, η πρόσβαση στη Μαύρη Θάλασσα και ό,τι έρχεται στην περιοχή από τον Ατλαντικό Ωκεανό!
“Υπό αυτές τις συνθήκες θα λέγαμε ότι το πρώτο που ενδιαφέρει είναι ένα σημείο στην Αίγυπτο, αλλά η πολιτική και κοινωνική κατάσταση δεν ευνοεί για τέτοιες επενδύσεις“, αποκάλυψαν στους κ.κ. Αρναουτάκη και Καλογεράκη. Για άλλους λόγους δεν προτιμάται η Τουρκία και η Κύπρος και με βάση τη σειρά αξιολόγησης εμφανίζεται πρώτα η Κρήτη η οποία όμως και οι ίδιοι- όλοι μάλλον- ξέρουν ότι δεν είναι εύκολη σε επενδύσεις αφού υπάρχει... εύκολη αντίδραση.
flashnews.gr