tromaktiko: Γραφείο Προστασίας Καταναλωτή στον Δήμο Πειραιά για να σπάσουν τα «καρτέλ» των μεσαζόντων προτείνει ο Γ. Μίχας

Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Γραφείο Προστασίας Καταναλωτή στον Δήμο Πειραιά για να σπάσουν τα «καρτέλ» των μεσαζόντων προτείνει ο Γ. Μίχας



από το Γραφείο Τύπου
Τη δημιουργία Γραφείου Προστασίας Καταναλωτή στον Δήμο Πειραιά με αρμοδιότητα μεταξύ άλλων τη διάθεση τροφίμων από τον παραγωγό απευθείας στον...
καταναλωτή με κατάργηση των μεσαζόντων, ώστε να ωφεληθούν οι ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την οικονομική κρίση πρότεινε η παράταξη «Πειραιάς Πολιτών Καθαρή Συμφωνία» με επικεφαλής τον Γιάννη Μίχα.

Όπως επισημάνθηκε, τις τελευταίες μέρες με πρωτοβουλία πολλών παραγωγών και με τη συνδρομή της τοπικής αυτοδιοίκησης έγινε μια σημαντική προσπάθεια ώστε να χτυπηθούν οι μεσάζοντες για να πέσουν οι τιμές των αγαθών, το επονομαζόμενο και ως «Κίνημα της Πατάτας». Στην προσπάθεια αυτή έχουν συμμετάσχει πολλοί δήμοι της χώρας και της Αττικής από την Κηφισιά έως το Κερατσίνι, ενώ το Κίνημα επεκτείνεται ήδη και σε άλλου είδους τρόφιμα.

Το Γραφείο, που πρότεινε η παράταξη του Γ. Μίχα, που σημειωτέον προβλέπεται από τη νομοθεσία για τους ΟΤΑ α΄βαθμού, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ένα είδος διαμεσολαβητή, χωρίς ασφαλώς να παίρνει τα χρήματα του μεσάζοντα, ώστε πολίτες που έχουν ανάγκη να προμηθεύονται τρόφιμα σε χαμηλές τιμές απευθείας από τους παραγωγούς. Παράλληλα θα μπορούσε να ασκεί και μια σειρά από πολύ χρήσιμες για τους πολίτες αρμοδιότητες όπως ενημέρωση για τα δικαιώματά τους με βάσει την κείμενη νομοθεσία, να προωθεί καταγγελίες στα αρμόδια όργανα του κράτους, να βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή με το παρατηρητήριο τιμών και να πληροφορεί σχετικά τους πολίτες κλπ.

Σε δηλώσεις του ο Γιάννης Μίχας επεσήμανε ότι «Αφού το κράτος δεν μπορεί, οι παραγωγοί και οι πολίτες πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Και καλά έκαναν. Ανάλογη πρωτοβουλία μπορεί να πάρει και ο Δήμος Πειραιά. Προσοχή όμως. Δεν λέμε να έρθουν φορτηγά και να αραδιάσουν τσουβάλια με πατάτες στην πλατεία Κοραή. Πρέπει να βάλουμε και κάποια όρια στην υποβάθμιση της συλλογικής μας αξιοπρέπειας. Η ίδρυση Γραφείου Προστασίας Καταναλωτή που προτείνουμε είναι η θεσμική απάντηση στο πρόβλημα. Με τον τρόπο αυτό ο Δήμος και τους πολίτες θα βοηθούσε και το βρώμικο παιχνίδι των μεσαζόντων θα έσπαγε και μάλιστα με μια πρωτοβουλία που δεν έχει εφήμερα χαρακτηριστικά με γνώμονα επικοινωνιακά οφέλη, αλλά που θα έχει διάρκεια σε βάθους χρόνου».

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!