Πρόκειται ουσιαστικά για συνέχιση της φαρσοκωμωδίας με το περιβόητο άνοιγμα των επαγγελμάτων που ανοίγουν εδώ και δυο χρόνια κι όλο κλειστά μένουν, είτε γιατί κάποιοι αρνούνται να αναλάβουν το πολιτικό κόστος είτε γιατί εμποδίζονται από τις συντεχνίες.
Το διάταγμα λοιπόν, που επεξεργάστηκε το Ε’ Τμήμα του ΣτΕ, προέβλεπε "τύποιος" την απελευθέρωση του επαγγέλματος του ορκωτού εκτιμητή και την αναδιοργάνωση του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών (ΣΟΕ) στα Ευρωπαϊκή και διεθνή δεδομένα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν. 3919/2011 αλλά επί της ουσίας αναλώθηκε σε θέματα σχετικά με «την εγγραφή στο Μητρώο του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών όσων ήδη ασκούν το επάγγελμα και τη συνέχιση του εκκρεμούς εκτιμητικού έργου που του έχει ανατεθεί». Δηλαδή καμία διάταξη για ουσιαστική αναπροσαρμογή δεδομένων στο επάγγελμα, όταν μάλιστα η σύνταξή του έγινε από το υπουργείο που σηκώνει το κυρίως βάρος των μνημονικών νόμων και το υπουργείο Οικονομικών!!!
Όπως κατακεραυνώνουν οι δικαστές τους συντάκτες του, από τις διατάξεις του σχεδίου ελάχιστες είναι εκείνες που προβλέπεται να εφαρμοστούν άμεσα, ενώ υπογραμμίζεται στην γνωμοδότηση, με το σχέδιο «δεν ρυθμίζονται θέματα, όπως η διαδικασία διενεργείας εκτιμήσεων, ο καθορισμός εκτιμητικών προτύπων, η διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο του ΣΟΕ των ενδιαφερομένων να ασκήσουν το συγκεκριμένο επάγγελμα, τα ζητήματα δαπανών εκτίμησης και αμοιβής των ορκωτών εκτιμητών, πειθαρχικού ελέγχου, η σύγκληση και λειτουργία της Γενικής Συνέλευσης, οι αρμοδιότητές της και ο τρόπος διεξαγωγής εξετάσεων εισαγωγής στο Σώμα, η ρύθμιση δε των θεμάτων αυτών ανατίθεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας». Όπως αναφέρουν μάλιστα με τις ρυθμίσεις αυτές «δεν προσαρμόζεται η νομοθεσία που διέπει την άσκηση του επαγγέλματος του ορκωτού εκτιμητή προς την άρση των περιορισμών πρόσβασης στο επάγγελμα, η οποία, έχει ήδη χωρήσει εκ του νόμου, αφενός διότι για τη ρύθμιση αναγκαίων για την προσαρμογή αυτή ζητημάτων παρέχεται ανεπίτρεπτη υπεξουσιοδότηση και αφετέρου διότι, ανεξαρτήτως της μη νομιμότητας της ως άνω υπεξουσιοδότησης, μετατίθεται στο μέλλον η ολοκλήρωση των αναγκαίων νομοθετικών μεταβολών, αφού οι εξετάσει για το διορισμό των ενδιαφερομένων θα πραγματοποιηθούν μετά την ισχύ του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, η θέσπιση του οποίου προϋποθέτει τη συγκρότηση Γενικής Συνέλευσης, η πρώτη σύγκληση της οποίας προβλέπεται να πραγματοποιηθεί μετά την πάροδο εξαμήνου μετά τη θέση σε ισχύ του Προεδρικού Διατάγματος».