Όπως είπε στο Flashnews.gr ο αερολιμενάρχης Χανίων κ.Σταύρος Καστρινάκης, οι εκπρόσωποι της τεχνικής εταιρείας «κατέγραψαν αναλυτικά όλον τον εξοπλισμό και τον τρόπο λειτουργίας του αεροδρομίου».
Οι σύμβουλοι είχαν και αναλυτικό ερωτηματολόγιο 34 σελίδων με ερωτήσεις που αφορούν : Από τις προδιαγραφές των κτιριακών υποδομών, τις θέσεις στάθμευσης, τις παρεχόμενες υπηρεσίες Cargo και Handling, μέχρι τα ωράρια λειτουργίας προσωπικού και λεπτομέρειες για τις διαδικασίες ελέγχου κυκλοφορίας και τα συστήματα και υπηρεσίες αεροναυτιλίας (πομποδέκτες, ραδιοβοηθήματα, RADAR και ILS).
Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΥΠΑ από τις 24/2 ενημέρωσε όλα τα αεροδρόμια της χώρας ότι πρόκειται να δεχθούν επίσκεψη από τεχνικούς συμβούλους του Ταμείου για την Αξιοποίηση της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου με σκοπό τη συλλογή στοιχείων, σχετικών με τη λειτουργία και τις δομές τους.
Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση που ελήφθη στις 13/2 οι τεχνικοί σύμβουλοι είναι μεταξύ άλλων και οι εταιρείες Lufthansa Consulting, Doxiadis Associates και ALANNA Consulting Group.
Η καταγραφή όλων αυτών των στοιχείων ξεκίνησε από τις αρχές Μαρτίου και θα αφορά στα εξής αεροδρόμια τα οποία βρίσκονται στον κατάλογο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κέρκυρας, Χανίων, Κω, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Σάμου και της Μυκόνου.
Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος 3913/2011 περί 'Αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις' που ψηφίστηκε πέρσι ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας. Σε αυτόν προβλέπεται ότι το προσωπικό που θα στελεχώσει τα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια θα προσλαμβάνεται αποκλειστικά με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου, ενώ μόνο οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας θα παρέχονται - προς το παρόν - από το Δημόσιο φορέα αεροναυτιλίας (ΥΠΑ).
Έντονη ανησυχία των εργαζομένων
Όπως επεσήμανε στο Flashnews.gr ο κ.Καστρινάκης, οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο των Χανίων έχουν αναστατωθεί, αν και οι τεχνικοί σύμβουλοι που επισκέφθηκαν το αεροδρόμιο, δεν έκαναν την παραμικρή αναφορά σε θέματα προσωπικού.
Σε ένα ιδιωτικοποιημένο αεροδρόμιο «στον έλεγχο της ΥΠΑ θα μείνει ο έλεγχος εναερίου κυκλοφορίας (στα Χανιά εκτελείται απο την 115 ΠΜ) και οι κλάδοι ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών,όπως ήδη γίνεται στο αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος» τόνισε ο κ.Καστρινάκης επισημαίνοντας ότι «σύμφωνα με το πρότυπο του αεροδρομίου της Αθήνας, όλες οι άλλες υπηρεσίες θα περάσουν στον ιδιωτικό τομέα».
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται περιοδεία συνδικαλιστών του συλλόγου εργαζομένων στην ΥΠΑ σε όλα τα προς αποκρατικοποίηση αεροδρόμια και στα Χανιά.
Το έργο της επέκτασης
Στο μεταξύ και σύμφωνα με πληροφορίες του Flashnews.gr, η διαδικασία της παραχώρησης σε ιδιώτες του κρατικού αερολιμένα Χανίων "Γ.Δασκαλογιάννης", δεν πρόκειται να παρεμποδίσει το θέμα του έργου της επέκτασης του αεροδρομίου το οποίο είναι στο στάδιο της δημοπράτησης.
Μάλιστα σύμφωνα με έγκυρες πηγές, το έργο αυτό θα αποτελέσει και "δέλεαρ" για τους υποψήφιους επενδυτές καθώς θα παραλάβουν ένα - ουσιαστικά - νέο αεροδρόμιο το οποίο θα έχει κατασκευαστεί με χρήματα άλλων.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν αποκλείται στην συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση να ενταχθεί και το θέμα της σύνδεσης του αεροδρομίου Χανίων με τον Βόρειο Οδικό Άξονα που "καρκινοβατεί" εδώ και πολλά χρόνια.